woensdag 6 januari 2010

Nieuwe gratis sneeuwpop patronen

Wat gebeurt er als je veel op de computer zit? Juist zo vindt je nog eens wat.
Voor de quilters onder ons:
Bunny Hill, die vorig jaar de bekende gevulde mandjes patroontjes weggaf, geeft dit jaar sneeuwpopjes patroontjes weg.

Wat hebben ze daar toch mooie quiltpatroontjes.
Maar dat is niet alles, ik ben druk in de weer geweest met de rand om de blokken te plaatsen te plaatsen en 40 hartjes te maken. Om ze vervolgens op de rand van de huisjes en mandjes, eh plantjes, ik bedoel bloemenvaasjes Quilt-in wording(kan je het nog volgen) te appliceren met een onzichtbaar steekje.


Wat een werk! Want al deed ik de laatste dagen niets aan het naaiwerk, wel zocht ik de stofjes weer op in de bruin/beige/blauwe/witte tinten om daar vervolgens kleine lapjes van te knippen. Tekende ik vele hartjes op het steam-a-seam papier en die werden dan weer uitgeknipt. Vervolgens streek ik ze op de stofjes, nadat ik aan een kant het papier verwijdert had van het steam a seam spul. Dan knipte ik ze mooi op maat volgens het hartje met een extra rand voor de zoom en knipte daar(in dat randje) met een klein scherp mesje sneetjes in en vouwde vervolgens die zoomjes om het hartvormpjes. Vervolgens probeerde ik die dan op de verkeerder kant van het hartje vast te plakken op de achterkant van het hartje en onder het papiertje, en vervolgens streek ik de inmiddels weer bijna losgelaten papiertjes terug vast aan de kleeflaag. En als ze dan allemaal klaar waren, na enkele dagen, heb ik de kleurtjes zo gerangschikt. Dan het papiertje definitief verwijdert en ze licht vastgeplakt en vervolgens ze vast te strijken. Om vanochtend dan eindelijk de eerste hartjes vast te mogen maken. Momenteel ben ik al bijna op de helft( dat hoop ik dan nog te bereiken alvoor ik ga slapen).
Pff, hier zitten al vele uurtjes in. Alles met het handje te hebben genaaid met van die ministeekjes. En als ze dan klaar zijn mag ik er ook nog een mooi geborduurd randje om doen. Om het net iets meer mee te geven.

15 opmerkingen:

Lida zei

Wat wordt dat een gave quilt!! Zo leuk die huisjes en hartjes en de kleuren, helemaal prachtig bij elkaar! Succes met de andere helft van de hartjes en daarna borduren! Kom gauw weer kijken, groetjes
Lida

ria vogelzang zei

Tjonge, wat is dat een super-rand geworden! Het is echt een plaatje!!
I love it!!!! ;0)))
En ik zal meteen even kijken bij Bunny Hill, want vorig jaar vond ik het ook al zo'n leuke BOM. Die sneeuwmannetjes kijken ook meteen al heel schattig!
Zo te horen gaat het een beetje beter met je?? Ik hoop het maar, in elk geval: nog een fijne dag!

conny ten berge zei

Je quilt-in-wording mag er zijn hoor, wow wat is die leuk! Gaat het al weer een beetje beter met je gezondheid?

Debby zei

Bedankt voor de tip van de nieuwe bom, had het nog niet gezien.Je quilt word erg mooi! Ben benieuwd naar dat randje.

Groetjes Debby

My name is Riet zei

je bent lekker bezig Miranda Die quilt met hartjes wordt prachtig mmooie kleuren ook.
Hoe weet jij dat ik Rietje heet?? hihi
groeten en fijne dag

Bibi zei

Wat een bijzondere quilt, ik heb deze soort nog nooit gezien, erg mooi!

Yvonne aka sommeke zei

Oooh, hadden we die quilt al gezien? Ziet er mooi uit!
(wat een werk met het applikeren van die hartjes ... pfffft. Maar het loont wel)

Katrien zei

Wat een mooie quilt.

Johanna Zweden zei

Wat schattig is dit geworden-.
Ik zie gelukkig ook weer bij jou dat het zonnetje is gaan schijnen en dat je weer bezig bent,
Liefs Joke

Balsemien zei

Hallo Miranda, even op je web-log rondgeneusd, gezellig! Gek idee dat het hier al avond is en jij nog de hele middag lekker voor je hebt!

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtige quilt wordt het Miranda!

Chris zei

Tjonge zeg, wat veel werk, maar het resultaat mag er zijn! Enig wordt je quilt, zo gezellig.

WilmaKuin zei

Oh Miranda!! Wat is dit schitterend. Erg mooi!!

Miranda zei

@iedereen: Erg bedankt voor deze geweldig pluim! En ja, mijn gezondheid en die van ons Nikkie gaat gelukkig weer een stuk beter. Groetjes van ons

Anoniem zei

Wat is die sneeuwpop schattig he, van Bunny Tales!? Ik ben er nog niet mee gestart, maar wil de patronen zeker maandelijks sparen. En wat een geweldige quilt wordt dat zeg, met die huisjes! Ik heb waarschijnlijk weer niet goed op zitten letten, maar van wie is dit patroon? Ik kijk de laatste tijd veel naar patronen met huizen er op: ik heb het boek Home Sweet Home van Barb Adams/Alma Allen al besteld.