maandag 22 februari 2010

BBQ in de sneeuw.

Wat hadden we gister toch een prachtig dagje. De zon scheen, vogels waren druk aan het scharrelen in de tuin en het voorjaar hangt duidelijk in de lucht. De was werd gedaan, want op zondag is er geen kans op kijkers. De rest van de week dus wel en aangezien ze zo een uurtje van tevoren kunnen bellen dat ze er zo zullen zijn, is dit het handigste voor het beddengoed. Want dat hangt zo lekker over de balustrade te drogen... en kan dan vervolgens weer terug op de bedjes.
Na de was gaan we naar de Amerikaanse familie, BBQ-en!? Moet zeggen dat ook wij het erg vreemd aandoet, maar daar aangekomen blijkt dat ze af gelopen nacht varkensvlees en BBQ saus in de slow-cooker heeft laten pruttelen tot een draadjes-achtige substantie. Dit werd dan op witte broodjes geschept te samen met wat koolsalade. En het was me toch lekker! Hmmm, en weet je wat het gekke was. Ik(kenners weten dat ik het koud kleumende typetje ben) zat in mijn hemdje!!!!... al zonnebadend het broodje op te eten rond een uur of drie, met de witte besneeuwde tuin op de achtergrond. Amerikano's zaten al in de korte broek erbij....Wat nu eigenlijk lekkerder was weet ik niet, maar ik genoot ervan! Dat kunnen ze ons niet meer afpakken.
En inmiddels zien we bij dat het afgelopen nacht flink doorgedooit heeft. Al flink wat gras komt er tevoorschijn. Vandaag is er geen zon te zien, maar dikke bewolking, waaruit regen zal gaan vallen......Weer om dus weer te gaan quilten!
Trouwens Yvonneke had het goed gezien. Het was Joey, ietwat onwennig met die peuk in zijn hand en geleend hoedje!

12 opmerkingen:

Brechtje zei

Oei Miranda, jij kunt wel heel beeldend schrijven. Het water loopt me in de mond als je over het broodje schrijft, hihi. Heb jij ook een slowcooker. Je hoort er veel over tegenwoordig... nu schrijf jij er ook weer over. Ik ben beniewd naar je ervaringen. Ik zal duimen voor je lief! Duim, duim, duim...(mantra).

Petra zei

Hier hadden we ook pulled pork. Heerlijk en zo het weer ook. Zalig even he die vitamine B!

Bibi zei

Mazzel hoor dat er bij jullie al groen door komt. Heb gister flink rondgespeurd naar eetbaar groen maar nog niets helaas.

Guusje, zei

Dat boordje lijkt me erg lekker, wat leuk dat je zo kunt zitten met de sneeuw op de achtergrond. Ik duim mee voor je DH.

My name is Riet zei

Ha Miranda. Dat klink heerlijk die barbecue. Ja ik heb ook een slowcooker, eigenlijk mijn tweede al en ik vind het heerlijk. Dit is nou weer een recept dat ik ook kan gebruiken. Ik maak alleen maar soep en draadjesvlees erin maar ik zou hem vaker moeten gebruiken.Ik blijf kijken of je nog meer recepten hebt.
Groeten van Riet

supergoof zei

Man, oeps vrouw natuurlijk,... wat heb ik nu zin in dat broodje,...
;o)
En nog even over die chocoladebol, DEAL!
Want ik weet precies welke bakker je bedoelt in de stad van zoete lieve Gerritje,...
;o)))

Annelies zei

Het lijkt wel Nederland. Ook hier is de sneeuw verdwenen en regent het pijpenstelen !

Lida zei

Hoi Miranda,
Voor jou misschien vreemd, maar ik heb hier zo'n rare snoeshaan, die zet gewoon de visparaplu op als het regent en hij heeft trek in een BBQ! Ook de sneeuw weerhoudt hem er niet van, dus voor mij heel gewoon en dan schijnt hier niet eens de zon! Lekker genieten dus en dat feestje met de lekkere hapjes, wat leuk weer van de collega's! Ziet er gaaf uit die map, heeft hij geweldig gedaan! Nu ik zal de hele week voor Jack duimen, wens hem maar heel veel succes en jij ook met de bezichtigers en de verkoop! Groetjes uit een grijs Maassluis,
Lida

Juud zei

Lijkt me ook wel lekker hoor dat broodje! Nou hier regent t aan 1 stuk door, dan maar liever sneeuw en droog..hahahah we zijn nooit tevreden he...

conny ten berge zei

Wat klinkt dat heerlijk, zo lekker in het zonnetje met een broodje......

Guute zei

Het klinkt lekker maar BBQ in de sneeuw: ik zit al te rillen als ik het lees.

marion zei

oooh wat leuk om te lezen over een slowcooker.......

heb de mijne al zo'n 15 jaar en gebruik hem wekelijks.......

kan je mischien eens een leuk recept plaatsen.......hier is heel weinig te vinden met de slowcooker........

neem er een mee naar nederland als je de kans hebt zo handig.........