donderdag 21 januari 2010

En nog een kerstkadootje....

Nu raden jullie nooit wie er al een paar dagen bij mij op "bezoek" is ....., Jane. Je weet wel , zij van Dear Jane, de zwart/ wit quilt in wording. En na onze laatste aanvaring, vorig voorjaar, waarin ze mij het niet echt makkelijk maakte was onze vriendschap op een erg laag peil komen staan. Want de laatste drie blokjes waren toen een gedoemd te mislukken. Al had ik nog eens een blokje zo om de paar maanden gemaakt bleef het bij een beleefd bezoekje. Nu vond ik dat ik destijds, ondanks mijn geringe quiltervaring toch al best een aardig eindje op gang kwam, want ik maakte toch 1/4 van de quilt zonder enige problemen. Maar na al wat lapjes van Monique, mijn schoonzusje en Shirley, van Zipje en Zopje gekregen te hebben bleef het nog moeilijk om er aan te beginnen. Maar toen ik op laatst op een van de bloggen las dat er een groepje gevormd zou worden met allemaal DJ maaksters, besloot ik me aan te sluiten. Als extra stimulans......, maar nog zat ik te vast in de hartjes en huisjes quilt. Tot ik ook van Betty een briefje kreeg, waarin ze schreef me wat zwart/wit lapjes te schenken. Wel alle bommen en granaten..., nummer drie al. En toen dus eindelijk het quiltje af was(op het labeltje na), enkele dagen terug,

besloot ik mezelf een denkbeeldige schop onder mijn achterste te geven. Hup Miranda, ga nu eens weer kijken bij die Jane. Het wonder gebeurde en wat denk je....
Na wat gepuzzel besloot ik aan andere blokjes te beginnen, dan die waarop ik gestruikeld was. Voor de kenners, in de B-rij, een miniatuur kruisje als begin.
Het was wat freubelen met die mini stukjes. Maar waarempel het lukte! En al gauw volgde nummer 2,3,4 en vijf. Als je het resultaat wil zien, kom dan maar 5 februari kijken voor het resultaat.

Natuurlijk besloot ik mijn nieuwste aanwinst even te gaan showen bij Fay. Nam wat pakjes ministroopwafeltjes mee voor haar, waar ze dol op is overgens, en de quilt. Helemaal blij is ze als ze me ziet. We kletsen lekker bij, showt de quilt, waar weer iedereen naar moet komen kijken en prijst me weer de hemel in. Weer valt ze op dat mijn quilt zo heel anders is dan degene waar ze hier zo van schijnen te houden. En of die ook mag komen hangen in de store....Tuurlijk, maar eerst mijn label nog. Ik kijk nog wat rond en ineens staat Fay voor me. O ja, ik heb nog een kerstkadootje voor je. Feestelijk ingepakt met een grote gouden strik op de bovenkant. Ze had het me voor de kerst willen geven, maar ik was al sneller verdwenen dan ze had gedacht.. En wat denk je, geeft ze me deze prachtige boeken. Wat een pracht geschenk!

Met de mededeling: Ik zou niet graag zien dat je terug in je mozaiek verdwijnt, dus wil je dus wat bezig houden met de lapjes en draadjes, hahaha, antwoord ik der: alsof ik nog niet genoeg geplant en op poten heb staan! Dan zij weer: Zo zie ik het het liefst.
En zo krijg ik mijn tweede kerstkado de tweede helft van januari.

Nadat we een kleine week voorjaarstemperaturen gehad hebben van boven de 15 graden, zo goed als windstil trouwens, wordt er volop met Sam in de tuin gespeeld en geoefend. Want luisteren buiten is nu niet echt meneers beste ding. Vandaar dat we met een nieuwe 15 meter lang nylon riem nu ook goed buiten kunnen oefenen. Maar daar is ook zo veel verleiding voor hem. Links, 2 huizen verder, wonen er 3 honden. En rechts 3 huizen verder 2. Deze links behoren achter hun elektrische hekje te blijven. Een ondergronds systeem , waardoor honden een schok krijgen als ze die grens overtreden. De hondjes rechts mogen overal lopen, al gaan ze vaak richting huis zodra Sam en ik naderen. Helaas zien we hier dat mensen hun huisdieren amper trainen en ermee wandelen. Dus als er eens bij ons in de tuin met een balletje gegooid kan worden moeten we zorgen dat de twee hondjes van links niet buiten zijn. En de labrador van rechts, degen die ons laatst lastig viel, wil eigenlijk ook heel graag meespelen. Hij laat het dan ook luid blaffend met een harde diepe blaf horen. Zielig niet.....

De natuur is ook duidelijk al aan het voorjaar aan het denken. De magnoliaboom staat al in knop. Maar nog steeds is niet alle sneeuw verdwenen....

En de Red Robins zijn al druk op zoek in grote groepen naar allerlei ongedierte dat in de bodum van het grasveld leven. Hieronder het mannetje

En hier het vrouwtje.

