vrijdag 17 april 2009

Verloop van de paasvakantie


Terwijl de kinderen heerlijk genieten van hun weekje vrij werkt het weer ook lekker mee. Het is een echte vrije week, waarin eindelijk weer eens veel speeltijd is voor de kids met vrienden en vriendinnetjes. Nikkie der vriendin Alex komt een aantal dagen spelen, net als Michael. Maar ook logeert Joey daar een nachtje. En er wordt nog getumbelt, geshopt en spelen we spelletjes. Joey en Nikkie & Michael zijn helemaal in de ban van hun nieuwe spel Spore. Dit gaat over de evolutie van de levende wezens. Ze kunnen door middel van DNA 's toe te voegen andere lichaamsdelen of vormen aannemen. Met heel veel verschillende karaktertrekken die je altijd zelf kan kiezen en moet verdienen dmv opdrachtjes te vervullen. Er zit een dvd bij waarin je kun zien hoeveel onderzoek er voor nodig is geweest om zo'n soort spel te maken en geeft je meer achtergrond over DNA. Nikkie heeft lekker geshopt, van een nieuw sportpakje, wat shirts,een kort pyamabroekje, wat ondergoed, een vestje en jurkje en een echte Amerikaanse feestjurk. Deze was slecht $9,50. Alles voor net iets meer dan $100,-. Dat is toch wel een van de leuke dingen van Amerika. Zo is winkelen helemaal leuk!

















Ik ben inmiddels weer 2 moedervlekken kwijt.Niet verloren, maar verwijderd door de dokter. Een ervan wordt onderzocht, deze jeukte en verkleurde wat. Hopelijk is alles goed, ik zal binnen 14 dagen iets moeten horen. En volgens de kids heb ik nu 2 knikkerputjes in mijn lichaam. Wat een kraters! Hahaha. Dit zal allemaal goed komen is me verzekerd. Foto's hiervan zal ik jullie besparen. Maar stil gezeten heb ik niet, heb nog een tafelkleedje gemaakt, een Frans kippetje op een nestje geborduurd ,een patroontje van JBW Designs, wat lavendel geplant en een Indonesch mini rijst tafeltje gemaakt met Semoor nasi goring, gebakken ei en kroepoek. En dat smaakte

weer zo lekker! De jongens bleven opscheppen tot het bijna allemaal op was. En het weer.....vandaag gaat het 23 graden, en morgen nog iets warmer......
Heerlijk korte broeken weer dus.

En ons meneertje van Puffelen /Sammetje... die beleeft duidelijk zijn puppieleventje. Van spelen, slapen, overal op en in bijten, blaft naar alles wat beweegd van auto's tot alle insekten die hier rond vliegen(en dat zijn er veel meer dan in Nederland) en 's nachts blaf-serenades houden als de krant weer eens arriveert om half 5. Wat dan weer tot gevolg heeft dat wij soms niet zo geduldig en lief zijn als normaal, omdat wij dus vaak niet meer kunnen slapen hierdoor. Maar al doende leren we en zien we hem steeds meer veranderen in een mini herdertje. Zijn oren worden steeds rechter, terwijl die van Lexi steeds meer gaan hangen. Onze hondjes genieten ze beiden van hun speelafspraakjes. Ze gaan zo erg in elkaar op dat Sam nog niet eens de twee katten daar ontdekt heeft, terwijl die er toch echt rondlopen....of zal ik zeggen zich zo hoog mogelijk proberen op te stellen? Zittende op tafels en kasten en stoelen en banken. Maar ook vluchten de katten met dikke staarten het toch soms vechtachtige gespeel.

6 opmerkingen:

Bibi zei

Dat DNA spel lijkt me interessant en leerzaam. Yum, Indondische rijsttafel! Dat ga ik binnekort ook eens op het menu zetten. Makan makan ;-)

Anoniem zei

OK, ik see, en genoot ik wel van dit heel leuk verhaalte. want ik was ook af en toe erbij!! friends and puppies make a happy house, thats what we voelen bij jullie, and I vind we moesten nog more happy times maken!tot tomorrow.
liefs and groenten...

Petra zei

Leuke dingen heeft Nikkie gevonden! Zo te zien heeft zij dezelfde bouw, als Saskia (zijn ook ongeveer dezelfde leeftijd, of niet, Saskia is 13). Hopelijk zijn je moedervlekken niets ernstigs, anders is het al vroeg gevonden, moet je maar denken. Onze buurman had een melanoom aan zijn been, heel vroeg gevonden en verder totaal geen problemen.
Lekker een Indonesische rijsttafel, er zijn hier in de omgeving wel een paar restaurants, zelf koken doe ik het niet.

Anoniem zei

Leuk af en toe zo een weekje vrij.Kunnen jullie weer een beetje bijkomen van het toch wel hectische bestaan in de States.
Nikkie wordt al een echte dame, het jurkje staat er geweldig.Dat ze nu wat aan sport doet kun je wel zien,maar wij zitten nog altijd op een filmpje van je muziekkunst te wachten.Mischien later.
Vele groetjes en knuffels voor iedereen. Oma en Opa

wilma zei

hahaha.... Dat hebben wij hier vandaag gegeten!! Met alle klussers....

Succes met de uitslag.

Anya zei

Nik, wat zie er super uit!

Dikke kus Anya