woensdag 27 januari 2010

Vervolg....

Donderdag:
Inmiddels zijn we wat verder. Zijn met onze gevoelens allemaal door een rollercoaster gegaan. Van naar in zak in as zitten en oncontroleerbare handelingen doen, omdat je ineens niet meer kan logisch denken zijn we door onze Amerikaanse en Engelse vrienden ons hier erg goed opgevangen. Iedereen probeert ons te helpen waar ze kunnen. Wat inhoud dat ze van maaltijden bereiden tot helpen het huis op orde te krijgen voor de verkoop en ons geestelijke bijstand verlenen. Zelf vrienden van de vrienden willen ons belangeloos helpen, nadat ze van de situatie gehoord hebben. Wat ons errug goed doet overgens, net als jullie reacties overgens. Want behalve onze familie en vrienden in Nederland hebben ook een aantal blogvriendinnen ons persoonlijk benaderd om ook te helpen uitkijken naar een baan. Hartverwarmend, echt waar!!!! Wat er voor zorgt dat we weer wat vertouwen in om een toekomst hebben. Dit wil echter niet zeggen dat we er al zijn, dus blijf vooral helpen met het geen wat men kan.
Ook de kinderen beginnen het te beseffen en Nikkie heeft moeite om nu, ze sinds de laatste 2 maanden eindelijk weer goede vriendinnetjes heeft ze weer te moeten verliezen. Logisch trouwens. Joey heeft nu het gevoel dat hij liever morgen dan over een maand weg wil. Maar ach, gelukkig hoeft dat nu ook weer niet. Zo lang hij nog kan gaat hij nog steeds lekker springen op de trampoline en kan zo even zijn zorgen vergeten.
En onze Sam merkt ook echt wel dat het baasje er ineens hele dagen is. Die geniet dat er nu veel vaker met hem gewandeld of gespeeld wordt.
Maar nu moeten jullie niet denken dat ik niet meer aan mijn lapjes denk hoor. Echt wel! Want midden in onze persoonlijke "aardbeving" ontving ik van Betty, een van de orgainsatoren van de Dear Jane's meets on the blog, enkele zwart wit lapjes tesamen met een echt Nederlands kaartje, als stimulatie. Meiden ik ga ondank wat er toch trouw aan proberen meedoen hoor! Want ik heb de smaak te pakken. Helaas door dit hele gebeuren zijn de siggy's en pakjes pas gister op de post gegaan. Maar het is in ieder geval nu echt onderweg.
En ook kreeg ik nog een van Willeke de la Chambre helemaal uit Sneek. Het leuke is dat ik ooit lang geleden daar een weekeindje geweest ben zij was ooit in Zeeuws Vlaanderen op verschillende plekken vakantie heeft gehouden.

Vrijdag:

Vanmorgen kwam de makelaar foto's nemen van zowat elke kamer, hier de naai-ateliertje, zo ongeveer en het huis in het geheel en ze was ervan onder de indruk .....want het zag er strak en schoon uit, de betonnen vloer in mij hakkamer is vervangen door een pracht van een tegelvloertje. Kamers zien er ruimtelijk en uitnodigend uit ...... , zowel voor jong als voor oud. Nu nog wachten op een bord in de tuin en de kopers!(Inmiddels staat het eral.)

Inmiddels weet ik ook dat ik niet allergies ben voor Sam en dus nemen we hem mee naar Nederland. Maandag komt er een verhuisboer kijken ......om te kijken hoeveel containers er nodig zullen zijn. Dan wachten op de offerte....

Jack zit zo ongeveer van 's morgens vroeg tot 's avonds laat het internet af te struinen op zoek naar werk, liefs in midden of zuid Nederland of in het Nederlands sprekende gedeelte van Belgie. En dat begint zijn vruchten af te werpen. De eerste gesprekken zijn al gevoerd......en hopen dat er maar snel een baan uit mag rollen. Verder is hij vandaag om zijn laatste persoonlijke spullen gegaan, en mocht gelukkig onofficieel afscheid nemen van zijn team. Wat erg fijn was, maar ook erg emotioneel. Niemand van het team begrijpt er iets van .......net als wij overgens......

