woensdag 13 januari 2010

Daar zijn ze weer : siggy's

Ik heb er weer een. Deze keer van een 75 jarige dame van hier uit Virginia. Ze is nog dagelijks met quilten bezig. Leuk toch! De laatste twee dagen weer wat gewerkt aan mijn voorraad siggy's. Ik heb me bedacht elke maand een andere thema te maken. En wat is er deze maand nu niet beter geschikt om in de hoodrol te staan? Juist een sneeuwpop. Natuurlijk zijn ze net allemaal weer net iets anders, maar dat maakt het voor mij net des te leuker. En wat denk wat gebeurt er als je deze dan af hebt. Juist, het wordt weer warmer. Want eindelijk lijkt het erop dat de temp vandaag boven het vriespunt gaat uitkomen, en aangezien er een lekker zonnetje schijnt kan ik weer eens lekker een eindje met Sam gaan wandelen vanmiddag. Want mijn gezondheid gaat per dag beter. Al ben ik nog regelmatig mijn stem kwijt.

Verder was mijn creatieve brein bezig met Sinterklaas. Sinterklaas? Ja, ik zat me te bedenken dat ik alleen maar hele kleine quiltjes waarop een sint en een pietje staat de revue zien passeren. En nu had ik me bedacht om eens een grote te gaan ontwerpen(zonder computerprogramma's overgens) en dus ja, ook te gaan maken. Want zeg nou zelf, het is toch erg leuk om je huis wat in de sinterklaasstemming te krijgen. Waarom hebben we voor kerst wel allerlei keus uit prachtige patronen en voor sinterklaas, wat toch ook zo een drie weken op een jaar is, niet? En dus ga ik hier eens een poging aan wagen. Ben dan ook al ijverig aan het tekenen geweest. Hier en daar wil ik al iets veranderen, en dan nog de opvulling. Welke technieken? Mijn favorieten natuurlijk. Kortom van alles een beetje...... Foto's volgen later!

21 opmerkingen:

Shirley zei

ja leuk idee, een sinterklaasquilt, je kan op kleurplaten sites genoeg mooie tekeningen vinden om als basis voor stitcheries of applicaties te gebruiken, want om het wiel helemaal opnieuw uit te vinden is ook niet nodig.

Francien zei

Leuk joh Miranda dat zo'n dame nog lekker bezig is...maar jij ook zeg al ben je geen 75....wat en ideën heb je in je hoofd en wat een heleboel sneeuwmannen al...je bent van alle markten thuis dus het gaat je zeker allemaal lukken...en wat is er leuker dan freubelplannetjes te hebben....denk om je gezondheid...niet te lang buiten...fijn dat het beter gaat.. het lijkt Holland wel bij je...hier is het weer aan het sneeuwen ...niet zoveel maar er ligt ook nog veel troep, je kent het wel...de sneeuw wordt vies en zo mooi als het was mag het nu weg van mij....
veel patchplezier...groetjes Francien.

Annelies zei

Er zijn een aantal oudere dames op de siggylijst. Leuk hoor.
Ik vind je sneeuwmannen op de siggies erg leuk !

My name is Riet zei

Lijkt me leuk een sinterklaas quilt. goed idee,

Petra zei

Leuk, die sneeuwmannen! Ik ben benieuwd naar de Sinterklaas quilt.

ria vogelzang zei

Wat een leuke sneeuwmannen! En je hebt er een echt schitterend stofje omheen!!
Zeg, ik ben erg nieuwsgierig naar je Sinterklaas-quilt!! Wat een goed idee!

Bibi zei

Ik ben heel nieuwsgierig naar je sinterklaas quilt ideeen.
Hopelijk (en dat zal vast raar klinken, komend van mij) wordt het nu even niet warm want ik heb zaadjes gewintersowd van heel veel eetbaar onkruid, en als er nu een warm spell komt zal alles te vroeg ontkiemen en de volgende vorst waarschijnlijk niet overleven..

