vrijdag 11 september 2009

Bezoek aan de quiltwinkel.















Nadat ik alle sterren, zonder achtergrond overgens, af heb, ben ik aan iets anders toe. Met de derde bewolkte dag op een rij en regen tussendoor moest ik weer eens opgevrolijkt worden. Wat is er dan beter dan een quiltwinkel te bezoeken. Plus het feit dat ik van mijn verjaardag nog geld te besteden had, maakte de keuze niet moeilijk. Op naar een oud schoolgebouwtje in de buurt van Troutville/Fincastle. Na een reisje van een uurtje vind ik boven op een heuvel midden in een bosrijk berggebied, in de middle of no-where trouwens, dit oude gebouwtje. Van de buitenkant geen mooie vertoning, maar wat een stoffen en patronen. Het toeval wil dat ze ook nog eens stof versturen over de hele wereld. Veel repica's ook overgens. En op een kaart zie ik dat ze werkelijk veel naar Europa en Japan, Australie en Japan en natuurlijk Amerika zelf, maar ook in Afrika(lang niet zo veel trouwens) hebben ze klanten zitten. Hoe ik dat zag......nou gewoon aan de speldenkopjes. En geloof maar dat de landkaart vele speldenkopjes bevatten. Daarom blijft dat winkeltje lopen....En natuurlijk hebben ze ook een eigen webpagina: http://www.trinityquilts.com/. Ik heb dus wat foto's gemaakt van hoe het er binnen uitziet. De eigenaars(een al op leeftijd aan het geraken echtpaar die in Nederland volgens mij al gepensioneerd zouden zijn) hebben 2 dames dagelijks achter de computer zitten, voor het verwerken van de bestellingen en boekhouding. Maar mooie lapjes hebben ze daar echt wel. Zo was het weer niet moeilijk om behalve 2 boeken ook nog wat lapjes te vergaren. En dat ik er blij mee ben mag duidelijk zijn.












9 opmerkingen:

My name is Riet zei

gefeliciteerd. je sterren allemaal af. Wat een heerlijke verrassing zo'n quiltwinkeltje. Ik vind het zo geweldig om in lapjeswinkels te struinen, ook online gaat dat zo, ik kan niet met lege handen weg. Mooie quilts hangen er daar. Ik ga eens op het internet kijken. bedankt voor de link. Fijn weekend.
Riet

quilting Jeannet zei

Zoooo Miranda, dat is wel een hele mooie quiltwinkel wat ik daar zie, en heb je nu je sterren helemaal af ? toppie hoor ! even van genieten en weer met volle moed op naar de volgende rand.

groetjes, Jeannet

Anoniem zei

Hoi hoi leuk dat je me een bezoekje bracht,ja eindelijk word het wat met ons huisje,moet nog veel gedaan worden,maar alles is zo duur en haha ik vind ook altijd de dure dingen mooier,wat een superlief winkeltje,daar hou ik wel van,als ik op vakantie ben zoek ik ook naar zulke winkels,niet naar de gewone souveniers winkel,maar de echte ambachten of wat veel voorkomt in het land,ik vind het knap dat je dit kan,want ik snap niets ervan van het quilts gebeuren,dus ik zou het kant en klaar kopen,ik wens je een fijne zondag en tot een volgende keer,groetjes Joke.

Yvonne aka sommeke zei

Alle sterretjes af? Woooow! Dan verdiende je zeker een beloning! Erg interessant winkeltje heb je daar (dat uur rijden is wat minder)
Fijne zondag nog!
(Wat heb je eigenlijk nieuw gekocht? Ik? Nieuwsgierig? Ja hoor ;-))

Annelies zei

Wat lijkt me dat heerlijk om zo'n winkeltje in the middle of nowhere te bezoeken. Leuke foto's !

Francien zei

Oh Miranda...wat een knus winkeltje!!!...ik zou daar niet in de buurt mogen wonen...zou er geloof ik elke dag naar toe gaan...die stralen altijd zoveel warmte en gezelligheid uit..hier in de buurt is er ook een...en ook is de eigenaresse al op leeftijd en laat je altijd lekker rommelen...ongeacht de tijd die je er voor nodig hebt...al sta je er de hele middag alles te bekijken vind ze ook goed.."koffie??" vraagt ze dan...en een sterke portemonnaie die dan dicht blijft...ga zo eens online kijken bij "jou"winkeltje..en wat ben je al vlijtig geweest met die sterretjes zeg...prachtig wordt het...maar....wat een prachtige stofjes heb je uitgezocht...mooi dat rood...heel fleurig...Ben al de hele middag aan het zoeken naar passende kleurtjes voor mijn Dresden Plates...hoe meer je hebt hoe moeilijker ik het altijd vind...het is hier dan ook een "bende"overal stofjes..maandag is het winkeltje hier dicht...maar dinsdag sta ik om 9 uur op de stoep..."mis"dat ene kleurtje nog...yeah right!!
groetjes Francien.

katrien zei

Je AQ hangt er al leuk bij.En wat een leuke winkel,ben ook even gaan kijken op hun website en vond er een stofje waarnaar ik al een hele tijd op zoek ben,heb het meteen bestelt.Bedankt voor de link,heb hem opgeslagen.

Natasja Valentijn zei

Wat heerlijk om een tijdje in zo'n winkel te snuffelen. Ik heb zo'n vermoeden dat jij daar nog wel eens vaker je tijd gaat doorbrengen. Ik moest trouwens wel lachen om het bordje 'You husband called...' hahaha. Die houden we er in ;-)

Else zei

Hey Miranda, wat een heerlijk winkeltje! Je hebt leuke aankopen gedaan. Oh wat wordt je AQ moo1, je bent lekker bezig (lol) Groetjes, Else