donderdag 24 september 2009

Vandaag werd ik al vroeg boos(nou ja, erg geschrokken en dus reageer ik geschokt). Zie ik onze Sam ergens op een zwart plakkerig papiertje bijten. Wat heeft hij nu weer? Ik zie een restje transparant plastic.....nog vager. Zie ik plots de deur van mijn naaikamertje open staan. Die had ik toch dicht gedaan meen ik? Hmmmm, en al rondkijkend bedenk ik wat er ontbreekt. Ik zie niets, wel zie ik een laatje openstaan van mijn mini ladekastje waarin mij voorraad quiltnaalden ligt. En ineens bedenk ik het me. Daar lag boven op een nieuw pakje miniquiltnaalden (3 cm lang)die ik bij de cursus een paar maanden terug had gekocht. Dan moet hij het laatje opengetrokken hebben...... Maar geen restanten van de mini naaldjes heb ik gevonden. Nu maar hopen dat die goed tussen het plakkerigere papier blijven zitten en hij er verder geen last van mag hebben. So far so good.
Tegen het middaguur werd ik helemaal blij. Eerst bracht de mailman een briefje van Annelies (http://www.quiltsandsiggies.web-log.nl/ ).Ik had me namelijk afelopen weekeind aangemeld om te beginnen met siggie's. Wat dat zijn? Vraag je....nou je maakt kleine quiltblokjes voor elkaar die op een erg makelijke manier in elkaar zit, maar o zo leuke resultaten geeft als je er een hoop bij elkaar verzamelt en deze tot een quilt gaat maken. Nu ik er dus een van haar gehad had, moet ik er natuurlijk ook eentje terug sturen. Nu was ik al eens tussen mijn lappen gaan kijken en heb iets gevonden wat ik echt vind horen bij een full-time quiltster. En je moet weten dat haar briefje de 20ste gepost was......4 dagen maar.. wauw... zo snel is er nog nooit iets binnen gekomen. Nu maar hopen dat er niet eerder op dit idee gekomen is!
Verder zat er nog een grote envelop in de brievenbus. Met het boek the Civil War Diary Quilt, gebaseerd op lapjes die in de tijd va die oorlog als codes gebruikt werden om zo berichten door te geven. En bij elk van de 121 lapjes zit er een kompleet verhaaltje bij. Nu had ik dit boek al regelmatig voorbij zien komen en zag tot mijn verbazing dat het boek verkrijgbaar was voor net iets meer dan $4,- bij Amazon.com. Nu ja, het is een tweede hands-je maar ziet er uit als nieuw! Kortom voor net $8,- werd hij bezorgt en al.......daar kan ik me geen bult aan vallen niet. En gisteren was ik ook al verwend met het boek When the cold wind blows van Blackbird design. Deze was overgens voor de volle prijs...


Hier had ik al veel positieve reacties op gelezen en inderdaad een boek waarin prachtige quilts en kussen en borduurwerk staat. Nou heb ik me al aardig een lijst van dingen die ik wil gaan maken, en dus vandaag bezig gezeten aan mij randje rondom mijn middelstuk te krijgen. Nu moet ik zeggen dat ik dit eng vind. Hoe groter de lappen worden des te meer er scheef kan gaan...... Maar mijn sterretjes zijn klaar! Yes, eindelijk en nu maar hopen dat we weer een vervolgstukje info van Guute krijgen.....zodat we weer verder kunnen. Tuurlijk zijn er al bij die verder werken, maar ik wacht braaf mijn jufje af. Dus vandaag weer een aantal letters geborduurd.
Hier was ik ergens in het voorjaar al mee begonnen en terwijl ik mijn quilt/strijk kamer aan het opruimen ben kwam ik het weer tegen. Ook zo een lekker werkje wat je gauw oppak. En ik heb me voorgenomen weer gauw aan mijn Dear-Jane verder te gaan. Straks alvast weer wat tekeningen overtrekken op Freezer-paper. Zodat ik dan makkelijk en sneller weer verder kan. Plannen genoeg hier!

Hier hadden we voor de officiƫle herfst begon al echt heel wat mist en regen gehad de laatste week, maar vanmorgen bracht ik de heren weg tegen zeven en het was al ruim 20 graden....vandaar dat het zo warm was vannacht.....het lag eens niet aan mij. Met een lichte mist, maar de zon zie je al echt der best doen en al gauw kwam de zomerse hitte je tegemoet. Te benauwd en vochtig om lekker een eind te gaan wandelen. Wel gezien dat er twee van de drie huizen uit de straat onder contract zijn. Laat ons hopen....want ook deze huizen staan al ruim een half jaar te koop en leeg....Maar bij terug komst mag onze Sam in zijn badje, waar hij dankbaar in gebruik neemt.

7 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Iegh, wat eng dat verhaal met die naalden, ik voel zelf de schrik al in mijn benen als ik er aan denk.
Dat met die randen langs een quilt zetten heb ik ook altijd, hoe groter een quilt wordt, hoe meer er fout kan gaan, daar zag ik ook eerlijk gezegd wel tegenop, tot nu toe gaat het redelijk.
Mooie boeken heb je gekocht joh.

groetjes, fijne dag ! Jeannet

greet's foto's zei

wat een deugniet he, die Sammetje,maar heeft hij nu wel of niet een paar naalden opgegeten.
je boeken zijn mooi hoor,ben benieuwd wat je ga maken,dat zien we terzijnertijd wel eens.
liefs van Oma Nijn.

Petra zei

och jee inderdaad hopen dat er geen naalden naar binnen zijn gegaan....

Hier ook ontzettend plakkerig en bloed heet weer. Als het goed is komt daar vandaag verandering in, volgens de weermannen.

My name is Riet zei

Was het toch een mooie dag geworden.Het boek de civil war bride had ik vorig jaar besteld maar is hier niet te krijgen. En je bent ook met dear Jane bezig. Geweldig goed hoor.
Fijne dag
Riet

Yvonne aka sommeke zei

Oei, hopelijk krijgt Sam geen problemen met het naalden opeten!
Succes met de siggies (ik doe niet mee) En ga je ook aan de CWD-quilt beginnen?

Annelies zei

Ik schrik bij het naalden verhaal. Op die manier is er niets veilig in huis.
Leuk mijn siggy bij je te zien.

Else zei

He bah wat een gekke hond! Ik hoop dat alles goed gaat komen. En wat een heerlijke boeken. Hier is het momenteel ook lekker weer, hele fijne dag, groetjes van uit een zonnig Huizen, Else