maandag 28 april 2008

Monday, monday.........



Het is alweer maandag. De weken razen voorbij voor ons gevoel en de kinderen hebben vanaf 6 juni al vakantie. Vandaag begint Nikkie met de voorbereidingen van de S.O.L. tests (CITO). Alleen weten we nog steeds niet of ze ze nu wel of niet maken moet.
Het weer is gisteravond omgeslagen en na een nachtje regen ziet het er naar uit dat er vandaag geen verbetering in zal komen. De tuintjes genieten er wel van.
Vanavond ergens, als alles naar wens verloopt, arriveren mijn schoonzusje en haar gezin. Ze komen per auto vanuit Washington gereden. De bedden staan al klaar en Nikkie kijkt er enorm naar uit! Ze kon er gisteren niet van slapen en kwam wel drie keer haar bed uit.
Ik had trouwens beloofd de bouw te blijven volgen, maar zoals op de foto's te zien is, is het zicht door de bomen weg genomen.

Zaterdagochtend had ik nog een bezoekje aan de tuinboer gebracht om te kijken wat hij van onze wensen gemaakt had. Helaas, de man leek niet te hebben geluisterd. Zo goed als niets van wat ik gevraagd heb stond op papier! Nu waren mijn wensen wellicht wat vreemd in zijn ogen, maar ik was toch duidelijk geweest. Hij presenteerde me iets totaal anders. Mijn vlakken en rechte muren waren verdwenen, hij kwam met ronde, glooiende sterk aflopende grond, die dan maar beplant moest worden. Nou aangezien ons huis in NL nog niet verkocht is slapen we er nog maar een nachtje over. Wel was het plan voorzien van een mooie keuze aan planten. Enfin, de tijd zal het gaan leren en wie weet zetten we ter zijner tijd zelf wel onze betonnen muren om zo de vlakkere levels te creƫren. We hebben hier al wat ervaring in. De verklaring van de tuinboer was, dat hij dacht dat het zetten van muren en vlak maken van de grond erg duur zou gaan worden. Ik vermoed dat ze hier met al die kant en klare betonnen muurdelen er geen idee van hebben hoe zo iets gebouwd moet worden. avond om dit langzaam te gaan aanpakken. Maar we zien wel.
Alleen moet manlief het dan eens wat minder druk krijgen zodat hij ook nog eens puf heeft 's avonds weer eens actiever te zijn.

Geen opmerkingen: