maandag 11 januari 2010

Over een huisjes en hartjes quilt

Terwijl de winter voortduurt blijven dit jaar de herten nog steeds onze tuin bezoeken. Waarschijnlijk doordat het een heel stuk rustiger is geworden met de bouw van huizen een eindje verder, altans dat vermoed ik dan. Wat me nu opvalt is dat hun kleur van hun jasjes een heel stuk verdonkerdert is, zodat ze minder opvallen tussen het struikgewas. En ondanks dat het gras bevroren is eten ze stug door en kijken zo nu en dan eens op als onze Sam weer eens blaft of er een deur piept. En als ze dan werkelijk gevaar denken te ruiken, gaan die staartjes omhoog en spurten ze of over het gras via de buren uit het zicht of ze verdwijnen tussen het struikgewas.. Want de laatste weken is de temperatuur op een dag na nog niet boven het vriespunt uitgekomen, ondanks dat het zonnetje behoorlijk zijn best doet. Een dag was het overdag -10 C. Er zat zelfs een erg gure wind bij, maar gelukkig ben ik weinig naar buiten gehoeven, dan een klein wandelingetje met Sam. Wel was het beest (waarschijnlijk uit protest)weer eens ontsnapt vanmorgen. Zoals wel vaker zit hij voor bij de voordeur buiten. Vogeltjes kijken zullen we maar zeggen. Maar vanmorgen was kijken niet meer voldoende. Zijn instinkt vertelde waarschijnlijk dat hij zijn erg dikke nylon riem gewoon mocht doorbijten, waardoor ik meneertje ineens voor in de tuin zie snuffelen. Getver, net terwijl ik een telefoontje van Geovanna had uit Nederland. Dus ophangen , jas en sjaal aan en hup, gewapend met hondecrack(term voor het lekkerste hondesnoepje) en bal op zoek naar Sam. Na de nodige tuinen weer te hebben doorgestruint hangt hij rond bij mensen die twee hondjes hebben, Ja , mini's....de eigenaren niet thuis, wel de garage op een klein stukje open, waar die van hun net veilig onder weg kunnen kruipen en die van ons ......, nee echt niet!
Maar zo slim dat hij is, rent die weg zodra hij mij ziet. De mini's erg enthousiast dat er iemand komt keffen en springen tegen me op. Ik zwier eens met meneer zijn bal en jawel, dat is interesant! JOehoe vrouwtje ik wil ook mee spelen en vervolgens komt hij op ons afgestormt. Een van de mini's, net blij met de onverwachtste aandacht, pikt het niet en jaagt Sam weer weg. Ja he mevrouwtje da's de bedoeling niet.... en ondertussen huppelt mini twee maar rondom me. Maar Sam niet al te bang uitgevallen probeert opnieuw een poging en jahoor deze keer heb ik hem, alleen wil hij nu inees niet meer....Na een gevecht om een ander van zijn riemen aan te lussen, de honden van me weg te slaan(niet letterlijk hoor) en terug richting huis te lopen duren gelukkig niet zo lang. Alhoewel Sam echt nog wel wil spelen is het feest toch afgelopen voor hem. Jammer Sam voor jou, maar ik ben toch weer erg blij dat hij veilig en wel weer binnen is.

De laatste dagen staan in het teken van borduren. Allerlei steken passeren de revue. Niet een,

niet twee.....
of een stuk of drie ... maar veertig stuks hartjes werden na eerst te zijn geappliceerd(vastgenaaid met mini steekjes) voorzien van een mooi siersteekje, geborduurd met DMC garen.

En mijn eerste top van dit jaar is klaar. Nu nog er een laagje katoenen quiltvulling onderen en daaronder weer een lap van iets meer dan een ruime meter katoen voor de onderkant. Om vervolgens de boel te gaan quilten.
Maar eerst eens gauw eens Lieve Jane-tje opzoeken en siggies bij gaan maken, want ondanks dat ik 2 quiltpatronen in het bezit heb,
Piece en plenty een verschillende mandjesquilt en
Pond House van Lynette Anderson waar ik nu heel graag aan zou willen beginnen, moet ik van mezelf eerst eens wat oudjes afmaken. Nee, niet de Dear Jane, zij mag tussendoor. Het wordt zo onoverzichtelijk zal ik ik maar zeggen .......een puinzooi van al die zakjes met lapjes en beetjes. Maar ik mag wel zeggen dat ik een quilt met verschillende technieken erin verwerkt het fijnste vind om die te maken .....en met het handje heeft mijn voorkeur.....daar wordt ik zo lekker rustig van .....en heb veel tijd om te genieten van al dat moois wat vanonder mijn handjes verschijnt.

