zaterdag 23 januari 2010

Afgelopen donderdag ging ik samen met Cathy in de koude ijzige regen weer eens sinds lang geleden lunchen. Maar daarvoor gingen we shoppen bij The Old Way, een winkel vol "oude" meubelen waarin quilten, poppen, kraaien en schapen, kaarsen en meer van dat geneuzel gedecoreerd wordt. De quilten hier bestaan uit veelal in thee gekleurde lapjes, die met alleen vierkanten en driehoekjes een basispatroon vormen. Kortom lekker struinen in een geurende schemerige winkel. Normaal wil je zoveel dingen uit zo een winkel, maar bij het zien van de prijzen, zeg ik meestal, nou dat kan ik zelf stukken goedkoper.......al maak ik het nooit(herkenbaar). En ineens zag ik haar zitten, een rood raggebolletje ......, liefde op het eerste gezicht. Wat een lievertje en had nu zo iets van, die wil ik! En ja hoor, prijs was redelijk $20,- en dus mocht ze mee! Eenmaal thuis had ze zich al een lekkere stoel aangemeten. Al is die mij iets te wit, dus wie weet maak ik daar nog eens een leuk passend hoesje voor.

Maar al gauw hoorden we via de telefoon dat de kinderen twee uur eerder uit zouden zijn, dus als een speer gingen we lunchen. De fish and chips waren weer als vanouds, en eenmaal weer thuis zagen we pas hoe koud het weer was. De regen ijzelde gelukkig hier niet op de weg, maar de bomen kregen wel hun ijsjasjes aan. En de kinderen waren dus ook vrijdag vrij, al was er hier gaan ijs meer te bekennen.... Samen met hun vrienden speelden ze de hele middag spelletjes, de boffers. Ik deed ondertussen de was, stijk en nog veel meer!

Oja, wegens persoonlijke redenen op het thuisfront, heb ik mezelf helaas even van de siggylijst gehaald. Alles wat nog binnenkomt de komende week en de benaderende mensen ontvangen er nog een van mij. De rest zal even moeten blijven liggen.......

14 opmerkingen:

Petra zei

Wat een leuke Raggedy Ann heb je gekocht! Saskia had een keer een verjaarspartijtje met dat thema. Wij kregen gisteren om half zes telefoon, dat Virginia Tech pas om tien uur open zou gaan, kennelijk lag er in Bburg wel ijs.

Lida zei

Wat een dot van een pop, nou die mag ook bij mij komen logeren! Heerlijk toch zo'n echte knuffelpop! Hoop dat bij jullie geen enorme ijzellaag komt, is zo gevaarlijk! Geniet maar lekker van je weekend, groetjes
Lida

Juud zei

leuke pop hoor!
oh helemaal herkenbaar als je zegt dat je iets ziet en het zelf wil gaan maken....ik kijk al vol bewondering naar jouw prachtige quilts....zoiets zo me vast nooit lukken...wie weet ooit??? t komt er vast niet van...maar er naar kijken is ook al leuk

Berna zei

Wat een schatje die rode krullenbol!

greet's foto's zei

Miranda, wat een enige raggedy doll,dat is echt amerikaans hoor,ik wil er ook ooit eens een maken.Je quiltjes zijn heel leuk hoor,wel een hoop werk he.

groetjes oma nijn

Yvonne aka sommeke zei

Wat een liefje, ze lijkt wat op de Raggedy Annie!
Hopelijk zijn de beslommeringen snel voorbij!
Fijne zondag nog!

Birgitte aka Bietje zei

Deze had ik ook niet laten liggen, deze was ook met mij mee naar huis gegaan. Zo op de foto in het stoeltje lijkt ze me nog behoorlijk groot ook.

conny ten berge zei

Wat een leuke pop heb je gekocht, ze zit er relaxed bij in haar zeteltje!

katrien zei

Wat leuk die pop.

Francien zei

Ja zo leuk Miranda...je weet misschien dat ik ze ook zelf maak.. maar deze heeft wel een leuke ragebol en jurk van het ruitje......ze blijven leuk om te maken ook....en ze zal zeker een goed plaatsje bij je krijgen...
groetjes Francien.

Guusje, zei

Wat een prachtig geweldig leuke Ann heb je erbij. Ze rust lekker uit dat kun je zo zien.

Shirley zei

schattig popje zeg, die kan best wel een quiltje gebruken om op te zitten of onder te kruipen.

Mascha zei

Wat een schatje. Zo lief dat ze kijkt. Kan me voorstellen dat je haar niet kon achterlaten.
Groetjes Mascha

Guute zei

Zo'n popppeke wil ik ook wel!