donderdag 15 januari 2009

Morgen komt oma uit het ziekenhuis

Goed bericht wederom. Mijn moeder mag morgen alweer naar huis. Dat is geweldig goed nieuws. Kunnen we ze eindelijk ook zien weer door het Skype schermpje op de computer.
Maar ook kreeg ik nieuws wat onze kinderen helemaal niet erg zullen vinden. Namelijk dit:

Bedford County Public Schools will be closed Friday, January 16, 2009 due to frigid temperatures.


Dit houdt in dat ze morgen erg koude temperaturen verwachten, waardoor ze onze schattige kinderen er niet uit willen sturen (met de bus wel te verstaan). Met andere woorden: Ze zijn vrij.

Morgen wordt er 22 graden verwacht. Fahrenheit wel voor overdag, wat inhoud -6 a-7 gr. C en 's nachts 2 graden(dat is dus -17 gr. C). Maar inmiddels weten jullie in Nederland wel hoe koud dat zal zijn. Natuurlijk zijn deze temperaturen in de hoger gelegen staten heel normaal. Maar hier schijnt het een reden te zijn om ze maar thuis te laten. Je zult maar werken en dit bericht 's avonds in je mail vinden. Kun je nog snel opvang regelen....

Gisteren naar de Dear Jane bijeenkomst geweest en wederom was het kijken naar de blokjes die we allemaal gemaakt hadden. En weer was ik de enige die ze allemaal gemaakt had. De dames zijn wel blij denk ik dat ik erbij zit. Sommige durven niet te beginnen aan enkele van deze blokjes. En telkens willen ze dat ik vertel hoe ik ze dan toch in elkaar heb gezet. En dat terwijl ik feitelijk nog maar 1 werkelijke quilt gemaakt heb en er 1 bovenkant (de eerste) , plus bijna, op 1 blok na, in elkaar heb gezet. En dat terwijl deze veelal oudere dames al jaren quilt ervaring hebben. Plus het feit dat ik deze met de hand maak, maakt me ook een uitzondering. Nu is er een andere dame die nu ook enkele blokjes met de hand gemaakt had. Ook zij vertelde dat ze het meer in contole kon houden en fouten sneller verbeterd werden dan met de naaimachine. Maar voor de quilt liefhebbers enige foto's van quilts uit de shops hier.
dit is een quiltje van 20 bij 20 cm

4 opmerkingen:

Petra zei

Wat raar, dat ze de scholen sloten. Hier is het kouder (18 graden) en de kinderen gingen gewoon naar school.

Shirley zei

hai Miranda, 'k zag dat je op mijn zipjezopje-weblog had gereageerd en dacht "moet toch eens kijken wie deze dame uit Amerika is". Wat gezellig! Wat een watjes, ijsvrij geven bij -6ÂșC LOL, maar goed, drempelhoogte verschil moet er zijn. Wil je iets toevalligs horen? Mijn ouders wonen in Hoek, tegen Terneuzen aan, we hebben jaren in Terneuzen gewoond en ken het ziekenhuis daar vrij goed aangezien mijn vader daar ook met een hartinfarct heeft gelegen. Fijn te horen dat jouw moeder weer uit het ziekenhuis is (tenminste, als het volgens verwachting is gegaan). Moet vreselijk zijn geweest voor je, jij daar zo ver weg en zij zo beroerd buiten knuffelbereik. Groetjes, Shirley

Anoniem zei

Hier roepen er twee: "wat een watjes, wij fietsen dan nog gewoon naar school". Alleen de gymles viel uit, want de verwarming daar was kapot.

namens Anouk en Olav

Bibi zei

Heel goed nieuws van je moeder! Dat is een hele opluchting denk ik.
Jij kan ook veel he? Nou zie ik weer die prachtige quilts, ik zou er ook wel eens een keer aan mee willen doen. Toen ik hier pas woonde vond ik het maar niets al craftfair achtige dingen maar quilts zijn toch wel van een ander kaliber.
Voor ons huwelijk kregen we zelfs van een advokaat uit Wellsboro een door hemzelf gemaakte quilt! En het is echt de mooiste die we nu hebben.