zaterdag 16 januari 2010

Stoute Sam en een give-away...

Wat heb ik zoal gedaan afgelopen dagen. Veel quiltwerk, want het quiltwerk aan mijn Houses and hearts quilt is klaar! Vandaag nog net de rand erom maken. Al moet ik me nog wel bedenken van welk kleurtje en welk stofje het gaat worden. Gisteravond zijn we nog gaan eten bij TG Fridays, nog een beetje verlaat feestje en terwijl we wegwaren heeft de hond ons, eh vooral mij een streek geleverd. Wat bleek ....... had hij mijn quiltklosje te pakken gehad! En die lagen midden op de eettafel......? Hoe het er dan uit ziet ................. viel gelukkig reuze mee, al zal het een gepuzzel worden om het juiste draadje er vanaf te halen. Hij had er nl een hap uitgenomen. Stukje klos en stukje garen ...... lagen afgeknauwd op zijn kussen.
Maar ook wat wasknijpers die ook op die hoge eettafel lagen waren kompleet aan gruzelementen gebeten en een waxinelichtje, daar vonden we alleen nog wat verbeten metaaldeeltjes van terug. Maar waar hij die laatste nu vandaan heeft gehaald, geen idee! Want in elk houdertje zitten ze gewoon nog. En dat terwijl we de laatste twee dagen weer flinke wandelingen gemaakt hebben, want het weer was weer zo lekker 's middags. Al boven de 15 graden. En geen zuchtje wind overgens. Je zou dan toch verwachtten dat hij moe zou zijn zo 's avonds!

Vanochtend, voor jullie vanmiddag zie ik bij het openen van mijn favoriete blogjes, dat er een weggevertje is van prachtige stofjes. En wel bij http://www.quiltingjeannet.blogspot.com/. Je kan jezelf gewoon inschrijven dmv een berichtje achter te laten. En wie weet ben jij of ik wel een van de gelukkige.

Verder had zag ik gister bij het openen van de post (op de computer) een briefje van Betty, een van mijn mede Dear Jane maaksters, dat ze nog wel wat zwart/wit lapjes aan me wilde schenken. Is dat niet lief! Gewoon als stimulans .... Dat heb ik echt wel nodigop dit moment trouwens, want ondanks dat ik al Shirleys( van Zipje en Zopje) restlapjes en Monique's verjaardagskado(ook lapjes) gewassen heb, de patroondeeltjes al getekend heb op freezerpapier, wilt het niet lukken.

Moet dan ook echt dit weekeinde van mezelf eraan beginnen. Ik moet toch immers wat te showen hebben 5 februari!

17 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Ai, die stoute Sam, die snapt natuurlijk niet dat hij jouw spullen met rust moet laten.
Wat is je houses en hearts quilt mooi geworden! Héél apart met die "golvende" blokken!
Fijne zondag nog!

Else zei

Sorry Miranda, zit nog een beetje na te glimmen van je klosjes verhaal! Die Sam, hij heeft wou je vast helpen quilten (lol) Groetjes, Else

Lida zei

Wat zijn honden toch vindingrijk en wat kunnen ze je voor verrassingen plaatsen! Maar de volgende keer laat jij geen klosje meer op tafel liggen! Succes met je blokken en de rand om je quilt, die ik trouwens schitterend vind! Fijn weekend, groetjes
Lida

Berna zei

Oeps zo'n hond toch. Het zal idd een hele puzzel worden en je bent in 1 klap een halve klos quiltgaren armer. Sterkte met de ontknoping.

goof zei

Go Girl!!!
Die Sjaantjesblokjes, da's toch net iets voor jou! Pure mozaïek,...
;o)

En Sam wat ben jij STOUT! Dat klosje was natuurlijk heel erg interessant, want dat heeft het vrouwtje elke keer in haar handen,...
Bregje heeft in haar eerste jaar heel veel mooie kleine schaartjes van mij 'geleend',... ze zit me nu weer met haar 'schijnheilige drakenblik' aan te kijken,... ik,.... echt niet,...
:o)

Pffff, gelukkig gaat het 'vanzelf' over,...
Fijne avond, vanuit een koud gehucht in de Hollandse polder!

Nelleke zei

hallo Miranda wat heb jij een prachtig quiltje gemaakt ik ben het patroon nog nergens tegengekomen en volgens mij ook nog niet bij iemand anders op een blog gezien.[Het lijkt wel yoko saito hoop dat ik de naam goed schrijf!]Vind de kleuren ook heel mooi.Complimenten.Ook ik werk met een klos rijggaren waar mn vorige hond ook mee gewerkt heeft!!ziet er bijna net zo uit als jou klosje.groetjes Nelleke

Annelies zei

Wat zal dat eerlijk knagen zijn geweest aan een quiltklosje !

My name is Riet zei

Wij hebben ook eens zo'n stoute hond gehad. Samen met de kat die de schaal met pannekoeken van de koelkast af schoof aten ze het op,Maar ze waren allebei zo lief hahah. Leuk dat je zo nu en dan lapje3s krijgt. Geeft de burger moed.

Anoniem zei

Haha, wat een verhaal. Ik weet uit ervaring dat huisdieren (in mijn geval de 2 katten) dol zijn op al die leuke spullen die wij laten slingeren. Maar wat wordt je huisjesquilt geweldig mooi zeg. Ik vind de kleuren die je gebruikt hebt schitterend. Ik heb net afgelopen week de QuiltMania waar het patroon instaat ontvangen, en gisteren vond ik het boek Home Sweet Home in mijn brievenbus, dus ik zit in gedachten helemaal in de huisjes-sfeer ^_^

Francien zei

Misschien willie naaien leren...en het zag er waarschijnlijk lekker uit.. de wandelingen geven Sam juist energie lijkt wel....en wat een leuke quilt!! de kleurtjes staan prachtig...en de Dear Jane gaat je zeker lukken~!!
groetjes Francien.

conny ten berge zei

Ik begrijp Sam wel, haha, 't moet toch ook frustrerend zijn dat je als hond niet kunt quilten! En alleen maar toekijken wat het vrouwtje allemaal voor moois maakt! Hup hup met je Dear Jane, ik heb gisteren ook weer een blokje gemaakt!

WilmaKuin zei

Wat ga je snel!! Nu al zover met je quilt....

Sorry maar ik moet wel een beetje lachen. Wat een ondeugd!! Bij mij lagen de klosjes door de hele kamer. De poes heeft heerlijk zitten spelen met mijn klosjes. Reactie van Malief?? Moet je maar de zooi opruimen...
;o)

Guute zei

Mijn hond en de jouwe zouden een goed team vormen. Onze beagle eet ook graag mijn klosjes. Ik mag er geen laten slingeren of ik weet al waar ze naar toe zijn.

Barnyard Country Gifts zei

Wat een schitterende quilt. Ik ben helemaal weg van die kleurcombinatie.
Ach en Sam wilde je waarschijnlijk gewoon even helpen.
Lieve groet, Annemieke

Chris zei

Ach die Sam. Die vond het natuurlijk helemaal niet leuk om alleen thuis te zijn. En als er dan zo'n lekker klosje met de geur van het vrouwtje ligt.....
Wat een leuk quiltje is dat zeg. Nog nooit gezien. Heel apart met die 'golvende' blokken.

Natasja Valentijn zei

Leuk hè, huisdieren....soms kun je ze achter het behang plakken, maar we kunnen ze ook niet missen, hahaha! Ach, Sam heeft ons in ieder geval vermaakt met het klosjesverhaal.

betty zei

Ach Miranda, zoek een heel makkelijke DJ blokje uit, ééntje is genoeg!!