zondag 25 januari 2009

Gezellig weekeindje

Zaterdag middag, na een gezellig familie-ochtendje, gaan we met onze Engelse vrienden mee om te gaan kijken naar hun hondje. Joey rijdt deze keer helemaal naar down-town. Nikkie en ik zitten bij Micheal en Cathy in de auto. Dit i.v.m. de wet. Maar het hondje mag pas a.s. woensdag opgehaald worden i.v.m. een operatie die eerst uitgevoerd moet worden, op dinsdag dus, om het beestje onvruchtbaar te maken. Het hondje is nu nog maar een week of 7. Het is een kruising tussen een labrador en een pittbull. Gelukkig is ze de rustigste van het nest van 6. Meest labrador zullen we maar zeggen. Foto van haar kunnen jullie zien op Cathy's blog.

Wij waren ook bezig met een hondje zoals je misschien al gelezen had bij Nikkie op der blog. Alleen waren ze vergeten om ons door te geven dat het beestje al bij mensen zat. Dus na een lange periode van geduld hebben, wat ze zelf gezegd hadden....ging het feest dus niet door. Maar in het asiel zat er niks na ons aller zin. Wel genoeg keus, maar vele pitbulls en grote honden. Wij, okee ik wil liever een kleinertje. Zo een die in mijn handtas past zeg maar, of zoals mijn schoonvader opmerkte een sleutelhanger dus. Nee, ik vind tekkels erg leuk, maar manlief vindt dat weer niks. Die vindt een collie erg leuk. Nikkie vindt de chiwawa's weer leuk en Joey zou het liefs een labrador willen. Kortom vindt het dan maar eens. Vandaar dat we na maanden kijken al blij waren met Reggie, zoals je kon zien, was het een schatje.

Na het bezoek gingen we weer eens lunchen. Ditmaal zonder Paul, die was thuis allerlei klussen aan het doen(hopelijk). Dus op naar het oude station down-town, hier was ik al eerder met Anya en de van Empeltjes geweest, en bestelde daar allerlei verschillende burgers. Jack was hier blijkbaar nooit eerder geweest. Alles smaakte heerlijk, al waren de jalepina-pepers vers en ERG pittig! En dus na die verwijderd te hebben was het nog steeds pittig, maar het TE was nu verdwenen.

Nadien naar ons, de kids verdwenen al gauw de basement in om te gaan gamen en wij deden ons favoriete kaartspelletje. Tegen vieren vertrokken de kids samen met Cathy richting terug richting Goode. Ze mogen mee logeren en het huis helpen veilig maken voor het nieuwe huisdier daar. De katten hun nagels zijn inmiddels terug geveild, zodat zie niet gelijk het kleine beestje kunnen krauwen.

En wij.....wij gingen naar de Mall, waar we tot ontdekking kwamen dat er al een stuk of 10 winkels/marktplaatsjes verdwenen waren. Daarna na de Sam's boodschappen halen en daarna door naar de boekenwinkel Barns & Nobels. Hier zit overgens een Starbuck-koffieshop in. En onder het genot van een voor Amerikaanse normen een lekker bakje cafe-laitte met caramel en een stawberry milk-shake (zonder koekjes fam de Bruin) loerden we lekker door wat boeken. Tegen negen weer thuis en keken de film JFK. het verhaal van John F. Kennedy. Ik handwerkte wat ondertussen weer eens aan de Ark of Noah. Werkte het ene na het andere kleine werkje weg. En tegen 0.30 uur lagen we in bed. Gek is dat elke keer toch weer om geen kids thuis te hebben.

Hier zie dat ik zijn handen van Noah en de snuit van de kat moet doen.

Ook verander ik hier en daar iets van het orgineel om het ook war meer mij werkje te laten zijn. Zo hebben de vogels op de leeuw zijn rug het zicht van de Red Cardinal gekregen. En maakte dit projectje van Linette Anderson disigns de volgende ochtend af tot zover. Dit is overgens gratis te downloaden op haar site.

Groot is het niet overgens, het geheel zal denk ik de omtrek van die linnen tasjes hebben. Maar het is wel erg leuk om dit te frutten zo tussendoor. Enne Monique herken je ze? De lapjes die ik van jou had gekregen voor mijn verjaardag kleuren er erg leuk bij, vindt je niet?

3 opmerkingen:

Cathy zei

Puppy is about 10 weeks old now, not allowed to take them before 8 weeks. Going to see her again today, will look to see if any new dogs there that you might like!
Cathy

Anoniem zei

Beste familie Sol,

Door op jullie huis in Roosendaal te googlen kwam ik op deze site terecht. Heb met ontzettend veel plezier en respect jullie verhalen gelezen! Zelfs met een beetje jaloezie..
Helaas staat jullie huis nog steeds te koop, ben bang dat er een soort vloek op heerst. Dat geldt voor ons in ieder geval wel!

groeten

Cindy at her Country Home zei

Ha Miranda,

Kom even op je blog kijken en lezen, zag al zo'n leuk berichtje bij mij op de blog staan, THANKS!
En wat leuk dat je ook m'n hart hebt gemaakt voor op je voordeur, dat gaat een warme valentijn beloven voor iedereen die bij je binnen stapt.
En wat woon je daar toch heerlijk in het mooie Amerika. GEWELDIG! Ben dol op de amerikaanse huizen. Vriendin van mij gaat nu naar NY, en neemt voor mij zo'n leuke ILNY (I love NY) hooded sweater voor me mee. Nog even flink doorsparen voor een leuke vakantie in Amerika. Blijf hoop houden net als Obama en blijf roepen "Yes we can"!
Het is weer een heel verhaal geworden excuus daarvoor *Ü*, wens je nog een fijne week toe!
Liefs en hartengroeten van Cindy at her Countryhome X