vrijdag 19 oktober 2007

Eindelijk regen



Vandaag ziet de wereld hier er totaal anders uit vanaf het moment dat we uit bed stapten,nog steeds donker en het regent! Na dik een maand geen druppel te zijn gevallen beginnen met de zonsopgang de vogels blije geluiden te maken, eindelijk heerlijk baderen.

Na een telefoontje met mijn neefje te hebben gehad (verlost van zijn gipsen bovenlijf) en dat alles goed was, hij ging al gewoon naar school, super Lars, mocht ik manlief weer naar het werk brengen. Daar aangekomen beseffen we dat we geen van beiden een jas of iets bij hebben, omdat het nog steeds "hempjesweer" is. Ook de kinderen hebben nog geen trek in jassen, dan maar lekker warme regen voelen.

Om 10.00 regent het nog steeds en ziet het er na uit dat we heel de dag regen krijgen, dat is ook echt wel nodig, want er werd zelfs geadviseerd geen was meer te doen(heel fijn zolang de verse vooraad daar is), auto's te wassen, tuinen te sproeien, etz.

Nu mijn zus weg is heb ik een probleem, last van heimwee..........., ik wist het nog van de cursus, dat dit zou kunnen gebeuren. Dus probeer ik afleiding te zoeken door te gaan shoppen en bezig te zijn...
Dus vandaag heb ik me voor genomen om eigengemaakte rode kool en draadjesvlees te hebben gemaakt(lees uren in de keuken)van het restant vlees, vleeskroketten te gaan maken.
Ik heb trouwens dit keer het goede stuk vlees uitgekozen, want beef en steak is zo ongeveer op elk stukje rundvlees te lezen en daar kun je jezelf toch wel aardig in vergissen heb ik al ontdekt.

Ik heb gisteren ook een visit aan de WMCY gebracht. Dat is gewoon een zwembad, sauna, yoga, karate, basketbal, fitness, aerobics in en uit het water, fietsen of spinning, dansen, ballet, kinderopvang, speelhol voor jeugd van 13-18, bankstellen met lectuur, speeltoestellen buiten. Kortom alles. Je kunt je als familie inschrijven(200 dollar) en per maand wordt het dan $68,- , maar dan kan je van bijna alles gebruik maken. Toch eens iets om over na te denken.....

Geen opmerkingen: