woensdag 9 september 2009

Sterretjes zien.....?

















Even weer een berichtje. Er gebeurt weinig hier nu de visite weer weg is, behalve dat Nikkie en ik een dag of twee last van het gevoel van overgeven hadden. Hoe we daar nu weer aan komen? Geen idee. Maar een voordeel voor mij is dat ik lekker aan de sterretjes bezig ben. Want om 32 stuks te maken met het handje ......dat houdt je echt wel bezig hoor. Snijden van reepjes van allerlei verschillende lapjes, dropjes hieruit snijden, dan van de achtergrondstof driehoeken en vierkantjes snijden en maar puzzelen. En na mate je het langer doet lijkt het/of is het gewoon zo dat je steeds vaardiger en sneller wordt. Kijken jullie even mee?
Inmiddels heb ik er nu 17 gemaakt, waarvan er 6 echt af zijn. Ik mag dus nog wel even zien jullie wel. Al zie ik hier en daar al mooie sterrentjesranden verschijnen om het middenstuk heen. Ik ga eerst voor alle sterretjes af maken, al eer ik het middenstuk klaar maak. Zo blijft het spannend vind ik zelf. Zo zie je dat ieder zijn eigen werkvolgorde aanhoud.
Het weer is weer terug benauwd en vochtig na een dag of drie last te hebben gehad van zware bewolking en gisteren regende het weer behoorlijk. Dit is overgens het eerste jaar dat het gras hier nog steeds groen ziet en groeit. Was de vorige twee jaar wel anders. Ben benieuwd hoe het najaar en winter zal gaan worden. Groetjes vanuit Virginia

12 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Hoi Miranda, je gaat goed met je sterretje joh ! ik vond het snijden ook een hele klus, maar ervaar het precies zoals jij, oefening baart kunst. Om op de mandjesquilt terug te komen: ik heb de logcabin gemaild en ze verkochten het patroon, 15 blokken, 5 euro per blok komt het totaal op 75 euro. Ik dacht er aan om het met een paar mensen te kopen en het van elkaar te lenen. Ik vind het een megamooie quilt, maar ook best wel een hele klus, leuker om met elkaar te doen, en inspirerender.

groetjes, Jeannet

Yvonne aka sommeke zei

Schitterende sterretjes Miranda! Ondanks de verplichte blogbreak moet ik nog altijd aan het eerste sterretje beginnen :-(
Ik kom hier dus wat genieten van de jouwe!

My name is Riet zei

Wat een werk allemaal met de hand maar wel heel leuk. Ik vind die sterren erg mooi en je hebt mooie kleuren bij elkaar gezocht. Mooi!
Hopelijk wordt je niet ziek, Virusje heb je zo.
Groeten van Riet

Annelies zei

Ik vind je quilt erg mooi worden. Sterkte met al die sterretjes.

Thamar, zei

Hoi hoi
Je hebt een super leuk blog,(echt een crea thea) ik volg je al even, en dacht laat ik nu maar eens een bericht achterlaten. Ben ook gek op Tilda, tone finnanger is super creatief.
Gr Thamar

Bibi zei

Wat een engelengeduld moet jij hebben, maar het ziet er al erg mooi uit!
Het weer is ook al een beetje aan het omslaan bij jou, brrr ik hoop dat het nog een tijdje zomers blijft!

Else zei

Hey Miranda, mooie sterretjes! Als nou straks maar geen sterretjes blijft zien (lol) fijne dag, vanuit een zonnig Huizen. Groetjes Else

Anoniem zei

hallo Miranda zou je mij prive willen mailen i.v.m patroon

gr
Carolien

wilma zei

Prachtige sterren!! Ik moet nog beginnen aan mijn sterretjes...

Anoniem zei

Hoi Miranda wat zijn die sterretjes gaaf,leuk voor de kerst,kon ik dat maar,groetjes Joke.

Miranda zei

@ Caroline: laat je email dan even achter. Deze zal ik niet publiceren, maar ik kon ook geen blog of iets vinden. Groetjes

katrien zei

Mooi hoor je sterretjes e, ja heel wat werk zit er wel in,de mijne zijn ook nog niet allemaal klaar hoor.