maandag 7 april 2008

Rondje rond de tuin

Het is weer maandag, het miezert af en toe en er staat een heel klein zuchtje wind. De temperatuur is nog laag, maar hier lopen gemakkelijk zonder jas aan, het voelt vaak niet eens koud!. Even kijken hoe warm/koud het is. Okee, het is niet echt duidelijk te zien, maar het is 6 graden.

Niet echt mooi weer te noemen. Het is rond 8 uur en er is al veel bedrijvigheid in de buurt. En zo te zien wordt er weer een huis bij gebouwd, zoals ik in de verte kan zien. Ik zal er eens foto's van maken zodat jullie wekelijks de vorderingen kunnen zien. Zie de eerste resultaten....




Deze drie foto's zijn precies dezelfde, maar steeds een stukje verder weg gemaakt. Deze laatste is, vanaf ons perceel, zo zien we het daadwerkelijk. En ik betrap mezelf op de gedachte:"jeetje, wat komen die dichtbij wonen". Kun je nagaan hoe snel we gewend zijn aan al die ruimte , want voor Nederlandse begrippen is het natuurlijk een behoorlijke afstand! De tractor, die te zien is, staat drie huizen verder in de tuin. Dus je kunt wel begrijpen dat even boodschappen halen er hier niet inzit, met die afstanden!

Maar ook nog even een fototje van mijn tulpen.

Hier staat voor $ 30,- tulpen als ik ze als bosje wil kopen. En dat ze er nog staan is voor hier redelijk uniek te noemen. Deze zijn nl een lekkernij voor herten. Dus maar snel een foto dan zie ik tenminste later welke kleur, welke bol was!

Ook komen de eerste blauwe druifjes, crocus noemen ze die hier, eindelijk naar boven. Ze zaten al zeker een maand diep in het groen, maar nu is die eindelijk zoals wij ze kennen. Is het geen plaatje?


En ook de Daffedills paperwhite, zoals ze deze witte narcissen noemen, die ik 2 weken voor Pasen binnen heb geplant, staan er prachtig bij. Al zijn ze dus, zoals je ziet, naar buiten verbannen wegens het chemisch luchtje, zoals Jack het noemde. Maar om eerlijk te zijn staan ze er wel beter bij dan hun soortgenoten die in oktober in de grond zijn gegaan, zoals je kunt zien op de foto hieronder.

Op de voorgrond staat een ander soort blauwe druif, maar deze willen ook maar niet opkomen. Dan nog maar wat geduld hebben.

Geen opmerkingen: