dinsdag 1 september 2009

O solo mio.....




Het is weer zover. Visite is vertrokken en Sam en ik zijn weer alleen. Gelukkig hebben we vandaag lekker Nederlands zomerweer hier in het verre Virginia. Daarmee bedoel ik dat we heerlijk buiten kunnen zitten, zonder dat het vies en klam is. Dus op naar mijn sterretjes. Ik heb immers nog veel in te halen met het Antieke quiltje van Guute. Tussendoor draai ik een viertal wassen weg en besluit heerlijk de dekbedhoezen buiten te drogen. "Typicale Europian", zoals mijn buurvrouw verteld vandaag. Ook zij kwamen afscheid nemen om naar Engeland te gaan verhuizen. Het huis wat ze gedacht verkocht te hebben, ging (hoorden ze gisteren) toch niet door. Wat een strop.....want nu zal het leeg verkocht moeten worden. Al de spullen zijn opgeslagen voor drie jaar. Dus wie o wie.....we wachten maar weer af en hopen op leuke en gezellige buren die eens wat vaker op bezoek komen !
Bij manlief gaat het momenteel zo goed op het werk dat er al 12 man bij mag komen! Het kan niet snel genoeg gebeuren nu de orders binnen stromen.
De kids zijn alweer een dikke week naar school, wat niet mee viel( als er vrienden/familie met kinderen) zijn. Maar gelukkig hebben ze het goed doorstaan, en geniet Nikkie enorm van de Art klas, waar ze helemaal vol van is. Aan de kinderen in de klas moet ze nog wennen, want wederom zitten er weinig bekenden in. Joey vindt meer bekenden, en al heeft hij er weinig in de vakantie gezien, gaat hij toch vrolijk naar school..
Nikkie is met tumbeling gestopt. Ze werd door een hulp-juf van Sandy getraind, maar deze vertelde telkens dat ze haar best beter moest doen om haar arm te strekken. Laat ze dat nu niet kunnen i.v.m. de botbreuk van vorig jaar. Niet echt gezellig meer dus voor der. En telkens had ze pijn had na de lessen aan der arm.
Verder merken we al heel langzaam dat de herfst aan het naderen is. Hier en daar vallen er bij wat wind dat bomen wat bladeren laten vallen, maar ook sommige struiken en bomen beginnen langzaam te verkleuren. Net als de paddestoelen die eigenlijk zo af en toe de hele zomer te zien waren. Ben trouwens benieuwd wanneer de eerste nachtvorst er weer zal zijn.....

15 opmerkingen:

Else zei

Morge Miranda, lekker dat het goed gaat met jullie! Je verraad wel waar je vandaan komt door de was buiten te hangen(lol)Oh en dan je AQ wat wordt ie mooi, succes ermee nog veel sterretjes te gaan. Fijne dag, Else

supergoof zei

Je quilt wordt een plaatje!
Wat een spook van een tumbeling lerares. Groot gelijk om te stoppen!
;o)

Hier wordt het ook steeds weer wat herfstiger,... dat vind ik heerlijk. Kom maar op met de stormen, het onverwachtse zonnetje,... en de prachtige nevel en 't licht bevroren land,...
O ja, en de warme appeltaart natuurlijk,...
sjips,...

Anoniem zei

Dat is bij jullie al vrij vroeg niet, die nachtvorst.
Ik hoop dat hij hier nog een paar maanden uit blijft !
Laat ons nog maar even nazomeren !
We gaan eerst nog een weekje naar de zon, en dan mag wat mij betreft de herfst beginnen !

Leuk hoor, die ster!

Je kunt nu weer lekker verder ermee!!
Veel plezier!

katrien zei

Leuk sterretje.
Ja en dan maar afwachten wie de nieuwe buren worden,altijd spannend hé.
Ook hier weer zijn gewone gangetje,school ook sinds gisteren gestart.

quilting Jeannet zei

Mooi worden je sterretjes Miranda, sucses ermee, het is wel een werk he, maar straks wordt het makkelijker met de andere randen.

groetjes, Jeannet

greet's foto's zei

hallo Miranda

zo ik ben weer terug in computerland. er is heel wat gebeurd hoor,veel vacanties,en andere dingen.
jullie hebben ook een drukke tijd gehad he!veel visite maar nu is het weer rustig.
liefs van mie oma nijn

kastelke zei

Hier en daar begin je toch wel tekenen te zien van het herstel van de economie, heb ik de indruk. Hopen dat het zo verder gaat!
Valt de 'leegte' een beetje mee na al die drukte van bezoek? Na een heel huis vol mensen en/of heel wat geplan en geregel, zit je dan plots weer in de gewone routine van kinderen naar school en man naar werk. Aanpassen zeker?
Wens de kinderen nog veel succes en vooral heel veel plezier op school!

Annelies zei

Je quilt wordt erg mooi. Mooie kleuren !

Cindy at her Country Home zei

Miran, ben lekker aan het meezingen op "O solo mio..."! Dankjewel voor je lieve felicitatie, wij zijn natuurlijk heeeeeeel jong (ahum) En op het moment dat ik dat schrijf tik ik nog een paar keer tegen m'n onderkin hahahah.. zwaartekracht overwint op deze leeftijd hihihi in alle gezondheid! Liefs van Cin x

Dorine zei

Hoi Miranda leuk om een berichtje in mijn blog te ontvangen.
Zo maar ver weg uit de USA.
Ja waar die AQ van Guute al niet voor kan zorgen.
Mooie sterren heb je gemaakt.
En ja jij woont daar in het walhalla van de quiltwinkels of niet????
groetjes Dorine

Petra zei

Dat jullie kinderen alweer naar school zijn. Hier beginnen ze komende dinsdag pas weer. Wat een nare turnlerares, zeg! Kan ze wel?

Bibi zei

Is het echt zo europees om wasgoed buiten te laten drogen? Hier doen veel mensen dat. Ik ben een beetje te lui/druk om de was naar beneden te dragen en op te hangen dus ik doe het meestal in de droger, maar als Scott er zin in heeft hangt het ook buiten.
Groetjes, Bibi

My name is Riet zei

Je tweede blog wou ik ook nog even beijken. Dat wordt een mooie quilt. Fijne kleuren.MIjn hobby is ook quilten, Ik ga je volgen als je het goed vind.
Groeten ,Riet

Anoniem zei

Hoi Miranda, als je van je kerstbeer een gewoon beertje kunt maken, wil ik het patroontje graag hebben.
Ik heb intussen een hele leuke link toegestuurd gekregen, ik denk ook wel iets voor jou!!
Ik voeg hem even toe, dan kun je zelf kijken.Er staan verschillende gratis patronen op !!

http://hobby.blogo.nl/2006/07/03/gratis-patronen-van-knuffels-beer/

Ik heb zin om er meteen aan te beginnen, maar het zal toch een weekje moeten wachten!!

Groetjes Thea

Marie-José H zei

Je AQ wordt prachtig. Op het moment lijkt het hier ook meer herfst dan zomer maar we mogen deze zomer toch verder niet klagen.