dinsdag 12 januari 2010

Mijn allereerste quilt ....

Die heb ik ooit uit sagrijnigheid weggegooid. Want wonende in het zuiden des lands, zo een twintig jaar gelee, was je vooral van je zelfkunnen afhankelijk. Quiltwinkeltjes waren toen alleen in de grote steden boven de rivieren te zien. Wel had ik ooit quiltlapjes gescoord en begon met een patroon vanuit een oude Ariadne(toen nieuw natuurlijk) ........de lone star (foto van internet). Kijk wat ik toen nog niet wist, maar nu wel, is dat dit niet bepaald de makkelijkste was. Maar ik overtuigd dat ik toch een handig meidje was, zou dat wel eens even doen. Ahum ......., na eerst een malletje te hebben gemaakt met .....inderdaad karton, stom natuurlijk, want zo nauwkeurig werkte dat niet echt. Die tekende ik dan op het stofje met een gewoon potlood natuurlijk. Ijverig knipte ik van die dropvormpjes in allerlei zalm en groenkleurige lapjes. En weg was ze ......naaide maanden voor mijn gevoel alle lijntjes op elkaar. Eindelijk had ik dan 8 grote punten gemaakt en kwam de dag dat ik ze allemaal aan elkaar naaide. Yes, zo blij als een jonge hond legde ik hem op de grond. Mijn smile was al net zo snel verdwenen, want wat bleek, ik had een lone star, waarin een stormachtige zee landschap verwerkt zat. Jeetje, al dat werk voor zo een ........ja ik had er geen woorden voor. Wat wel? Nou razernij, al mijn spaarzame centjes .......... ik was zo teleurgesteld in me zelf en dat patroon dat ik hem uit frustratie niet meer kon zien. En zo verdween die de prullebak ik, mij achterlatende met een gevoel van opluchting, want daar was ik vanaf. Kon ik het ook niet meer zien. Wel heb ik nog een lapje van een, wat zeg ik twee van die lapjes bewaard..... Die kan ik je dus wel sjowen, lachen niet.
Maar zo een twee jaar geleden ben ik hier in Amerika dan toch weer gezwicht voor de quilt. Nam nu ook netjes les en al gauw werd duidelijk wat ik zo allemaal destijds had fout gedaan. Leerde vele dingen bij en volgde enkele korte cursussen waarin ik de basisdingen, het machine quilten in traditioneel en de free motion manier, maar ook het handquilten. Van deze was periode was deze mijn mijn eerste top, welke ik trouwens ook eens zal gaan quilten binnenkort. Maar mijn echt helemaal affo-tje was dit kleintje .....
Dit stukje kwam na aanleiding van het lezen van Katrien's blog, waarin ze vroeg of iedereen vandaag zijn/haar eerste maaksel wilde showen.
Verder hebben we een feestje vandaag, want 17 jaar geleden stapten we in het huwelijksbootje. Vanmorgen werden we verrast door de kids, die van hun zakgeld voor ons dit hadden gekocht. Even op het kaartje klikken, want de teks is erg leuk.Helemaal dankzij Nikkie , die dit allemaal verzorgd had.

21 opmerkingen:

Cindy at her Country Home zei

Jeeeeeee Miran, heb alweer veel in te halen bij (heerlijk hoor)lees ik! Hihihi gemeen hé met al dat lekkers, maar dat ben jij ook om me zo'n foto te laten zien met dat overheerlijke snoepgoed JAMMIE.... mijn vingertjes zijn vingervlug en hebben stiekum wat uit die lekkere zak gepakt. Smak smak... (is de zak al leeg... dan ben ik het geweest zeg ik er maar eerlijk bij hahahah) En je huisjes met hartjes quilt is ook zo om te smullen, Miranda wat MOOOOOIIIIII! Blijf er maar naar kijken. En wat woon je daar prachtig om zo vanuit je huis al die mooie en fantastische diertjes te zien. Wat is Sam een kanjer geworden zeg, heerlijk knuffelbeest. Van mij een poot en voor jou een hele dikke SMAKKERD vol met kruimels van m'n appeltaart, Cin x

katrien zei

Eerst en vooral proficiat met je huwelijksverjaardag.
En dan die Lone star,zonde eigenlijk dat het je niet lukte en hem wegkieperde.Jaren terug ging ik op cursus voor de lonestar maar wel met de machine,ook niet echt mijn ding,en ja ook die 8 punten liggen hier nog te wachten om in elkaar gezet te worden,ooo wat haat ik machinewerk.
Maar jaren later maakte je toch een pracht van een quilt hoor,ja en nu maar quilten hé.

Else zei

Moest effies lachen om je verhaal, weggegooid je quilt! Je had ook wel een van de makkelijkste patronen uitgezocht. Fijn dat je nu weer de lol in het quilten hebt terug gevonden, en dat wij mogen meegenieten via je blog. Oh vergeet ik bijna jullie te feliciteren met jullie trouwdag, KNuffel, Else

My name is Riet zei

Dat is een mooie quilt geworden. Ik ben weg van de lonestar quilt, ga je die nu mmaken? Succes ermee

conny's quilts en creaties zei

Ik zit hier te genieten van al die leuke verhalen en plaatjes van onze eerstelingen!!!Pracht verhaal, bij mij zat er in die eerste lone star een enorme berg in het midden...er klopte ook niks van!!!