En dan komt er de zoektocht naar een huis aan de beurt..... Kortom voorlopig zijn mijn dagen nog goed gevuld met het op en top netjes maken van het huis en hoop ik dat de kijkers zich gauw laten zien.

Na de middag kwam de post en wederom een pakketje en wel weer van Katrien. Ik kan je vertellen dat dat precies op de juiste tijd binnenkwam. .... dan ook helemaal blij maak ik het open. Oooooo, lekkere Belgische Chocolaai, een o zo schattig speldenkussentje, ben der meteen helemaal verliefd op! En prachtige zwart/wit lapkes voor mij Dear Jane-tje. Allemaal lapjes die ik nog niet heb! Geweldig, ik krijg er meteen de kriebels van! En een notitieblokjes met vlindertjes..

En uit een andere envelopje kwam er nog een siggy. Zo een lievertje met dat muisje! Deze mevrouw was kompleet verrast dat ze een Nederlandse brief terug kreeg , hahahaha.

Zaterdag:

Nikkie is gaan logeren bij vriendinnetje Samantha. Ze wordt daar ook zo goed opgevangen en helpen haar ook door ze af te leiden.

Nadat we gisteravond een gezellig avondje hadden bij onze Amerikaans vrienden werden we overvallen door de hevige sneeuwval! Zo erg dat we terugkeerden en daar verplicht overnacht hebben. Vanmorgenvroeg ligt er al een halve laars en een uur later een bijna volledige. Lijkt eruit te zien dat we ingesneeuwd zitten....voorlopig! In ieder geval hebben we al veel sneeuw proberen weg te ruimen, maar het is een begin zonder einde..... De gevoels temperatuur was overdag -20 C, in het echt was het -9, maar met de wind die uit de besneeuwde Appalachen komende en de bijna constante sneeuwval, bleef het koud. Gelukkig zaten we allemaal lekker warm binnen later op de middag, en konden we allemaal ontspannen spelletjes spelen.

21 opmerkingen:

My name is Riet zei

Wat heerlijk dat je daar vrienden hebt die jullie een beetje kunnen bijstaan. Alles zo onzeker allemaal. Sterkte weer.

Chris zei

Wat een veranderingen in jullie leven! Ik wens je heel veel sterkte toe Miranda bij alles wat er geregeld en bedacht moet worden en natuurlijk ook met al die sneeuw. Zelfs wij hebben in 25 jaar niet zoveel sneeuw gehad. Vandaag was het opnieuw helemaal wit. Ondanks alles een heel fijn weekend en groetjes van mij.

Petra zei

He meid ben blij een update-tje te lezen. Geef Nikkie een dikke knuf van ons (en neem er zelf ook 1)
((((BIG HUG))))
Voelde je hem? ;-)

Knutselbeertje zei

Wat een triest verhaal. Ik leef met jullie mee.

Knutselbeertje zei

Wat een triest verhaal. Veel sterkte.

Shirley zei

Zo veel te regelen en te doen, en dan toch nog je lapjes kunnen vinden, wel even fijn hoor, beetje houvast. Wel blij dat je nu een beetje hoopvoller klinkt, moet ook voor de kinderen he, die maken ook een onzekere periode door. Duimen dat DH snel een fijne baan vindt en jullie een goede prijs krijgen voor het huis. Aah een echt Zeeuwse meisje, huis spik en span, kan ook niet anders.

Petra zei

Wat erg, joh, dat Jack zomaar op straat staat! Ik lees nu net de twee blogs en mijn mond valt open. Heel veel sterkte met alles dat nu op jullie afkomt! Ik hoop, dat Jack snel iets nieuws vindt. Enfin, ik weet niet echt wat te zeggen, maar ik denk aan jullie!

Yvonne aka sommeke zei

Gut zeg, wat een vreselijk nieuws, Mirreke!
Zomaar holder de bolder jullie Amerikaanse stekje moeten verlaten is niet niks.
Fijn om te weten dat er hulp is in deze ellendige tijd.
Ik duim dat je snel wat positiever nieuws hebt hoor!

