woensdag 29 april 2009

Weer terug naar de lente

Woensdagochtend staan we op na weer een warme nacht volop airco te hebben gedraaid met bewolking. Gisteren staken er al af en toe een vaag wit wolkje af tegen die o zo strak blauwe hemel. Nu dus geen blauw meer te zien maar een wit wolkendek. Afgelopen dagen veel met de hond gewandeld, genietende van het mooie weer, in de ochtend en avonduren weer eens de ramen gezeemd, want in die warme zomers en koude winters doe ik dat hier stukken minder dan in Nederland. Nu kunnen we er dus voorlopig weer tegen. Zo ook alweer de beneden een lekker beurt gegeven( al was het niet echt vies, we komen er amper)is het toch weer fris en fruitig als de familie arriveert aanstaande vrijdag avond laat. Ze landen n.l. pas om 23.15uur op Roanoke, een uur hier vandaan. Hiernaast zien jullie dus wat zij zullen zien vanuit het vliegtuig. We halen toch op met zijn allen. We hebben er weer zo zin in!
Dus vandaar dat het bloggen voorlopig weer even op een laag vuurtje zal staan. Of niet...ligt eraan of ze hele dagen gaan wandelen. En met het lenteweertje wat voorspeld is zal dat aantrekkelijker zijn dan met een hitte van dik in de 30 graden. Nu hoop ik niet dat ze een varkens pest bacterie zullen meenemen uit New York, want ik las hier deze ochtend in de krant dat er van een bepaalde school uit NY ( afgelopen paasdagen in Mexico geweest zijn) vele kinderen en leerkrachten teruggekomen zijn met de tekenen van die griep en nu massaal ziek zijn. Gevreesd wordt dan ook dat hier doden zullen gaan vallen in verband hiermee. Ik ga maar mondkapjes halen, denk ik. Tot nu toe zijn er in deze staat geen ziekte gevallen gemeld.
Altijd weer eng niet zulk soort ziektes, want deze verspreid zich ook van mens naar mens.
Het beesie is vanmorgen weer lekker druk, ondanks de meerdere wandelingen die ik al gemaakt heb deze ochtend, de douchepartij die hij ook heeft gekregen, loopt hij maar druk heen en weer van de voordeur naar de achterdeur. Tegen elven gaat hij eindelijk liggen, nu ik achter de laptop ga zitten. Deze ochtend was hij alweer tegen 5,45 wakker. Ik snap er niks van...of zou het zijn dat hij wakker wordt zodra het lichter wordt buiten? Nu, dan ben ik blij dat we hier wonen en niet in Nederland. Hier hebben we niet die schemering en het lange licht zoals we in Nederland kennen. Hier is het donker tegen uiterlijk half acht/acht uur. Je kunt het vergelijken met Spanje en Italie, want we zitten op dezelfde zuiderbreedte graad. Straks nog even naar de Sam's Club, om wat wekelijke boodschappen zodat we er voorlopig niet echt heen hoeven. En verder vanmiddag weer met de kids heen en weer brengen naar tumbeling.
En morgen is het koninginnedag bij jullie, want hier zal het niet verder dan oranje t-shirts te dragen, weinig koninginnedag zijn. De feestjes die gevierd worden bij de ambassade's in de Washington en omgeving zijn allemaal iets te ver weg. Dus geen Hema tompoezen, niet kijken naar het defilet, wat we eigenlijk wel heel graag zouden zien(hopen dat het uitgezonden wordt via uitzending gemist). Want het was toch altijd zo leuk om al die prinsjes en prinsesjes bezig te zien......en te ontdekken dat ze eigenlijk ook gewone mensen waren. De zon heb ik al richting jullie gestuurd, de wind zat goed en hoop dus dat die optijd aanwezig is, zodat jullie morgen een stralende dag hebben. Om vervolgens de vrijmarkten af te struinen, een lekker terrasje te pakken of gewoon lekker kunnen genieten van die vrije dag. Veel plezier daar!

5 opmerkingen:

Bibi zei

Mmmmm Lekker! tompoezen! (googled gelijk op tompoezen buy online ;-))
En heb je al wat puur natuurs gevonden?
Groetjes, Bibi

greet's foto's zei

hallo Miranda
we zijn hier ook al gewaarschuwd voor de varkensziekte.
Maar morgen wil ik kost wat kost proberen een paar uurtjes op de vrijmarkt te gaan lopen in Emmen.Ik heb een rollator en die neem ik mee, en soms op een terrasje zitten.Ik heb nu al zin.JIj een fijne tijd met de fam,
liefs van OMA NIJN

Annelies zei

Het défilé is afgelast. Er is vlakbij de koninklijke bus een auto door de afzetting gereden. De bus is net niet geraakt. Er wordt al gesproken van 2 doden uit het publiek.

Yvonne aka sommeke zei

Je zon is hier (in Antwerpen/ België) aangekomen! Thx!
Geniet van je bezoek!

Petra zei

Maar goed, dat jullie niet naar Washington zijn gegaan, want de receptie werd afgelast vanwege de aanslag in Nederland.