Guusje, zei

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag en wat een verhaal van je eerste quilt het is idd een moeilijk patroon. Je tweede eerste is mooi geworden.

Petra zei

Gefeliciteerd! Dat is wel leuk als de kinderen groot worden en dan deze verrassing krijgen. Wees er maar trots op.
Ariadne... was ik ook lid van. Me nooit gewaagd aan een quilt overigens. En wel of niet met zee landschap, hij zal vast stukken beter geweest zijn dan dat ik het geprobeerd had. Fijn dat je nu de kneepjes weet en kan genieten van het eindresultaat.

conny ten berge zei

Proficiat met je trouwdag; lief cadeautje kreeg je van de kinderen!
Wat een moed, om met een lonestar te beginnen, brrr dat durf ik nu nog bijna niet!

Annelies zei

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.
Een lone star is zeker geen makkelijke quilt.

Yvonne aka sommeke zei

LOL Jij had nog meer lef dan ik bij je quilt-start! Een Lone star met al die puntjes ... Héél (over)moedig hoor! ;-)
Gelukkig kunnen we showen met quilts die wel geslaagd zijn!
Ook lachen met die kaart! Proficiat met jullie huwelijksverjaardag!

supergoof zei

YEAH! Proficiat vandaag, samen met je bruidegom!
:o)

Weet je, 20 jaar gelee zat er een schattig quiltwinkeltje in breda. Ik meen dat het de Quiltkat heette. Het bestaat nu niet meer,... Ik liep daar vaak langs, en dacht dan,... ooit,... want ik had geen tijd, zat met m'n kleine grut,...
Goh, als we dat toen hadden geweten, hadden we daar samen op les gekund,...
;o)

christine zei

hallo miranda

leuk om telezen dat jouw eersteling ook eenbijzondere was jammer dat je hem hebt weggegooid, maar je andere eerste affo is echt prachtig hoor enne gefelicteerd met je huwelijksdag vandaag .
christine

betty zei

Je 'ark' is een plaatje, echt een super eerste. Maar je capriolen met de lonestar...... Ellende toch die overmoed (ik spreek ook uit eigen ervaring)zomaar ergens aan beginnen en dan verbaasd zijn dat het niet past!! Zeker zo'n moeilijk patroon!

Lida zei

Gefeliciteerd, al weer 17 jaar getrouwd, ik wens jullie nog vele gelukkige jaren!
Je eerste, die ster, ik heb precies dezelfde fout gemaakt en deze ook weggegooid, maar niet net als jij de moed opgebracht hem nog een keer te maken! Maar Noah's ark is een prachtige Affo, dus die mag ook hoor!! Nog een fijne dag, groetjes
Lida

ria vogelzang zei

Eerst: gefeliciteerd met jullie huwelijksdag!! Dat er nog maar velen mogen volgen!!
Leuk dat je je verhaal over je eerste quilt met ons deelt! En toch goed dat je er nog eens opnieuw mee bent begonnen, anders konden wij niet van je vorderingen genieten....;))
Mooie eerste quilt! En leuke kaart van jullie kids!!!
Geniet ze!

Birgitte aka Bietje zei

Jammer dat je de eerste quilt weggegooid hebt. Misschien was er nog wel wat anders van te maken. Je hoort het ik ben geen weggooierig type.
Ik woon ook in het zuid(oosten) van Nederland en nog steeds moet je een flink stuk rijden voor quiltwinkels. Maar dat zal mij niet weerhouden om er aan te beginnen. Jawel, ik moet mijn eerste quilt nog maken. En ook ik ben eigenwijs en denk het zelf te kunnen. Eerst veel tuto's lezen en foto's bekijken en dan moet het mij toch lukken . . .
. . . en anders ga ik alsnog een cursus volgen. Maar die zijn zo ver weg.

Birgitte aka Bietje zei

Oh, helemaal vergeten te feliciteren met je huwelijksdag. Dat moet je natuurlijk ieder jaar trouw vieren met je dierbaren. Doen wij ook.

Chris zei

Nog van harte gefeliciteerd! Wat een enige kaart.
Leuk om jouw verhaal over je eerste quilt te lezen. Vind je het nu toch niet jammer dat je hem hebt weggegooid? Ik denk dat het bij veel van ons zo is gegaan, eerst zelf proberen, maar later toch maar lessen.

Sylvia zei

Alsnog gefeliciteerd met jullie huwelijksdag, dat er nog velen mogen volgen.
Ik en mijn DH zitten al op 43 jaar!, waar blijft de tijd.
Leuk, nou ja voor jou niet,verhaal over je eerste quilt.
Leuk idee van Katrien hè? Er zijn zoveel leuke verhalen aan verbonden, blijkt nu.
Gr.Sylvia uit nog steeds witte Flevopolder.

Juud zei

Gefeliciteerd met je trouwdag! nou ik vind het allemaal supermooi wat je maalt! Ik zou willen dat ik het ook kon...

Inge Slaats zei

Wat een verhaal over jouw 1e quilt! Ik heb ook wel eens een half affe top weggekiept uit frustratie, top weg-ergernis weg! Het helpt geweldig als je super gefrustreerd ergens over bent.
De volgende 1e quilt-top vind ik erg mooi en dat echte affootje? Helemaal leuk (laat ik die nu ook pas afgemaakt hebben, was bij mij eentje die een half jaar in de kast lag te wachten LOL)

Groetjes,
Inge