donderdag 2 april 2009

En ook ik mag naar de dokter....

Vannacht werd ik wakker van jeuk aan mijn bil, dicht bij mijn spleetje. Denkende dat ik een puistje had en dit probeerde uit te knijpen besefte ik wel dat dit niet aanvoelde als normaal. Dus het lichtje aan en ...IEKS!!!Mijn broer mocht nogwel vragen of we er zelf geen hadden. Ja dus. Ik, en dat tewijl we elkaar allemaal nagekeken hadden. Niet dus in ons ondergoed. Dus de volgende ochtend een afspraakje met de huisarts gemaakt, want ik denk wel dat hij er in het geheel uit is, maar zeker weten doe ik dat niet. En dus tegen drieen moest ik er zijn. Na een al gehele check-up, wat standaart hier is, mag ik zeker 3 kwartier wachten totdat de huisarts dan zelf arriveerd. Gelukkig is inderdaad alles eruit en mag ik wel de komende weken opletten of er een kring rondom gaat komen. Nu weet ik ook dat teken bij de vrouwen vaak onder de borsten kruipen en bij de heren in hun liezen. Maar nu is het van groot belang om zo spoedig mogelijk terug te keren om een kuurtje te komen halen. Tevens ook een afspraak gemaakt om wat moedervlekken te laten verwijderen. Ahum, niet dat ik er zin in heb, maar beter huidkanker voorkomen dan deze te laten zitten. Maar wij in onze familie zijn nogal bedeeld met die moedervlekken. Inmiddels heb ik er al zeker 25 laten verwijderen, maar zit nog onder dus. En aangezien het alweer 2 dagen mistig is en de regen regelmatig ook nog wat laat vallen hebben wij hier aan deze kant van Virginia nog niet echt de kans gehad om van onze bloesembomen te genieten en op de foto te trekken. Wat dus de blogvriendinnen Petra in Vienna en Petra in NC wel al hebben kunnen doen. En inmiddels ligt ook al zeker de helft van de bloesem eraf gewaaid, eraf gevroren of gewoon eraf omdat het hun tijd was. Zo zonde vind ik dat, maar hopelijk wordt het morgen beter weer, zodat ik dan met onze Sam eens een lekkere wandeling kan maken, want van het afspraakje met Lexi en Cathy was ook niks meer van terecht gekomen. Deze keer zal ik proberen de drukke weg te nemen. Hopelijk zien we dan ook nog mooie bloesem bomen. Ind iedergeval de groetjes vanuit het mistige Virginia!

8 opmerkingen:

Petra zei

Nou, wij hadden die ene mooie dag, maar gisteren en vandaag en morgen kennelijk ook zijn allemaal hommeles. Zonde inderdaad! Wij zijn ook een keer in zo'n tekennest gelopen, verschrikkelijk! Inderdaad goed opletten, het verbaast me, dat je niet een preventieve kuur kreeg. Lyme is hier toch wel erg aanwezig.
Wat de bloesems betreft komen de mooie dogwoods en azaleas nog, dus genoeg te genieten hierna :).

Anoniem zei

Brrr...is altijd eng zo'n tekenbeet!!

Ik heb er jaren geleden een gehad, toen was men er nog niet zo alerd op. Het duurt heel lang voor alles weer uit je bloed is.(zonder medicijn)Ik heb denk ik, geluk gehad!
Jammer dat het weer bij jullie niet mee zit. Hier hebben we zon ,tenminste,tot zondag!!
Ik ga een link plaatsen op..Greijntjes...als je het niet goed vind, laat het maar even weten.

Fijn weekend,groetjes Thea

Petra zei

Ah jakkes, wat een vreselijke beesten zijn het toch!!
Inderdaad die plek in de gaten houden.
Voor de honden gebruik ik een Scalibor band. Die blijven tot 6 maanden beschermen tegen teken.
(laat ik opsturen uit Nederland ;-) ) Werkt perfect en dat met langharige stappers.
Voor je zelf (en ook honden) kun je Tea tree oil vermengen met water in een planten spuit en voor dat je het bos in gaat, je benen en armen e.d. daar mee inspuiten. Het schijnt dat ze die geur niet lekker vinden.

Shirley zei

jakkie ik had er vorig jaar eentje onder mijn borst, een jonkie die ik zo weg krabde; ik dacht dat het een verdwaalde en vastgeplakt tuinzaadje oid was, maar na het wegkrabben zag ik hem lopen op mijn hand. Dat doen zaadjes niet, die hebben geen pootjes. Dus ik schrikken, maar na wekenlange inspectie geen kring of andere bijverschijnselen, dus opgelucht.

Bibi zei

Oh joh! Da's niet best, ik hoor hier veel over mensen met lyme's, ja kan niet voorzichtig genoeg zijn. En net wat Petra zegt, ik vind het ook vreemd dat je geen preventieve kuur krijgt, misschien moet je dat toch maar even voorleggen bij je volgende bezoek aan de huisarts?

Anoniem zei

He Miem, das wel erg vervelend zo'n tekenbeet zeg. Ik zou toch nog eens de dokter opzoeken en vragen om een preventiemedicijn... Go see the doctor!
Groeten uut Terneuzen xxx

kastelke zei

Jakkes! Vieze beesten vind ik dat, die teken! Wij behandelen Dusza ook heel goed, vanaf einde maart/begin april. Zelf heb ik nog nooit een teek gehad. Maar ja, dit is Belgie... Voor onze vakantie vorig jaar in Olympic National Park hadden we wel tekenspul gekocht dat ons ook moest beschermen tegen andere stekende en/of zuigende vliegbeesten. Toen we vertrokken heb ik dat spul bij een zwerver achtergelaten.

De Ruijsbroekjes zei

ach jak da's toch even schrikken, beterschap!

Hoop dat het snel wat beter wordt met het weer,wij hadden gisteren een hele mooie dag met 21 graden..maar da's vandaag ook weer een stuk minder..maarja he begin is er nietwaar ;-)

Fijn weekend