maandag 19 januari 2009

Vandaag, dinsdag 20 januari 2009, wordt Obama onze nieuwe president

Hier door is de hoop van de hele wereld weer wat gerezen, want Bush is als een slechtste president ooit benoemd. Je zult dat kruisje maar mogen dragen. Nadat we zondag op tv, net als jullie in Nederland een gratis concert ter gelegenheid van de a.s. benoeming van de president gekeken hebben, moet ik zeggen dat ik het erg knap vind dat hij deze job aanvaard. Het hele land bezit een giga schuld, de ecomomie is ernstig beschadigd. En steeds meer werkelozen komen er bij. Het einde is nog niet in zicht vrees ik. Kortom geen leuk vooruitzicht denk ik. Ik zou niet graag in zijn schoenen staan. Er wordt immers niet niks van hem verwacht! Wereldvrede, een gezonde economie.... Nu heb ik wel het gevoel, dat als er een die dat waar kan maken.....hij het wel is. En weer ben ik onder de indruk was van zijn statige, doch ontspannen uitstraling terwijl hij zijn toespraak hield voor de 300 duizend mensen die daar buiten op de Mall stonden. Maar ook van de keuze voor de liedjes van het concert die hij grotendeels bepaald had. Obama zijn uitstraling is zelfverzekerd en eerlijk (volgens mij) en het concert was voor de verandering op zowel de jongeren, de ouderen en de kleurrijke bevolking gericht. Knap ook van
de toeschouwers die door weer en wind uit het hele land hier naar toe waren gereisd, want het was erg slecht weer (ijzel en sneeuw) en erg druk op de wegen, zo richting de hoofdstad. De temperatuur was zondag nog steeds onder nul, en je zult er maar al die uren gestaan hebben! Binnenkort zullen we hier ook vast een griepepidemie krijgen vrees ik.

Vanaf 10 uur in de ochtend, hier wel te verstaan, draait alles op de tv om deze bijzondere dag . Succes president Barak Obama. En hopelijk krijgt hij deze vooruitgang voor elkaar!

Aan de quiltdames die deze vlag gemaakt heb zal het vast niet liggen.
En wat ik nu ook bijzonder vind, is dat wij daar rondom het Lincoln memoriol al 2x rondgelopen hebben op deze laatste 1 1/2 jaar........

Kwart voor 8 in de ochtend: Vanaf 5 uur in de ochtend stromen vele jeugdige bezoekers de Mall binnen. Nu hoorde ik al dat er geschat wordt op 2 miljoen mensen. Om richting het centrum te komen moeten mensen door veiligheidspoortjes en tassen worden binneste buiten gekeerd. En vol dat het nu al staat! Met mensen uit alle Staten. Ik hoorde Maine, Florida, Carlifornia en zelf Alaska. En je moet weten dat het vandaag weer niet boven het vriespunt komt. Sneeuwval al in Washington en omgeving valt en ligt. Vele mensen hebben hebben gelukkig vele lagen aan, zo showde de veelal jongeren echt al hun laagjes, net als de tv mensen trouwens. Er schijnen ook vele mobile wc te zijn. Moet daar niet aan denken hoe die er later op de dag uit zullen zien. Maar of dat ze ook af en toe met koek en zopie langs zullen komen?????

Net na de benoeming rond 1uur: Er zijn 1.4 miljoen mensen op de Mall rondom het Witte Huis. Er zijn zelfs mensen uit Europa, Afrika en Azie alleen voor deze gebeurtenissen langs gekomen. Zonder slaapplaats of iets ....maar met volle overtuiging dat zij erbij moesten zijn!

Wat een toespraak! Hij sprak de hele wereld aan en zo ontspannen. En met overtuiging. Nu maar hopen dat alle volken gaat meewerken aan de wederopbouw van deze wereld. Wij gaan er voor ! Hier zijn onze kinderen trouwens niet vrij zoals in Washington DC, maar daar zie ik de schoolbussen niet zo makkelijk door die mensenmassa rijden daar vandaag.

3 opmerkingen:

Petra zei

Inderdaad, ga er maar aanstaan. Maar zoals jij ook zegt, als iemand het kan....

Anoniem zei

Wij hebben het hier ook allemaal gevolgd. Eerst het concert op maandag met een fantastisch optreden van Stevie Wonder, wat is die man nog steeds keigoed! Garth Brooks en John Mellencamp maakte er ook een mooi feestje van. Wel erg patriotisch allemaal vond ik, but hey that's America. Vandaag naar de inaugiratie gekeken. Tsjonge wat een volk is daar bij aanwezig zeg, ongelooflijk. Ook hier in Nederland heerst nu het gevoel dat het weer allemaal goed komt met Amerika, maar daar is wel nog een hoop voor te doen. Go Barry, go!!

Anoniem zei

wat een dag he, ik heb het op CNN gevolgd. Het concert zondag met Bruce, Mary, Patty, we kwamen net terug van de griek en vielen binnen bij Bruce. Onze favoriet hij komt naar Pinkpop dit jaar. Heel lang geleden zijn wij ook in Washington geweest supergevoel om hem daar nu te zien. Een kleine hapering bij de eed mag de pret niet drukken. Ben benieuwd hoe het nu verder verloopt kan eigenlijk alleen maar beter worden. groetjes Giovanna