donderdag 3 september 2009

Vlijtige handjes

Daar het weer zo heerlijk is, blijf ik maar poetsen en zo af en toe een steekje naaien. Deze sterretjes reeks doe ik trouwens weer met het handje, lekker op het balkon.
En als je nu denkt dat dit het enige werkje is wat ik doe......dan heb je het mis. Onder waakzaam oog van onze Sam maak ik ook nog een papagaaienduiker uit het boek Sew Sunny- homestyle van Tone Finnanger uit de Tilda serie.
Ook weer zo een boek waarin elke bladzijde vol staat met leuke maaksels, die als je tijd hebt, dan ook nog eens na kan maken. Samen met Petty hadden we ieder al een steltlopertje gemaakt. En terwijl hij af is en ik foto's maak, staan de herten alweer hun diner te verorberen. Maar het echte plekje is hier......bij mijn verjaardagcadeau van wederzijdse ouders. Zo leuk ik die (nep) Ikea-plantjes ook weer op.
Die zijn als het goed is nu aan de terugreis begonnen. Maar het pakketje van Yvonne was ik vergeten mee te geven....en dus gaat het morgen op de post, want vandaag heb ik geen auto tot mijn beschikking. Ben benieuwd hoe lang het onderweg zal zijn.
Verder staan de fietsen alweer even tot onze beschikking en proberen we dagelijks te fietsen, al valt dat niet echt mee. Vooral om de straat uit te komen, maar het lukt met de tong op de knieen en flink zig-zaggent op de steilste stukken. Joey gaat ookweer fietsend naar school.
En verder heb ik nog een patroontje voor THEA van een beertje. Dit staat op een A-4 papier en de hoogte bedraagt van kop tot kont net geen 9 cm. Leuk strikje of lintje rondom de hals en klaar is dit snoepertje. Succes.

12 opmerkingen:

Cindy at her Country Home zei

Hmmm zit jij zo heerlijk op dat balkonnetje terwijl wij hier in Nederland helemaal weg waaien. Enne "Juliëtte" welke Romeo zingt onder je balkon....? Ooohh zie het al je hebt van die leuke "song"birds staan die je toezingen, LEUK! Elke week pak ik ook even het Tilda boek maar heb er nog niets uitgemaakt, kijken is ook heerlijk hihihihi... of bij jou ;-)) Geniet nog maar heerlijk op dat balkon en lijkt me echt een heerlijk handwerk plekje. Liefs en groetjes van Cin x

quilting Jeannet zei

Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen Miranda, hier kunnen we niet zo op de veranda zitten, we zouden er van af waaien, en de lapjes er achteraan !

groetjes, Jeannet

Anoniem zei

Zooo zeg wat een geknutsel,dat is gaaf als je zulke frutsel kunt maken,dat boek lijkt me trouwens ook erg leuk,maar hou het maar bij kaartjes want denk niet dat het mij gaat lukken om zoiets te maken,groetjes Joke en een fijn weekend,Joke.

Bibi zei

Je knutselt er lekker op los. Post naar Nederland is soms verrassend snel. Ik kan er alleen geen vat op krijgen. Soms duurt een pakket een week, soms veel korter, hetzelfde met brieven en kaarten. Een brief kwam een keer binnen drie dagen aan, ongelooflijk he?

Barnyard Country Gifts zei

Heerlijk die vlijtige handjes. Vooral die papegaaieduiker is enig. Heb ze nog in het wild gezien op de Orkney eilanden. Hele belevenis. Met deze regen ben ik nu ook veel meer aan het freubelen. Heerlijk.
Fijn weekend, Annemieke

Natasja Valentijn zei

Leuk hè, om creatief bezig te zijn. Een beetje friebelen en freuebelen zeg ik altijd. Het resultaat mag er zijn hoor! Je bent er erg goed in....mijn complimenten, hoor!

Shirley zei

ooh dat ziet er gezellig uit, en jouw sterren worden heel mooi! Ik moet nog beginnen aan de 28 sterren, zit nog moed te verzamelen. En nog gefeliciteerd met je verjaardag he, dat heb ik helemaal gemist!

greet's foto's zei

lekker he zo op dat balkonnetje,je kijkt op iedereen neer.
bezig beitje ben je hoor,
Het Tilda boek heb ik ook in het Nederlands,en mooi om in te kijken.
die nazomer is wel fijn he bij jullie,hier ook ,regen,regen en nog eens regen.
nou wekse,en liefs van

oma nijn

Guute zei

Leuk dat je op je balkon sterretjes kunt maken. Hier kunnen we dat stilletjes aan vergeten. Alhoewel, vandaag en morgen worden nog enkele prachtige dagen. 'k Zie dat je ook alles met de hand maakt van je sterren. Leuk om te doen he?

Annelies zei

Je bent lekker bezig. Mooi hoor, zoals je quilt wordt.

My name is Riet zei

Hallo. Ik had even je comment op mijn stille blog gemist. Kijk daar niet zoveel meer. Wat leuk dat je mijn blogs allebei bekeken hebt. Daar ben ik blij om. Ik kan me zo voorstellen dat je zo nu en dan wel iets van thuis wil zien, dat heb ik al met mijn geboorteplaats waar ik al 40 jaar niet meer woon. LOL.Ik heb vanaf het voorjaar niet meer gequilt maar ben nu weer op les dus dan komt er wel weer wat. Ik ben nu steeds zo druk met mijn blog. Ik moet wel wat gaan miniseren hiermee want ik heb het idee dat ik niks anders meer doe.
We hebben hier onze laatste echt zomerse dag, meer dan 25 graden dus ik ga nog even in de zon zitten.
Groeten van Riet

sisely zei

In ieder geval je hoeft je niet te vervelen, en je blijft gewoon bezig.Er ligt altijd wel iets wat gedaan moet worden, suc6 er mee.

Van sisely uit NL
http://sisely.iblog.my