maandag 15 februari 2010

Maandag 15 februari 2010

Vanmorgen hoorden we hier op het nieuws al van de treinramp in Belgie.....inmiddels al 20 doden en nog steeds mensen vast in de trein....Vreselijk is dat toch altijd en hoop dat de mensen die nog vast zitten snel verlost mogen zijn!
De olympische winterspelen zijn afgelopen vrijdag hier begonnen. Op tv wordt er op sommige zenders veel uitgezonden. Eindelijk weten we het ook te vinden, want met die duizend zenders is het niet altijd even duidelijk, .....maar vanaf nu zal er veel gekeken worden. Helaas zagen we Sven Kramer niet winnen, maar via nu.nl en sms-jes blijven we ook op de hoogte.
Hier is het weer van afgelopen week stralende zon
wederom veranderd in sneeuwbuien. Wat dan ook tot donderdag zal aanhouden. Snel maar weer het vogelzaad bijgevuld. Ook de gevederde vriendjes hier hebben het zwaar met al die sneeuw. Dat blijkt wel dat nog geen minuut nadat ik de boel weer gevuld heb er alweer druk aanloop is van al die mooie beestjes.
Verder ga ik vanmiddag wat blokjes maken met ons lieve Janetje, want inmiddels zijn mijn gekregen lapjes gewassen.
En hoorden we dat de kijkers een ouder echtpaar van in de 70 was die op zoek waren naar een luxe slaapkamer/badkamer op de main floor.....ja die slaap- en badkamer die hebben we wel, maar dan boven. En dus op naar de volgende kijkers, al vrees ik dat er nu met de verse sneeuwval voor de komende dagen weer weinig reacties op zullen komen.

16 opmerkingen:

Berna zei

Het is echt bar en boos met het weer, ook hier in Nederland. Al 2 maanden sneeuw! Dat is niet normaal meer. Ik moet ruim 40 jaar terug om zulke winters in herinnering op te roepen. Jullie veel sterkte daar!

betty prins zei

Wat een drama gebeurde er in Brussel, ik zag de foto's, ongelofelijk zag dat eruit.
Ik heb ook weer 2 DJ blokjes gemaakt, lastige, hoop dat de volgende iets makkelijker is!! Je ziet ze vanzelf wel1

Chris zei

Hoi Miranda. Wat een weer hè! Zelfs hier is het steeds weer wit. Wat zal je genieten van al die mooie vogeltjes en van je honden natuurlijk.

Yvonne aka sommeke zei

Véél plezier met Janeke!
Erg triest hé, die treinramp ....
weet ik weer waarom ik NOOIT vooraan in een trein ga zitten!

Juud zei

wat een prachtige vogeltjes bij jullie zeg. ja bij ons ook al twee maanden sneeuw. Hier zitten de vogeltjes'smorgens ook al te wachten tot ze eten van me krijgen . zo leuk!!Maar laat t voorjaar nu maar komen!

gerda zei

Wat een prachtige vogels!!!!en je dear Jean..ik vind het zo mooi in zwart wit..ik roep tegen iedereen dat ze maar eens bij je moeten gaan kijken!!!!
fijne dag

ria vogelzang zei

Wat verschrikkelijk, he, die treinramp in Halle. Ik heb het gisteren de hele dag een beetje gevolgd. Het lijkt me zo verschrikkelijk om dat mee te moeten maken. Nu begreep ik dat het gelukkig vakantie was, anders hadden er nog heel veel meer schoolkinderen in gezeten..........
Ik geniet van je van je sneeuwfoto's'!!
Veel sterkte!!

Mascha zei

Ik vind het zo erg wat er in België is gebeurd. Is gewoon niet te geloven.
Veel plezier met het maken van je DJ blokjes.
Groetjes Mascha

Petra zei

ja vreselijk wat er in Belgie gebeurd is. De beelden zijn afschuwelijk.

De foto's van je gevleugelde vrienden zijn super. Vind ook je molen birdfeeder erg leuk. De kardinaal ook zo te zien ;-)

Sandra zei

Dag Miranda,

Wij gingen zaterdag nog een dagje naar Brussel mét de trein en ik heb geen seconde gedacht aan een ramp. Ik voelde me heel veilig op de trein en toen hoorde ik dat maandag was ik heel erg geschrokken. Hoe kon dat nu? De trein is volgens mij het veiligste vervoermiddel.

En verder is dit de koudste winter die ik me kan herrineren. En zoveel sneeuw zeker!

Wat een leuke mooie vogel: die met dat rood. Nog nooit gezien.

Groetjes, Sandra.

katrien zei

Nog maar eens een drama,en dit pas een maand na het drama in Luik waar een gebouw instortte.

Monique zei

Hoi Miranda, wat een mooie vogels hebben jullie daar zeg!

Dank je wel voor je reactie op mijn blog. Aangezien je de bananen al hebt liggen: bij ons heeft het zakje een inhoud van 16 gram. Ik hoop dat het je gaat lukken!

Veel succes!

Lida zei

Wat een prachtige vogels heb je daar, ken er geen een van! Mooie kleurtjes! Hier sneeuwde het ook en ik heb ze vanmorgen ook gevoerd en ze kwamen in grote getale! Zo leuk om naar te kijken!
Gelukkig iets minder doden dan gedacht, maar toch een tragedie, wel erg veel gewonden en dat zal ook heel wat leed meebrengen!
Hoop toch dat er ook stoere kijkers zijn die het weer willen trotseren! Zal voor je duimen, groetjes
Lida

Guusje, zei

Wat een vreselijke treinramp is het. Niet normaal.
Het weer begint hier een klein beetje beter te worden ik hoop bij jullie ook. Ook hoop ik dat jullie je huis snel kwijt raken.
Je laat wel weer prachtige foto's zien en wat goed dat je weer verder gaat met sjaantje. Ik zal dat ook eens gauw gaan doen.

Bibi zei

(schaam schaam) Ik lees op jouw blog voor het eerst over die ramp! Ik volg het nieuws ook helemaal niet meer in NL en volg zelfs de Olympische Spelen niet, iets te druk heb ik het daarvoor maar daarom is het ook goed dat jij het op je blog zet:-)

Petra zei

Hey Miranda
Dacht ga eens even kijken hoe het bij jullie gaat. Het is zo stilletjes ;-) Dikke knuffels uit NC