Dikke Antwerpse kus

ria vogelzang zei

Tjonge, wat ziet je toekomst er dan ineens onzeker uit....! Ik lees net je blog en ook even die ervoor.... Geen wonder dat je even helemaal lamgeslagen bent met z'n allen.
In welke sector zoekt je man werk? Ik kijk voor jullie uit.... je weet maar nooit wat voorbij komt.
Heel veel sterkte allemaal en hoe is het nu met de sneeuw? Al weer thuis gekomen?
Een heel lieve groet, Ria.

katrien zei

Heel veel sterkte nog de komende tijd met alle beslommeringen.
Haha het pakje is er deze keer veel sneller gekomen hé.Geniet ervan.

greet's foto's zei

gelukkig, je klinkt weer een beetje positiever,de schrik is ervan af, zullen we maar zeggen.en ik duim dat alles goed komt voor jullie.zo maar hier ligt ook weer veel sneeuw hoor,wij zijn er ook nog niet.hoop dat jullie huis snel verkocht word en Jack ook een nieuwe baan.
STERKTE, oma nijn

Francien zei

Ik denk maar dat je je dan rot schrikt Miranda als dat ineens zomaar opdoet...wat dat aangaat zou dat in Nederland nooit kunnen toch?? en dan zo'n korte tijd om alles te regelen...wat een stress...fijn dat je nog even kunt ontspannen met je lappies...blijf positief hoor als het kan...al moet ik er zelf niet aan denken dat je zoiets overkomt...sterkte en kop op!!
groetjes Francien.

Else zei

Oh dat is effies schrikken, ik had gelezen dat je was ingesneeuwd op mijn blog maar WAT kom je weer deze kant op!! Heel veel sterkte voor jou en je gezin, fijn dat jullie zulke lieve vrienden hebben die jullie op kunnen vangen. Heel veel dikke knuffels, Else

Sandra zei

Wat een verandering in jullie leven. Spannend , maar tegelijk ook zoveel onzekerheid.

En wat een heerlijk pakje dat je toegestuurd kreeg. Genieten!

Lieve groet en succes de komende weken, Sandra.

Anoniem zei

Hoi Miranda
Wat lees ik moeten jullie weer terug naar Nederland.Wat vervelend,ik wens jullie heel veel sterkte.
Groetjes hedwig

Unknown zei

Hoi Mirjam

Ongelooflijk allemaal. Hopelijk verkoop je je huis vlug en vind Jack snel een baan. Maar wat een verandering in jullie leven. Kinderen weer omschakelen , of kies je nu voor een internationale school?
Succes met allen

Sylvia

Mascha zei

Wat vervelend die onzekerheid. Ik hoop dat het gauw voor jullie achter de rug is. Zal voor jullie duimen.
Sterkte, Mascha

Natasja Valentijn zei

Wat goed om weer iets van je te horen. Ik was zo benieuwd hoe het nu met je gaat. Ik kan me voorstellen dat jullie in een emotionele rollercoaster zitten. Je kunt het je nu nog niet voorstellen, maar ik ben er van overtuigd dat jullie hier sterker uit komen. Ik hoop dat je man snel een leuke job vindt en dat je over een tijdje weer helemaal gesetteld bent in Nederland of België. Ik gun jullie het allerbeste en ik wens je sterkte met alles. Ik blijf je volgen hoor!

Guute zei

Zorgen van vandaag zijn er morgen misschien niet meer! Ik wens jullie alleszins het allerbeste.

betty zei

Goed om weer iets van je te lezen. Gelukkig dat de lapjes aangekomen zijn, leidt toch een beetje af. Maar wat een prachtige blokjes en punten van de dJ zag ik hangen. Zeker de moeite waard om daar lekker aan door te werken.
Heel veel positieve en optimistische gedachten, Miranda, het komt vast uiteindelijk allemaal goed, hou je daar maar aan vast.

Guusje, zei

Wat een toestand gelukkig worden jullie daar heel erg geholpen en ondersteund. Wat ben je geweldig verwend door de dames en wat ziet je naaikamer er geweldig uit met al die mooie projecten aan de muur. Geod te lezen dat je toch een beetje afleiding in de lapjes kunr vinden want jullie zullen het wel ontzettend druk hebben.