WilmaKuin zei

Wat een heerlijke dame. Ik hoop dat wij ook dan nog heerlijk met onze hobby bezig kunnen zijn....

conny ten berge zei

Nu zijn we natuurlijk allemaal nieuwsgierig naar je sinterklaasquilt! Je siggies zien er ook al zo leuk uit.

Cindy at her Country Home zei

Ben gestuurd door Zwarte Piet met z'n roe achter me aan..., helemaal vergeten om jullie toch te feliciteren met jullie huwelijk. Was te druk met eten van die heerlijk chocolat hearts... bij deze VAN HARTE GEFELICITEERD en wens jullie veel liefde en hierna nog lange jaren samen met geluk! Enne zwarte Piet gaat de boodschap doorgeven van je blog aan onze Sint, is er reuze benieuwd naar! nou ja, nog 11 maandjes wachten... Winterliefs van Cin x

Johanna Zweden zei

O wat leuk dat je weer een ander thema hebt, ja dan gaat het niet vervelen.
Ik heb er vandaag ook weert 3 ontvangen, en kijk morgen even dan kan je zien wat ik aan het maken ervan ben.
Groetjes Joke

Lida zei

Zo jij bent even creatief bezig!! Schattige sneeuwmannen en ook hier schijnt de zon en smelt de sneeuw, heerlijk gewandeld! Wat een leuk idee om een Sinterklaasquilt te ontwerpen, hoop dat er ook een hoop Pieten opkomen! Leuke siggy heb je gekregen, ik heb er een van iemand uit de USA die nu bijna 87 is, ze is nu gestopt met siggies maken, maar quilt nog lustig verder! Geniet maar lekker van je zon en je wandeling, groetjes uit een zonnig Maassluis,

Lida

Els zei

Ohhhhhhhhhh HELEMAAL mijn ding! Wat zijn ze leuk, lief, schattig.... Dank voor je lieve reacties op mijn blog!

Jantine zei

Hé jij hebt hetzelfde idee als ik, ik ben al drie jaar bezig met een sinterklaasquilt, hij vordert langzaam maar gestaag...
Je siggies met sneeuwpoppen zijn ook leuk!

Annelies.H. zei

Goh, een quilt over de Sint, dat heb ik nog nooit gezien, maar de siggies zijn mooi en je weblog is leuk, ben via Lida, doorgeklikt,
omdat ik een rondje maak voor onze CWD blkjes.

Groetjes en ik kom nog wel ens beurten.Annelies.H.

Birgitte aka Bietje zei

Bedankt dat je ook mijn blog bezocht hebt. En een reactie achtergelaten hebt.
Misschien moet ik gewoon beginnen met siggies verzamelen. Die van jou met sneeuwpop zien erg geweldig uit.

Birgitte zei

Bedankt dat je mijn site bezocht hebt én een reactie achtergelaten hebt.
Misschien moet ik gewoon beginnen door siggies te ruilen. Die van jou wind ik in ieder geval geweldig. Een sneeuwpop is hét symbool van de winter voor mij. En hier wintert het nog steeds heel erg.

Brechtje zei

Wat spannend Miranda. Ik weet zeker dat er behoefte aan is, een leuke Sinterklaasquilt. Ik ben heel benieuwd naar je ontwerp. Mooie siggy kreeg je van deze lieve dame. Beterschap en een hele fijne avond!

Mascha zei

Die sneeuwmannen zijn erg leuk. Wel een leuk idee om elke maand wat anders te maken.
Groetjes Mascha

Berna zei

Wat een leuke siggies zie ik toch overal! Maar ik beheers me. Vooral die sneeuwmannen vind ik heel leuk. Ben ook benieuwd naar je Sinterklaasquilt en kom zeker nog eens buurten.

Inge Slaats zei

Leuk idee, Miranda, elke maand een nieuwe siggy en deze sneeuwmannetjes zijn echt heel leuk. Het enige jammere aan dit idee is, dat ik al een siggy van jou heb gekregen en dus mooi zo'n sneeuwpoppen-siggy mis loop! LOL