donderdag 30 april 2009

Koninginnedag 2009


Ook hier is inmiddels het drama van deze koninginnedag doorgekomen. Wat vreselijk....4 doden en 14 gewonden....familie......en of het nu om een aanslag ging richting de koninklijke familie.....het is wel een drama. Heftig voor de nabestaanden, de gewonden en eigenlijk de hele wereld die ook geschokt meeleeft. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen!

Gelukkig heb ik ook nog iets leuks te melden. Iets heel leuks... altans ik vind dat dan. Vanaf vandaag heeft mijn quiltwinkeltje Quilt and Sew een SALE. Dus wat doe je dan als Nederlandse(en ook heel veel Amerikanen)....juist gaan kijken of je nog koopjes kunt doen. En natuurlijk vond ik nog wat lapjes en wat garen. Toevallig komt Fay de eigenaresse naar me toe en zegt dat ik even mee naar achter moet komen. Ze heeft wat voor me verteld ze me. Pas geleden was ik er weer eens binnen geweest en liet zo mijn werkjes zien. Nu heeft ze me een joekel van een lap stof gegeven, waarvan ik dus de achterkant kan gaan maken van mijn laatste quilt in wording. Maar zo liet ik haar destijds ook het boek zien van houses, houses, houses van de Japanse quiltster Yoko Saito. En wat denk je wat ze nog voor me heeft....ik ben er gewoon sprakeloos van ....een kompleet quiltpatroon en met vele lapjes. Welliswaar zelf te maken.
Maar toch een 12-delige blok of the month pakket, met volop reserve stof en zijde lintjes + borduurzijde!!!!!!!!!!!! Het is een ontwerp van Janet Miller en Quilted Viilage."Waarom ik.... en niet een van de meiden die hier werken... weet ik uit te stamelen. Omdat jij heel creatief ben en ik weet dat ook jij hier van houdt." Met tranen in mijn ogen krijgt Fay gelijk wat dikke smakkertjes en een big hug . Zeziet zij mijn nog steeds verbaasde gezicht. Jeetje, zo tussen het halve personeel dat zit te lunchen voel ik me opgelaten en tegelijkertijd heel vereert. Na alles uitgebreid bekeken te hebben zie ik dat behalve quilten er dus ook lekker met de lintjes gewerkt moet worden om er bloemen en dergelijke van te zien te maken. Wauw, wat een kado! Ik voel me gelijk weer veel lekkerder in mijn vel! Want mijn benauwdheid van de allergie maakt me moe en lusteloos. Maar besef op tijd dat ik er nu ook garen bij zal nodig hebben natuurlijk. Gelukkig is Penny zo lief om me daar bij te helpen. Ze drukt me op het hart dat ik vooral die quilt af moet maken waarmee ik bezig ben. Want, vervolgt ze al ervaren prijswinnend quilster, dat ze me zal helpen hem hem op te sturen voor een quiltshow. Ze weet nu al dat ik er een prijs mee zal winnen. Het moet allemaal nog even doordringen denk ik.
Ik, een beginned quiltster met al 2 geheel afgemaakte quilten achter de rug, waarvan er een iets groter dan een A-4 tje is.... In ieder geval weten ze me te motiveren..... Helemaal beduust en onder de indruk van al die lieve woorden rijdt ik naar huis. Het aankomende jaren ben ik bezig en jullie weten vast wel met wat. Ik verdrink in mijn hobby's denk ik zo. Nu maar zal ik ook maar eens iets aan Fay gaan maken en geven, want dat is toch wel het minste wat ik kan doen niet.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou, dat is leuk voor je !!

Dat noem ik nog eens boffen !!!

je weet dus voorlopig echt wel wat je moet doen, of moeten.....

Veel plezier er mee!!

Groetjes Thea.

Ja..wat verschrikkelijk....in Apeldoorn!! Daar zijn geen woorden voor!

greet's foto's zei

lieve Miranda

dank je voor je lieve woorden,
enne wat ben jij een bofferd zeg,maar wat een werk.
ook van het mooie weer genieten hoor, zon heb je nodig voor de energie.
heel veel liefs van OMA NIJN

Yvonne aka sommeke zei

Da's een pracht kado zeg! Die heb je vast verdiend (al weet je misschien niet waarom).
Jaaaa, erg triest wat er in Apeldoorn is gebeurd ....

Petra zei

Vreselijk inderdaad het koninginnedag gebeuren.....


Maar wat lief zeg!!! Je bent er vast een tijdje mee bezig, maar geloof zeker dat je er een plaatje van maakt!

Annelies zei

Ja, heel erg wat er in Apeldoorn is gebeurd. Inmiddels zijn er 6 doden onder wie de dader.
Wat ben je ontzettend verwend. Heel erg leuk !

Karin zei

Wat een heerlijk gevoel moet dat geweest zijn in de winkel! Fijn dat je zo verwend bent en dat iemand dat jou gunt. Dat doet goed. Geniet ervan!

Tsja wat dramatisch in Apeldoorn. Ik hoop dat Koninginnedag blijft zoals het altijd was.
groetjes uit NJ,
Karin

Janine zei

Hee Miranda, het eerste deel van je verhaal hebben wij hier in duitsland ook mee gekregen, een hele akelige toestand, het moet toch niet gekker worden.

En je mooie kadootjes en aankopen, geweldig, ik ben ook zo gek op stoffen, (wat ik daar allemaal van maak zie je op mijn duitse webside, Jeany's brunnen.) geniet er maar van, hopelijk krijgen we dra prachtige stukken te zien. Groetjes van jeany

Bibi zei

Wat ontzettend lief en wat een leuke verrassing! Dat geeft je toch weer een boost denk ik zo. En ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat. Moet wel heel mooi worden met zijde en uit Japan.
Heel veel plezier!

Petra zei

Wat ontzettend aardig, zeg! Ik kan me voorstellen, dat je er blij mee bent. Veel plezier met creatief zijn!

Ada zei

What a lucky girl you are!!! En ja, koninginnedag 2009....om nooit meer te vergeten. Hartelijk groetjes, Ada