zondag 28 februari 2010

Nieuw boek!

Afgelopen dagen stonden in het teken van manliefs naderende vertrek naar Nederland. Inmiddels is hij veilig en wel geland, al is wel zijn koffer niet aanwezig. Deze wordt nagestuurd. Nu maar hopen dat hij succes mag boeken deze week met een baan. Duimen!!!!! Het afscheid hielden we erg kort, het is ook zo lastig als het te lang gaat duren! En om mezelf weer op te fleuren ging ik nog even naar het quiltwinkeltje www. TrinityQuilts.com in het oude schoolgebouwtje. Daar had ik nog een volle stempelkaart van, die toch $25,- waard is. En met iets bij te leggen heb ik er dit van gekocht. Een boek vol met leuke maaksels, een wazig hoesje voor een schrift meerdere speldenkussens, kussenhoezen, vele appliceer-wandquiltjes , en een kleedje gemaakt met wol. Is dit geen schatje....weet iemand trouwens of hier cursussen van te volgen zijn in Belgie of Nederland? Hier in de States zie ik die in Carlifornia.....wat net zover vliegen trouwens is als Nederland vanaf hier.Kortom dingen die ik zowel voor mezelf of als cadeautjes kan maken. Verder komt er weinig uit handen. Ben weer wat boeken aan het lezen en ligt er wel een dear Jane lapje binnen handbereik. Deze bevat vele super kleine stukjes van 1/2 bij 1 cm. En om hier niet echt gek van te worden doe ik elke dag een mini stukje, zodat het leuk blijft. Hier ben ik dus al drie dagen aan bezig. Want dat heb ik wel al geleerd!
Aflopen vrijdag nog nasi, loempias' en sate met pindasaus en kroepoek gemaakt. Samen met onze Engelse vrienden genoten we er weer erg van. Als verrassing bracht ze me een bosje tulpen mee...... "om al vast weer wat aan de Nederlandse gewoontes te wennen". Lief he! Het was weer erg lekker! Wel jammer dat je na een halve dag in de keuken gestaan heb, het gewoon in een half uur weggegeten is.....

18 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

In het Antwerpse zijn er volgens mij geen cursussen te volgen voor werken met wol :-(((
Maar we hebben wel andere leuke dingen natuurlijk! ;-))
Leuk boek!
Antwerpse salu vanuit Wilrijk!

Cathy zei

Snel weg betekent erg lekker!!!!

Berna zei

Natuurlijk duimen we voor je mannetje. Prachtig boek heb je gekocht.

ria vogelzang zei

Dat lijkt me echt wel spannend! Ik hoop dat DH succesvol is in het vinden van een baan!!
Je hebt echt wat leuk quiltigs gekocht om je een beetje op te fleuren!! Lijkt me een heerlijk boek!
En veel plezier met je DJ-blokje..... wat een stukjes, he?? Maar zo super om te doen! ;))

conny ten berge zei

Dat zal een spannende week voor jullie worden, dus héél verstandig om wat ontspanning te zoeken in het quilten ;o)

MarianneD zei

Lijkt me een heel leuk boek Miranda! En dat speldenkussentje...een snoepie!
Succes voor manlief,we zullen duimen hoor!

Annelies zei

Dat lijkt me een erg leuk boek. Veel leesplezier.
Ik hoop van harte dat je man succes heeft.

WilmaKuin zei

Wat een mooie ontwerpen in je boek. Prachtig!!

DUIM!!!

Petra zei

Wat lief de tulpjes! Wetende dat bloemen mee brengen echt niet zo gebruikelijk is als in NL.
Ja dat heb ik nou ook altijd, sta je al die tijd in de keuken en hap slik weg.... Gelukkig vonden ze het wel lekker ;-)

en.... duim duim duim

Chris zei

Het worden voor jullie nu meer Amerikaanse/Nederlandse avonturen. Spannende tijd voor jullie, voor je man, maar ook voor jou zo ver weg. Ik hoop echt dat hij gauw werk vindt.
Gelijk heb je met het kopen van dat boek. Lijkt me prachtig en heerlijk om te fantaseren er iets mee te gaan doen. Veel sterkte Miranda!

Bibi zei

Ik hoop dat je man straks goed nieuws heeft. Leuk opfleur cadeautje heb je gevonden hoor. Ik heb ook trek in kroepoek, zal vanavond ook een portie maken:-)

Natasja Valentijn zei

Ik duim met je mee hoor!! Volgens mij heb je weer volop inspiratie door dat boek gekregen. Zag er mooi uit!

katrien zei

Ziet er een héél leuk boek uit.
En nu hopen dat DH de job vind.

Guusje, zei

Wat een leuk boek heb je jezelf cadeau gegeven, ik duim met jullie mee en hoop dat je DH gauw een baan vind. JA die DJ blokjes zijn soms erg proegelig, ben er ook met zo eentje bezig. Maar ik doe net als jij geduldig afmaken.

greet's foto's zei

hay,,miranda,hier weer eens wat van mij,loop een beetje achter,bij jullie inmiddels ook weer sneeuwvrij.hier gelukkig wel,kan ik ook weer eens naar buiten.begin je al een beetje tewennen aan het idee,van naar Nedl.te komen.hoop dat de baan van je man wat wordt,zal duimen hoor.

groetjes oma nijn

Lida zei

Hoi Miranda,
Bedankt voor je lieve wensen, het was een geweldig gezellige dag met zon en lieve mensen en wensen! Wat een geweldig boek, leuke dingen en speldenkussens daar kunnen we er nooit teveel van hebben toch? Nog een heel fijne dag en geniet maar van je tulpen!! Groetjes
Lida

Kiekplaotiesenzo zei

Leuke site heb je! kom hier voor het eerst en lees dat jullie weer naar Nederland komen? heimwee? Zie dat je leuke quiltjes maakt. groetjes.

Hester zei

Wat een prachtig boek.Heerlijk om daar iets uit te maken.