woensdag 30 april 2008

Koninginnedag

Vandaag is het in Nederland Koninginnedag, (gefeliciteerd Lieselot) en onze familie heeft dit niet ongemerkt voorbij laten gaan. Vanmiddag kregen we eindelijk de 3 koffers van de Bruijntjes binnen, die niet met hun vliegtuig waren meegekomen. Een dag later dan beloofd, er was verteld dat ze de volgende dag bezorgd zouden worden.
Maar uiteindelijk konden de koffers uitgeladen worden en er kwam een oranje petje voor Joey mee en voor Nikkie een Frau Antjemuts.

Ons Nikkie staat het geweldig!! Ze wordt ook nog verwend met tulpen oorbelletjes en kettinkje, en Joey een pin waar de Nederlandse en Amerikaanse vlag samen zitten. De sieraden worden aangedaan, maar de mutsen blijven toch maar thuis.

Ook is er weer eten bij en is de hagelslag geopend en ligt verspreid in de koffer. Ook een pak witte basterdsuiker is een klein stukje opengesneden en een pak met lange vingers is geopend. Van de dropstengels ligt het deksel en het cellofaan van de verpakking is verwijdert. De dropstengels liggen verspreid door de koffer. Maar de Boulangerie bonbons zitten er gelukkig nog in en smaken hemels.........

Even een paar dagen terug nu:

Na een erg lange reis, meer dan 24 uur onderweg, kwamen ze gelukkig maandagavond om 8.30 aan. Wat waren we weer blij om ze gezond en wel te zien, want we waren eigenlijk best ongerust geweest. Ze waren zo lang onderweg! Wat waren de kinderen gegroeid!
Ook zij genoten volop om elkaar weer te zien na een half jaar. Onderweg, ze zijn met de auto vanuit Washington gekomen, hebben onderweg genoten van al het moois wat het mooie Virginia te bieden heeft. Ze vinden het hier prachtig. Niet lang na aankomst en wat gedronken en gekletst te hebben was de eerste dag ten einde.

De volgende ochtend stond Anne al gelijk op met ons en bracht de heren mee weg, terwijl Nikkie langer dan normaal mocht uitslapen. Meteen de school en het bedrijf geshowd vanuit de auto. Thuisgekomen ook de dametjes gewekt. De logees hadden besloten tegelijkertijd met ons op te staan, zodat we dezelfde dagindeling zouden hebben.

Heerlijk komen de nichtjes samen de trap af en ontbijten samen. Daarna brengen we gezamelijk Nikkie weg en zwaaien haar bij school uit. Dat uitzwaaien is wel leuk, al was ze liever een dagje thuis gebleven. Terug thuis spelen neef en nicht met de Wii en springen naar hartelust op de trampoline. Anne en ik gaan boodschappen doen en 's middags laat ik ze alleen om weer te gaan quilten. Het laatste blok, de Ohio ster wordt in elkaar gezet. Dit is een behoorlijk ingewikkelde bewerkelijke blok, maar het eindresultaat is prachtig, vind ik. Nu nog het huiswerk, vier stuks thuis afmaken.

Bij thuiskomst blijkt dat de volwassenen nog wat geslapen hebben, wat ik niet gek vond, na zo een slopende reis. Ze beseffen nu dat ze het nooit meer zo zouden doen. We eten in twee ploegen, de kinderen eerst, omdat Joey natuurlijk weer gaat turnen. Bij thuiskomst eten de volwassenen. Wanneer ik later Joey ga ophalen, gaat Julien met me mee en ook hij is onder de indruk bij het zien van de turnzaal en de sprongen die hij zijn neef ziet maken. En is stiekem jaloers, want na een dagje hier te zijn laat hij terloops vallen dat ook hij wel hier zou willen wonen. Al die dieren zo in en rondom onze achtertuin!

Want 's middags hebben we op enkele meters afstand marmotachtige dieren gespot in onze achtertuin, evenals herten. En al die vogels.......... zoveel mooier en anders dan op de foto's!! Erg leuk om weer dezelfde verbaasde reacties te zien, zoals ook wij het ervaren hebben.

Omdat de bomen plotseling vol blad zitten is er weer veel meer beweging te zien is. De temperatuur is nu voorjaarsweer zoals we gewend zijn. We zitten dus met een temperatuur van rond de 10 graden al buiten zonder jas en aangezien het niet waait, voelt het vele malen aangenamer aan als in NL. Het zonnetje schijnt en van de rondtrekkende tornado's hebben wij buiten die enge luchten van de foto's boven en heftige regenval verder niks gemerkt, al schijnt het er hier op 3,5 uur afstand behoorlijk gespookt te hebben volgens de krantenkoppen van vandaag. Meer dan 200 gewonden staat er en de waarschuwingen kwamen 2 minuten te laat............de waarschuwingen kwamen 2 minuten te laat............ En vele beschadigingen aan huizen auto's en natuur.

Vanochtend vertrekt Jack al voor 6 uur met het vliegtuig richting Nashville en komt pas morgenavond weer terug. Ik mag blijven liggen en haal later met Karel, mijn zwager, de huurauto op bij het vliegveld van Lynchburg. We rijden weer meteen terug en zijn toch weer een uurtje weg geweest. Ook staan ze versteld van de afstanden.

Tussen de middag zijn Anne en Fabien bij Nikkie gaan lunchen en krijgen een idee hoe het er hier op de "basisschool" aan toe gaat. Ze merken dat de kinderen hier op een andere manier onderwijs krijgen dan in Nederland. Ook merken ze dat handen geven hier niet echt gebruikelijk is, omdat sommige kinderen verkeerde handen toesteken en niet begrijpend kijken. Lastig toch die andere gewoontes............Maar ze willen nog wel eens gaan lunchen bij Nik op school deze vakantie. Ik lunch met de heren snel thuis en we besluiten naar Barnes & Nobles te gaan om natuurlijk rond te snuffelen en een indruk te krijgen van die overbekende winkel!

Karel en ik kopen een boekje en tegen drieën zijn we weer thuis om de kinderen weer op te vangen. Ze spelen heerlijk samen buiten en lachen de hele buurt bij elkaar. Nikkie en Joey maken hun huiswerk terwijl de neef en nicht ze gezelschap houden. Gezamenlijk eten we buiten in de zon. Kortom een heerlijk dagje waar we allemaal intens van genoten hebben.