dinsdag 22 september 2009

Uche, uche, uche....

Het was afgelopen paar dagen weer een heuse ziekenboeg hier. Drie stuks wel te verstaan. Op Jack na blaften we er lekker op los. Het enige nadeel is dat we er zo moe van werden dat we dus massaal achter de computer en tv zaten. Dat gebeurt niet zo vaak normaliter. En dus met die gekke Mexicaanse griep in je achterhoofd(al zegt mijn gevoel allergietjes), toch maar eens tijd voor een bezoekje aan de dokter. Man, wat is dat hier toch altijd een langdurig iets. Eerst al 4 dagen op voorhand een afspraak maken, want die zelfde dag, nee dat lukt echt niet. En dan mogen we bij elk bezoek, een voor een, op de weegschaal. Wordt je bloeddruk, hartslag en temperatuur wordt gemeten. En vervolgens mag je dan in een mini kamertje wachten totdat meneer de Dokter tijd voor jou heeft. Nu weten we uit ervaring dat dat kan varieren van een kwartier tot een uur. Dus huiswerk en boekjes(soms zelfs een patchworkje) worden er nu mee genomen om de tijd wat sneller te doen verstrijken. Nu hadden we een afspraak staan om 18.15 en werden waarempel al om 19 uur geholpen. En met zijn drieen op een rijtje ging het alweer wat sneller. Pfff, tegen 19.20 stonden we alweer buiten! Op naar de drugs-store....iets wat ik nog steeds vreemd vind klinken. Ook daar mogen we even wachten....nou ja even, 15 minuten later gaan we onvoorziene zaken weer weg, want onze eetlust zit ons in de weg. Jack was gelukkig al bij de dokter afgezet en daar ik me weer zo moe voelde en het weer niet bedenken kon besluiten we lekker makkelijk naar de mexicaan te gaan. Wetende dat het geen griep was, maar duidelijk allergie. Al was het bij Nikkie inmiddels een vette ontsteking in de holten geworden en bij mij weer een duidelijk asma- gevalltje geworden. En na ons lekkere vlotte maaltijd gaan we weer terug om de medicijnen. Deze keer ligt het klaar, maar moeilijk blijkt het te zijn dat onze wederom veranderde ziekenverzekeraar de allergie tabletten niet vergoed. Ongevraagd wordt het al niet verstekt, want $85,- betaald geen hond, denk ik dat ze denken, en wordt er een variatie van hun thuismerk in gestopt, die we toch ook zelf mogen afreken. Ach ook hier is het overal bij betalen voor medicijnen en ik merk dat ik elke keer weer wel rond de $100,- cash kwijt ben. Maar ja ziek zijn is ook niet alles. En over 14 dagen mag ik alleen nog eens terug komen......kijken of mijn piepertje in mijn longen verdwenen zijn.

Jullie begrijpen dat ik gedacht had mijn sterretjes rand af te hebben.....hmm, ja, het zit zo. Door ergens gelezen te hebben dat we 28 sterretjes nodig te hebben, was ik zo dom om de 4 die in de middenrand gebruikt worden vergeten bij te tellen. Dus een diepe zucht om toen in er nog eens 4 bij te maken. Weer snijden we de dropjes, driehoekjes en vierkanten. En ja we, want onze Sam volgt me overal en vindt al die lapje reuze leuk. Ik soms wat minder als hi
j er weer eens vandoor gaat met een van die lapjes. Tot ik aan de laatste bezig ben.....naar het wctje moet en bij terugkomst een hond zie liggen die ......NEEEEEEN.....heeft hij toch mijn laatste lapje aan flarden gebeten. Te gefrustreerd ben ik er gelijk klaar mee. Ik kan me de moed niet opbrengen om op dat moment verder te gaan......Grrr.......Morgen weer een nieuwe dag!

13 opmerkingen:

My name is Riet zei

Oh meid wat een ellende allemaal. Allergie is zo vervelend. Ik weet er van mee te praten. En dan van de weeromstuit je lapjes ook nog verscheurd. MOrgen maar weer een dag.
Sterkte met alle zieken . Groeten van Riet

Petra zei

Beterschap, allemaal! Dat je zo lang moet wachten op een doktersafspraak! Hier kunnen we altijd dezelfde dag terecht, gelukkig.

Yvonne aka sommeke zei

Foei, foei, foei Sam!
Beterschap voor de ziekenboeg!

Francien zei

Beterschap allemaal daar...wat een toestand Miranda...nou hier in het dorp is het wachten op de dokter net of je in de bush-bush woont...een dokter die altijd druk druk is en voordat ze uit Rotterdam komen met een ziekenauto als je die onverhoopt nodig hebt duurt eeuwig!!!ik spreek jammergenoeg uit ervaring...sterkte allemaal daar!!!
en Sam wilde ook een sterretje maken...je "begrijpt"hem verkeerd...lol...hij wilde alleen maar helpen...niks meer aan te doen...wassen strijken???..maar misschien heb je in die tijd een nieuwe gemaakt...laat hem dat houden...misschien pakt hij dan geen nieuwe!
groetjes uit een herfstachtig Holland...Francien.

greet's foto's zei

och arme jullie, zo ziek,maar ja een allergie is soms erger dan griep,vind ik.en sammetje vind dat hij aandacht tekort komt,lijkt mij.
word maar vlug weer beter,kan je weer lekker met je sterretje verder,en sammy maak je lapje wel af,hij wilde gewoon helpen(denk ik).

oma nijn

Else zei

Heel veel beterschap, en succes met je sterretjes! Groetjes, Else

Anoniem zei

Ohh wat een verhaal zeg,pfff zoveel tegelijk ziek,wens jullie alle beterschap toe en oh haha het is niet grappig natuurlijk,maar je lapje aan flarden,de foto ziet er zo comisch uit en stiekum ben ik blij dat ik niet de enigste ben die dit meemaakt,onze poes Diesel heeft al heel wat gesloopt en gister had ze weer een hortensiabol tussen mijn krans weggepikt,doe rustig aan,groetjes Joke.

Petty zei

Beterschap. En troost je. Wij hebben een kat die over en onder de stof heen moet. Geef je d'r een stukje afval dan is dat niet goed genoeg.

wilma zei

Wat een allende bij jullie!! Foei Sam!! wat doe je nu toch?? Veel succes met je laatste ster!

Mascha zei

Hoi, Ik kom voor het eerst langs op deze weblog en vind je antieke quilt erg mooi worden ondanks dat het even wat voor je tegen zit.
Ik wens jullie allemaal van harte beterschap.
Groetjes Mascha

Annelies zei

Heel veel sterkte !!
Nu had ik al wel gehoord dat katten quilts zo kunnen waarderen, maar honden is nieuw voor me.

Anoniem zei

Dus je kunt maar beter niet ziek worden daar in Amerika!!
Volgens mij is het nergens echt leuk om ziek te zijn, ik hoop dat de volgende ronde alles goed is!

Die Sam....wat een boeffie!
Kan me voorstellen dat je geen zin meer had!

Hier is het herfst geworden intussen, al schijnt nu weer het zonnetje!!

Groetjes Thea

Anoniem zei

Dit jaar op vakantie in Canada geweest en we moesten met ons Marieke naar de dokter. Voordat je de dokter ziet, moet je al 80 dollar betalen. Dan de medicatie kosten nog en daarbij komt ook nog 15 dollar voor uitleg van de apotheker... Zeer apart allemaal, zie je pas hoe goed het in Nederland geregeld is! Maar hopelijk is het nu gedaan met dat ziek zijn van jullie. Maar dat weer helpt ook niet echt mee, voor je astma.

Beterschap
Sylvia