vrijdag 10 april 2009

Goede vrijdag 2009

Vandaag, goede vrijdag, is manlief verplicht vrij. Heerlijk, want onze kids moeten gewoon naar school. Welliswaar zijn die de volgende week de hele week vrij en het weer is redelijk. wat inhoud dat het niet echt meer koud is, maar de aankomende bewolking wat zal uitmonden in regen en storm, gooit wat roet in het eten. Gelukkig is onze Sam nog rustig, want het lijkt of dat hij veel drukker is als anders als er iets zit te dreigen. Nu nog niet, dus hopelijk hebben de weers-voorspellers het mis. Zo af en toe schijnt het zonnetje maar met regelmaat verdwijnt die ook weer. Verder hebben we afgesproken met onze Engelse vrienden om samen te gaan lunchen. Bij de Olive Garden waar de Portobelli Ravioli weer erg lekker was. Daarna kijken we nog even bij Pier 1 en Barnes & Nobles. Jack koopt een boekje en ik heb gisteren de deal van mijn leven gemaakt voor een boek, dat ik ooit in de bibliotheek in Bergen op Zoom geleend had, op internet bij Amazon.com.. Het heet Country Kids van Susie Lacome. Ooit had ik daar voor een vriendinnetje van ons Joey, Fannie genaamd, een vogelhuisje uit gemaakt. (Haar moeder heeft toen een schilderij voor Joey zijn piratenkamer gemaakt (hij heeft het nog steeds trouwens ). Dat was nog eens een kamer met een heus schateiland, compleet met schatkist, een vuurtoren en een heus zeezicht met woeste zee en allemaal uit het handje geschilderd door ondergetekende zelf. )Ook toen knutselde ik al zie je wel. Maar eh dat vogelhuisje was zo leuk geworden, maar het boek moest weer terug en in die tijd hadden nog maar net een computer. Een printer zat er toen nog niet eens bij. En dat is slechts een 10 jaar terug in de tijd. Vaak heb ik nog naar dat boek gezocht. Gelukkig had ik wat van die patroontjes bewaard en daar de titel van het boek op geschreven. En per toeval kom ik het boek tegen. Maar ik dwaal af, weet je wat ik ga betalen voor dat boek vol met leuke patroontjes? Slechts 1 dollarcent! En het is overgens een nieuw boek met een harde kaft. Als dat geen deal is. Alleen de verzendkosten zijn wel erg duur in verhouding van het boek, $3,99. Hahaha, dus voor $4,- of een eurootje of 3 heb ik er weer een geweldig boek bij. Wel mag ik nog even wachten voor het hier is, want hij komt uit Florida. Maar als die arriveert show ik hem wel even. Joey gaat vandaag recht uit school logeren bij Brandon, een van zijn tumbelvrienden. Nikkie heeft dus de namiddag met ons alleen. Na een gezellige namiddag gaat ze met Jack wat filmpjes huren. De sisterhood of the traveling pants deel 2, die we dus 's avonds gelijk bekijken. Ik zit nog vol van de lunch en wil eigenlijk alleen maar een yogertje eten en dus besluit Jack met zijn dochter ook uit eten te gaan. Ze bestellen een Cheese-burger bij Benjamins. Daar geniet ons meisje toch erg van. Samen met der papie eens alleen, want zo vaak komt dat niet voor. Morgenochtend staat de puppyklas weer op het programma, benieuwd hoe ons meneertje het nu weer gaat doen. Afgelopen les zit er in. Het rondstrooien van stukjes hondenkoek, zonder dat hij die op eet. Ahumm, alleen als een of meerdere koekjes rondom een van ons ligt trouwens, want halverwege tussen de hond en een van ons in.......nog niet echt dus.

Op de eerste paasdag mogen we volgens de weersverwachting mooi weer. We zijn n.l. uitgenodigd voor een paasbrunch bij de dame waar we de babyshower gehad hebben. Samen met de zwangere dame en haar man en waarschijnlijk nog een dame & haar man die aanwezig was met haar dochters. En ik zal voor de toetjes zorgen......Nederlandse appeltaart en een nieuwe creatie van de monchoutaart, welke overgens hier met Philledephia gemaakt wordt en net zo lekker smaakt. Monchou is hier niet te krijgen nl, net als Griekse Yoghurt, alle vla-soorten, kwarkjes en yogo-drankjes, ranja, dropjes, en zo kan ik nog wel een halve winkel opnoemen met spulletjes. Maar gelukkig beginnen we het hier ook steeds beter te leren/ontdekken. Langzaam leren we ons wel aanpassen. Al is het zoete broodbeleg de topper van de missers. Met name de hagelslagjes van Venz en de vlokken en al die andere dingen van de Ruyter. Maar je kun gewoon niet alles hebben wel? En inmiddels hebben we lekkere ham gevonden, welliswaar in grootverpakking, maar op Europese wijze, wat ze hier van The Old Country noemen, klaar gemaakt en proeft zoals we gewend waren(denken we). En de naam van die ham Black Forest of terwijl Zwarte Woud ham......klinkt toch wel bekend, maar proeft meer zoals onze boerenham. Dus eindelijk heeft manlief buiten zijn Goudse kaas nu ook een ham als hartig beleg. E als ik nog tijd of puf voor vindt maak ik wie weet weer wel eens een paasstolletje.
Fijne paasdagen en veel liefs van ons.

3 opmerkingen:

Petra zei

Fijne dagen!
Black forest ham,hebben ze bij de Subway ook op een broodje! Heerlijk ;-)

Anoniem zei

Het blijft natuurlijk avonturen met die levensmiddelen !!
Maar dat komt wel.

Ik las Bergen op Zoom, heb je daar gewoond ?? Mijn man woonde daar ook toen ik hem leerde kennen.
Leuke stad !

Ik wens jullie heel gezellige Paasdagen toe.

Groetjes Thea

Bibi zei

Geweldig dat je dat boekje hebt gevonden!
Weet je wat ik hier vooral ook mis?
Goed brood met een krokante korst en wat voor de verandering eens niet die zoete nasmaak heeft. Bij de V&D hadden ze altijd heerlijke broden, die mis ik vreslijk!
Groetjes en vrolijk Pasen!