Maar vanaf vandaag is de winter weer volop terug. Koude regen, ijzel en vorst vormen vandaag het beeld. Waterkoud brrrrrr, kacheltje aan, blogje bijwerken, weer eens een lunch met Cathy sinds lang gelee. Kinderen komen vanwege de weersverwachting twee uur eerder thuis. En dus tijd om weer eens iets te gaan doen met mijn lapjes. Groetjes !

16 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Haaaa, Jane is er weer! Goed dat je nu een zweepje achter je aan krijgt ;-)
Wat een schitterend laat kerstkado kreeg je nog, prachtige boeken! (eerst toch maar Jane verder afwerken?)
Arme honden van de buren. Soms vraag je je af waarom mensen een beest in huis halen, hé! (om in de tuin te zetten zeker?)

Annelies zei

Veel succes met Jane !
Je hebt leuke boeken gehad !

katrien zei

Wat is je huisjesquilt mooi.
En nu hup hup op naar de DJ blokjes ,succes.

Qjoke zei

O wat een schitterend quilt Miranda, nu die trap heeft geholpen, stuur hem even hier naar toe.
Wat heerlijk dat jij nog een kerstcadeau kreeg, grinnik, maar wat een leuke dingen zaten erin.
Gr Joke

My name is Riet zei

Wat een gezellig verhaal Mranda en zulke leuke foto's weer. Ja ik heb wel groepen gezien die DJ quilts aan het maken waren. Fijn weekend.

Petra zei

Heerlijk waren de warmere temperaturen he. Jammer dat het "waren" was, dat wel.
Ja die elektrische dingen vind ik ook niks. Van de week was nog een zoek actie gestart hier in de wijk naar een hond die gewoon door die electric fence heen gelopen was. Uiteindelijk is ie godzijdank levend gevonden hier dolend langs een snelweg.... Onbegrijpelijk.

Guute zei

Soms kan ik zo'n trap onder mijn kont ook wel gebruiken. 't Is altijd zelfde: 't sputtert en 't sputtert en opeens draait het motorke als een lierke.
Die cadeautjes vind ik de max trouwens.

Chris zei

Ik kom beslist de 5e kijken naar je DJ blokjes. Wat speciaal om dat in zwart/wit te doen. Ik ben erg benieuwd. Je quiltje is enig geworden. Geeft voldoening hè, als zoiets weer helemaal af is.
Wat een heerlijke omgeving heb je om je hond te trainen. Zoveel ruimte. Is best inspannend om een hond op te voeden. Ik heb dat ook heel wat keertjes gedaan, puppytraining en zo. Maar het is echt de moeite waard. Succes Miranda!

Berna zei

Het huisjesquiltje is een lieverdje! En met Jan en jou komt het vast wel weer goed. Misschien is het een tip om moeilijke en iets minder moeilijke blokjes door elkaar te maken om het leuk te houden? Je je kunt je heerlijk wat uurtjes vermaken met je late kerstcadeau!
Fijn weekend!

ria vogelzang zei

Wat heerlijk dat het weer lukt met je DJ!! Graag zie ik het resultaat de 5e!
En jij bent maar verwend met die boeken; lijkt me super!
En terwijl je dan af en toe vanuit je boeken uit het raam kijkt zie je een schitterende natuur in je achtertuin (a.h.w....)....! Je bent een bofferd....;))) .., toch?!

WilmaKuin zei

Haaa... ze is dus bij jou!!! Ik miste haar al een paar dagen....
:o)

Mascha zei

Succes met je DJ blokken. Wat een prachtige boeken heb je gehad. Ik zelf heb ook The Farmer's Wife gehad met de kerst. Die is zo mooi. En vergeet bijna te schrijven dat je quilt zo mooi geworden is. Super.
Groetjes Mascha

conny ten berge zei

Zo'n verhouding heb ik nu ook met
Dear Jane, af en toe een blokje.
Wat een mooie boeken heb je gekregen!

Anoniem zei

Leuk dat je ook mee doet, ik vind je kleurkeuze fantastisch, hou er wel van om je eigen draai aan iets te geven. Ik heb ook steeds die schop onder mijn k..t nodig om door te zetten daarom ben ik zo blij dat er steeds meer mensen zich aanmelden kunnen we elkaar steunen en aanmoedigen en je zal zien hoe "trots" we straks zijn als Jane af is.
Anne Cevat

betty prins zei

Hoi Miranda, super dat je met de DJ blokjes bezig bent, ik ben zo benieuwd naar je zwart wit versie. Mooi boeken, Farmers wife zag ik ook liggen, ook heel mooie blokken!

Guusje, zei

Wat goed dat je weer verder met Sjaantje gaat. Het is ook een erg bewerkelijke quilt soms maar ja we moeten er iets voor over hebben. ?Je huizen zijn prachtig en wat een verwennerij, prachtige boeken heb je gekregen. Ik hoop dat het winterweer wat meevalt daar.