vrijdag 9 januari 2009

Sneeuw gezien

Deze morgen, donderdag dus, begon met een zeer fel zonnetje. Maar tegen 8 uur kwamen er van dit soort wolken aan over ons straatje. Jullie kennen ze nu vast al erg goed. Dat soort, dat vol zit met pakken sneeuw......


Tevens zit er zo een koude wind bij, die van boven uit de straat racht je gezicht in blaast, waardoor mijn wandeling vandaag niet ver zal zijn. Mij te frisjes. Dan maar nog snel een close-upje van die lichte huizen tegen die donkere wolken. En tegen negen begint het toch te sneeuwen.......Grote vlokken, prachtig gewoon, lekker krijgen wij ook eindelijk sneeuw.


Maar helaas, drie minuten laten is het blijkbaar allemaal gevallen en om echt sneeuw te zien moet ik toch maar beter hier na kijken.




Arme kinderen van mij, die willen ook wel weer sneeuw hebben. En dat ze dan hier sneeuwvrij krijgen.......is waarschijnlijk de belangrijkste reden. Hahaha.

En met ons moedertje gaat het al erg goed mag ik wel zeggen. Ik heb ze zelf weer aan de telefoon gehad, mocht zichzelf alweer wassen. Ook vertelde ze me dat ze oefeningen met het bovenlijf moest doen. Alle slangen en drainages verwijderd zijn en in de namiddag liep ze al over de gang. En vanaf volgende week mag ze terug naar ziekenhuis de Honte in Terneuzen. Wat zal ons pa (en wij als kids) dan weer blij zijn, want met dat winterweer steeds maar heen en weer te rijden....

Ook bezocht ik nog wat winkeltjes en zag deze lievertjes staan, en wel afgeprijsd met 50%.Zo blijven we tenminste toch in de wintersfeer niet?

Dit is een warme chocolademelkkan compleet met zo een dopje waaruit je je drinken kan laten komen. En onderin kun je via de achterkant een waxinelampje kwijt. Zodat het goedje ook nog eens warm blijft.

En dit schattige theepotje met snoeppotje dan. Om bij weg te kwijlen......

1 opmerking:

Petra zei

Wat een leuke koopjes zeg!
De thee pot vindt ik zo lief.
Goed dat het met je moeder een stuk beter gaat.