woensdag 16 april 2008

Woensdag shoppen

Nu ons moeder zich weer goed voelt gaan we straks shoppen.
Gisteren op de quiltles een variatie op de nine blok geleerd

en the flying goose blok.

Nou het was toch weer doorwerken hoor en na de les hebben ze nog even met mij de steken geprobeerd die ik moet gaan oefenen voor het echte quilten. De dames hielpen me goed. Steken die mij ooit in een ver verleden voorgedaan waren, maar na 15 jaar alweer compleet vergeten waren. En met wat extra huiswerk kan ik ook thuis voorlopig aan de slag.
Gisterochtend hebben we onze straat eens extra goed bekeken en er werden vele foto's van de grote huizen uit de staat gemaakt. Vanmorgen vroeg, het had weer gevroren vannacht, terwijl ik uit de douche kwam, kwamen er herten de tuin in en binnen 5 minuten stonden er 7 herten in de tuin. Lekker etend van de maïs die ik daar gelegd had. En toen ik klaar was heb ik snel een foto genomen , maar toen waren ze al 4 tuinen verder,

Vandaar dat ze wat in de verte staan op en maar 5 meer, de rest was al tussen de bossen verdwenen.
En het beloofd vandaag een mooie dag te gaan worden, de zon schijnt fel en er zit geen wind. Nog gauw wat was gedraaid en dat kan dan lekker buiten drogen. Deze week hoorde ik op de radio dat maar 7% van de Amerikanen hun was buiten droogt. Want hun huizen zakken door de droogpalen 15 % in waarde??, waar ik overigens niet gek vind, want droogmolens kennen ze hier niet. Ik heb dus een bezienswaardigheid in mijn tuin, porch. En de kosten voor het drogen met droger bedraagt $65,-op jaarbasis. Energiebesparing of iets in die trend word niet vernoemd. Ze worden ook geen van allen hier geconfronteerd met het wereldnieuws. Mensen geven ook aan dat ze het niet weten, maar dat ze ook geen idee hebben waar ze het kunnen vinden. En als je dan verteld over CNN dan wuiven ze het weg over dat ze er amper naar kijken, want het is zo veel droevig nieuws. Mensen worden hier bewust vrolijk en happy gemaakt lijkt het wel. De goede kant is dat je hier niet wantrouwend aangekeken wordt als buitenlander, je wordt zelfs welkom geheten. En wij met onze aangeleerde wantrouwigheid om bang te zijn voor criminaliteit, zien dit toch verkeerd volgens hun. Mensen hebben hier namelijk wapens en men mag zijn eigendom beschermen. Vele mannen lopen hier dagelijks met hun revolvers aan. En dat op zich schijnt meestal al voldoende te zijn. Dat is dan weer wel begrijpelijk. Ik bedoel niemand wil beschoten worden lijkt me.

Geen opmerkingen: