woensdag 7 januari 2009

Herstel mama vordert, net als de badkamer

Gelukkig hoor ik 2x per dag de vooruitgang van mijn moeder en ze zien haar elke keer meer opknappen. Wel heeft ze nog pijnstillers, gezien ze veel zinnen schijnt te herhalen. Maar gelukkig heeft ze de operatie achter de rug. En is ze al naar de zaal verhuisd. Heel fijn dat te weten...

En ook de badkamer zie ik langzaam aan opknappen en lichter worden. Nu de kast bijna wit is en de plinten ook weer geverfd zijn , ga ik vandaag de muren wit verven. Deze hebben nu een licht gele kleur. Hier gebruiken ze geen enkele tegel op de muur, want rondom het bad zit een muur van het zelfde spul als het bad gebouwd. Wel wilde ik het eigenlijk tegelen, maar mocht er ooit iets met het bad gebeuren, moet je ook je tegels dan verwijderen. Dus verf ik er nu een afwasbare verf op, want dat zat er niet op. En aangezien er al aardig wat niet te verwijderde vlekken opzaten.......zal ik blij zijn dat die weg gewerkt zijn.

nog 1x de kastjes schilderen



Het weer, ja wat zal ik daar van zeggen. Typisch Nederlands misschien wel.....al twee dagen bijna onophoudelijk regen......wel erg goed voor de natuur, gezien het hier maar amper regent. Laatste 2 nachten amper vorst gehad. Wel tegen de nul graden lijn, maar eind van de week verwachten weer meer nachtvorst. In tegenstelling tot bij jullie, krijgt het ijs hier niet de kans om te blijven liggen. Vaak zijn de temperaturen overdag weer zo warm.....ja als het zonnetjes schijnt voelt het vaak heerlijk lente weer achtig aan. We gaan dan ook vaak zonder jas, wel met vest naar buiten.


En verder en ik nu ook nog aan het borduren geslagen. Nou ja, geen kruissteekjes, maar gewoon een lijntje maken. Van sneeuwmannetjes bij de kerstbomen.....wat ik ermee zal doen......geen idee. Als ik maar bezig ben. En waarom......gewoon omdat ik die drang nu eenmaal heb.



al een boompje en bijna 1 sneeuwpop af



En dit wordt het lapje in totaal, moet er ook nog wat lapjes rondom patchen, zoals men dat met een chique woord zegt..... en wie weet wordt het wel een gezellige winterquilt.
En oja, heb nog wat foto's bij het oudjaarfeest gezet.

2 opmerkingen:

Petra zei

Ik ben het sombere weer wel zat, hoor! Gelukkig moet morgen de zon weer doorkomen! Fijn, dat het goed gaat met je moeder.

Anoniem zei

Alle mensen die via Miranda haar blog hebben gereageerd op de hartoperatie van haar moeder, moet ik bedanken voor hun belangstelling en medeleven.
Het allemaal volgens het boekje. Deze morgen om 10.00 (ned.tijd) belde ze zelf al naar huis.Ook had ze al twee boterhammen gegeten met een kopje thee.Moest deze ochtend zich zelf al wassen en licht gym oefeniningen doen. Ze denken dat ze maandag/dinsdag vervoerd zal worden naar het ziekenhuis in terneuzen Daar begint dan het revalidatie programma en komt ze spoedig daarop al naar huis.
Nogmaals veel dank voor jullie belangstelling.
Gr. (0)pa van PAEMEL