16 opmerkingen:

katrien zei

Wat mooi je borduurhartjes.En je affo ook al zo mooi.

greet's foto's zei

oh,,,lieve Miranda,,wat een verhaal van sam. heerlijk he zo'n hond,als mabel ontsnapt, kan ik er niet eens achteraan,dus laat haar maar uitracen.en dan komt een of andere buurman haar wel thuis brengen,bedankt voor je lieve woorden,ja soms word het me nog wat teveel, maar toch ga ik er steeds beter mee om hoor.maar nu ik ziekenhuis in en uit loop, mis ik hem het ergste.maar ik geniet van de verhalen van jullie allemaal.liefs van oma nijn

My name is Riet zei

Leuk om weer wat uit je keven te lezen Miranda. Wat een boef je hond maar vast wel heel lief.Je quilttop met hartjes ziet er schitterend uit.
Groetjes

Anoniem zei

Ik vind je huisjes en hartjes quilt echt superleuk geworden! Dank voor het melden waar het patroon vandaan komt: ik heb meteen een exemplaar van deze QuiltMania besteld ^_^

Petra zei

Heerlijk he hondjes, ha ha ha. Ze houden je zo lekker bezig ;-)
Je bent weer mooie spulletjes aan het maken!
(en ja onze keukens zijn zusjes ;-) )

Yvonne aka sommeke zei

Sammeke zorgt zo voor je dagelijkse gymnastiek! ;-)
Toch maar goed dat je hem telkens weer te pakken krijgt.
En BRAVO voor je eerste affe top, het is een plaatje. Verschrikkelijk mooi, die verschillende borduursteekjes rond de hartjes!

Lida zei

Ja Sam lijkt mij een echte dondersteen en weet nog van mijn hond, hoe makkelijk deze een riem of touw doorbeet! Gelukkig is hij weer thuis! Je prachtige hartjesquilt is nog mooier geworden door al die schitterende borduursteken en ook die andere quilts zien er schitterend uit! Veel plezier met quilten vandaag en hoop dat je niet teveel door die kou moet ploeteren, groetjes
Lida

ria vogelzang zei

Nou, dat was wel een avontuur! Sam heeft je wel even bezig gehouden!
Mooi om de herten te zien in je tuin!
Maar het mooist zijn toch echt je hartjes-quilt en je andere foto's! Het pond-house lijkt me ook een schatje!!
Gaat het met jezelf al weer beter??
Groetjes en een fijne dag.

Annelies zei

Leuke hartjes !
Ja, het is prettig maar een paar projecten om handen te hebben, maar ook lastig. Je ziet zoveel leuke dingen.

Else zei

Sam houd je lekker bezig, jij hoeft niet meer naar de gym! Je quilt is erg leuk geworden, mooi met die verschillende borduur steken. Ik ben benieuwd welke van de twee de volgende gaat worden. Groetjes, Else

conny ten berge zei

Ik ben helemaal wég van je hartjesquilt, wat wordt die leuk!

Mascha zei

Ik vind de top met de hartjes rand heel erg mooi. En nu met die aparte siersteekjes wordt hij echt super. De kleuren spreken mij erg aan.
Groetjes Mascha

Sandra zei

Wat een supermooie quilt met die hartjes en huisjes. Maak je die op bestelling?

WilmaKuin zei

Hij is prachtig!! Dear jane is ook wel een lekekr werkje. Mijn vingertoppen zijn helemaal beurs maar hij wordt zo mooi....

Bibi zei

Als ik zie wat jij allemaal maakt geef ik mezelf een schop onder de kont want ik moet ook hoognodig weer eens wat artistieks gaan doen, alleen het komt er niet van.
Heb je trouwens wel eens overwogen om workshops te geven?

supergoof zei

Oeioei wat heb je veel moois klaar liggen om aan te beginne,... en die hartjesquilt is *G*E*W*E*L*D*I*G*!

Even privé, dus niet voor publicatie!!!
Ik vond je 'n geweldige schat laatst met je kaarsjes voor m'n kind. Ik heb me hier toch zitten snikken,...
*Ü*