woensdag 24 februari 2010

Deel 1 van The pond house....

Vandaag is het flutweer. Zware bewolking die al tegen negenen zijn natte sneeuw laat vallen. Uren lang. Bleeee.....ik heb dan ook zo een kou gevoel de hele dag ondanks dat de kachel lekker brandt, ik een hemd draag, en eroverheen een leuk truitje, doe ik al snel nog een extra vestje aan en vervolgens manliefs dikke fleecetrui. Kijk zolang je bezig ben met poetsen, dan gaat het nog wel. Wandelen met de hond ook, als je tenminste door kan lopen.
Maar als ik na het hele huis weer dik in orde te hebben gebracht voor de tweede keer kijkers, en wij wat boodschapjes gedaan hebben in die tijd, begin ik het dan toch echt koud te krijgen terwijl ik zit te prutsen met mijn lapjes. Dus al gauw ligt mijn Wish quiltje over de beentjes. Maar ook de rest heeft er zichtbaar last van. Mijn mede huisgenoten klagen voelen het dus ook en enkele trekken ook meerdere lagen aan en ik laat de kaarsen branden voor wat extra warmte. Vrees dat we het vocht en de wind niet echt meer gewend zijn.......


Maar mijn bloemenstrook van het "pondjes huis" is zo goed als klaar. Maar ik zal ik niet zijn, als er weer niet mijn favoriete zwart/wit erin verwerkt had. Dus vogeltje werd vertekend naar een heuse " black bird" en het met het wit, zijn dus wat bloemetjes gemaakt.
Ook het rode lapje(tweede van links hieronder), van Katrien gekregen, wordt erin verwerkt. Black birdie kreeg een zwart glazen oog en morgen ga ik bij daglicht weer opzoek naar nog een lapje voor de vleugels. En het resultaat dan tot zover ....tata....


Hangt die niet kleurig zo tussen de zwart/witjes?

19 opmerkingen:

supergoof zei

Hoi Miranda,je hebt de Sunshine Award gekregen!!! Waarom?? Lees maar even bij mij!
:o)

Francien zei

Ben helemaal weg van je bloemenstrook Miranda...wat issie leuk geworden...en de zwart witjes zijn ook schitterend...en ja de kou meid...misschien een voorp[roefje op Holland weer??...hier is het nog niet veel beter...heel veel suces met de kijkers ronde...hopelijk zitten er kopers bij,...ik ken het gevoel....het kan dan ook maar verkocht zijn als het toch moet...des te vlugger kun je het afsluiten...zal voor je duimen..
groetjes uit een heel verregend Holland...
Francien.

Yvonne aka sommeke zei

Vooral erg mooi!
Plezante foto van jou en Sam, je lijkt wel een fotomodel!

conny's quilts en creaties zei

Wat is dat mooi geworden, die rand van Pond house...en dan mooi Jane blokjes.....mmm nog even wachten tot de 5e. Ik hoop voor jullie dat de kijkers kopers worden....

ria vogelzang zei

Wat lijkt me dat vervelend als je het niet warm kunt krijgen.....
Hopelijk is dat nare weer snel over. Dan maar koud of te warm......
Wat een mooi vogeltje heb je daar tussen de bloemenrand gezet!
En wat piept daar alvast onderaan........oooohhhhh!!!! Wat een mooie......... ;0)))

conny ten berge zei

Hé wat leuk dat je ook met Pond House bent begonnen. Het is ook zo'n leuke quilt om te maken, veel plezier ermee!

Bibi zei

Dat ziet er weer erg mooi uit, leuk zoals die vogel eruit ziet.
Nou, als je nog wat zoekt om bezig mee te zijn, hier moet nog heel wat worden gestofzuigd;-)

Guusje, zei

Wat een mooie rand van je Pond House en hij kleurt geweldig goed bij je DJ. Mooie foto van jouw en Sam en ik hoop maar dat de kou daar snel voorbij is.

Petra zei

Vooral 's avonds heb ik dat. Als ik voor de tv hang. Ben niet warm te krijgen.
Wat heb je weer mooie dingen gemaakt meid. En twee kijkers! Dat is goed nieuws. Ik ben nog aan het duimen he?

Annelies zei

Miranda ik vind het een erg mooie rand worden !

Brechtje zei

Miranda, wat mooi! Echt wonderschoon. Veel warmte toegewenst enne... natuurlijk een koper voor je huis (met een dikke portomonnee)

Juud zei

heel erg mooi hoor!
eg he steeds die kijkers! Wij hadden er 20 voor ze toehapten.. en dan iedere keer maar weer schoonmaken...nee hoplijk hoeven wij nooit meer te verkopen...
Ik hoop dat ze nu snel eens op jullie huis afkomen

Else zei

Morge Miranda, dat beloofd wat te worden, je rand ziet er TOP uit! Mooie kleuren en grappig met de blokjes eronder. Fijne dag, Else

Guute zei

Jouw strook is prachtig geworden. Misschien een magere troost maar hier is het natter dan nat.

Anoniem zei

Wat naar dat het zo koud is in huis,vroeger kon ik heel goed tegen de kou,maar tegenwoordig ben ik zo`n koukleun,wat is je lapje prachtig zeg,zo knap dat je dat kunt en er het geduld voor hebt,ik wens je een fijn weekend met niet al teveel kou,lieve groet Joke.

Chris zei

Prachtig Miranda, die strook. Leuk om aan te werken. Ik ken die quilt niet. Heel fijn weekend met wat meer warmte!!

Lida zei

Ziet er weer schitterend uit, die rand is echt heel mooi met die vogels en bloemen, schiet je dus al aardig op! Hier bloeien de sneeuwklokjes en zingen de vogels al, ze zijn bezig nestmateriaal te vergaren, dus de lente komt er echt aan, ondanks de grauwe lucht en de vele regen! Effe doorzetten nog! Succes met de kijkers, dat er maar gauw een koper komt! Groetjes
Lida

katrien zei

Wat is ie mooi de rand van je pondhouse,ook je DJ blokjes hangen er leuk bij.
Hier vandaag stormweer.

Pas de deux zei

Dag, wat leuk om over zo'n Amerikaans avontuur te lezen. Ik hoop dat je man succes heeft en een baan vindt. Ik wil je graag volgen in de verdere afleveringen.
Dag, je bent ook welkom op mijn "Franse" blog. Groeten, Lilian