dinsdag 1 april 2008

Eindelijk mijn eerst quiltles en weer bunco

Vanmorgen een was gedraaid, bedden verschoond en terwijl ik een sanitaire stop maakte belt Giovanna. Helaas was ik weer te laat met opnemen, dat overkomt me nog al eens. Daarom snel een mailtje geschreven net als naar onze Mierloose vrienden.
Ik heb er nog weinig van gemerkt dat het vandaag 1 april is, ik vermoed dat ze het nog niet in de gaten hebben, dus vanochtend geen gegrap aan tafel. Waarschijnlijk omdat de krant hier elke morgen, van afstand op de oprit gezwiert wordt. Ik pak hem meestal pas wanneer ik de mannen wegbreng. Er ligt ook geen agenda open aan de ontbijttafel. Dus ik ben benieuwd of ze met verhalen terug van school komen. Joey haalde gisteravond nog allerlei grappen van vorige jaren
op, dus echt vergeten zijn ze het niet.
Vandaag ga ik naar de bank, weer geld overmaken naar Nederland, voor de hypotheek van ons huis in Roosendaal, zolang het niet verkocht is. Maar ook met het oog op de zomervakantie is het toch weer makkelijk om daar ook te kunnen pinnen.
Vanmiddag begint eindelijk mijn eerste quiltles of is het patchwork?
Bepakt en bezakt met naaimachine, transformator, lapjes en nog andere spulletjes die ik nodig zal hebben, begeef ik me naar het winkeltje. Ik ben benieuwd of ik mijn huiswerk goed gedaan heb? Ik moets de lapjes wassen en strijken met een een of ander gladmakend goedje.
Gelukkig het blijkt inderdaad dat het goed was gedaan. Wel moet ik de zijkanten zo veel mogelijk tegen elkaar aanleggen.
We zijn maar met 2 dames, dus heb ik zo goed als privé les. Komt iegenlijk wel goed uit, het is voor mij fijner om de te kunnen volgen qua taal. We beginnen met het gemakkelijkste ...........ja, hé zal ik het noemen, blokken maken. Want een quilt wordt opgebouwd uit vele blokken, die later aan elkaar genaaid gaan worden. Mijn Husqvarna wordt hier een Viking genoemd en dus is die van mij een bezienswaardigheid, een echte uit Zweden!
In de US is er kennelijk ook een fabriek van; de eigenaresse vertelt dat ze de laatste tijd erg veel klachten over machines krijgt. Ze verwijt de Amerikanen dat ze de boel in haar ogen aan het saboteren zijn. Het lijkt of daar ook een en ander mis is met de kwaliteit en dus op de werkvloer daar.
Maar we gaan verder. Elk model blok blijkt dus ook nog een naam te hebben. We beginnen we met het leren snijden met een rolmes. Op stof met een speciaal liniaal wat hier voor ontworpen is. We snijden banen en naaien de boel aan elkaar.


En voor het 2e blok worden er 9 blokjes gemaakt.

Deze is af tijdens de les en krijgen als huiswerk mee:nog 2 dezelfde thuis maken.
En na 8 lessen moet ik een kleedje gemaakt hebben. Het was een leerzame en leuke les. Gelukkig maar.

En even voor de nieuwsgierige onder ons, dit wordt het resultaat.
De kinderen zijn al terug van school voor ik terug ben. En als ik thuis kom zijn ze al druk met hun huiswerk bezig. Dus weer even in de versnelling, er staat nog een en ander op het programma!Voor Joey maak ik snel zijn eten want hij moet gaan springen vanavond. Jack haal ik op de terugweg op. Vervolgens maak ik voor Nikkie en Jack eten.
Ik verfris me terwijl zij eten en dan brengt hij mij naar het huis waar vanavond Bunco gespeeld wordt. Inmiddels is het 7 uur geworden en de gokavond begint, nou ja gokken? De inzet is eenmalig $ 5,- en we worden ontvangen door de gastvrouw en we worden verondersteld van te voren niet te eten, de avond is inclusief eten dus.
Vanavond staan de hapjes op een kookeiland. Dat is reuze handig, dus gearriveerd valt iedereen meteen aan. Deze keer zijn het erg gezonde hapjes, zoals bleekselderie en worteltjes en reepjes paprika. Met wat stokbrood met een warme groentesaus. Ook is er humes en een een of andere saus en toost. Daarbij heeft de gastvrouw twee verschillende cakes gemaakt, en er staan schaaltjes met pindakaas m&m's (vind ik persoonlijk niet lekker) en hartige stokjes(pretzels).
Nadat iedereen wat gegeten heeft van het Fingerfood, zoals ze het hier zo mooi zeggen, begint het spel en al gauw heb ik eindelijk mijn eerste Bunco gegooid, eindelijk!
Maar dat blijft ook de enige voor de rest van de avond. Tegen half tien is het spel ten einde.
Ik heb lekker zitten kletsen en kennis gemaakt met een buurvrouw die een stukje eerder in onze straat woont. Kijk, dat is altijd handig! Ook zitten er wel een paar dames bij, die ik een leuke uitstraling vind hebben en waar ik ook leuke gesprekjes mee heb tussen door.
Ja, al met al een geslaagde avond! Al was Cathy nu niet van de partij. Die lag thuis met hoofdpijn op bed. De stakker!
Ik heb sinds we hier wonen drie maal een Bunco avond gehad en het wil maar niet lukken om samen een Bunco-night te hebben. Rond 10 uur haalt Jack me op en na nog even bij te kletsen is de avond alweer ten einde.

1 opmerking:

Nicole en Edwin zei

Hoi Miranda, ik had net een heel verhaal getypt maar toen ik deze wilde plaatsen lukte dit niet omdat ik eerst 'in moest loggen'terwijl ik helemaal geen account heb. Nou ja, deze heb ik dus even snel aangemaakt maar daarna was mijn tekst weg. Ik weet dus niet of je nu een reactie op je blog hebt of niet? In ieder geval, het is erg leuk om te lezen hoe het jullie vergaat in de States. Ga nu zeker even vaker 'spieken' en een reactie achterlaten. Moet nu aan de slag maar ik mail je later nog. Fijne dag en tot mails. Groetjes Nicole, Curaçao