vrijdag 23 januari 2009

Valentine is on the way

Nog een maand en dan is het alweer Valentijnsdag. Hier is het net als in Nederland waarschijnlijk. De winkels liggen alweer vol met harten van allerlei materiaal, maar vooral snoep en chocolade in de rode- roze- witte kleuren. Vooral de m&m's zijn in in verschillende zakken, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat er nu anders aan zou moeten zijn. Waarschijnlijk kleur of zo. Maar dit heeft me weer tot een nieuwe deurhanger geinspireerd. Mensen hier hangen echt bijna het hele jaar door kransen aan hun voordeur met ......nep plastic bloemen. En aangezien ik eerder als Zeeuws meisje de voorkeur geef aan vers.....wordt dat het dus niet. Want zoals jullie vast al begrepen zijn die hier: a. onbetaalbaar en b. amper keuze en c. het nacht-vorstje, die ons nog steeds trouw bezoekt elke nacht. Dus neuzen weer eens wat op andermans blogjes en vond ik een leuk hartje, wat hier erg op lijkt. Natuurlijk geen patroon, maar hoe moeilijk kan het zijn. Men neme wat borden gebruik een gedeeltje om de omtrek ervan te nemen en maak er een half hart van. Leg dit op de stofvouw, zodat je een hele krijgt.
Een borduurseltje er op met een leuke tekst en nog wat hartjesknoopjes gemaakt van fimo. En zo voort.... Nu ja, het is toch een flinkert geworden. En vooral door het jarenlang bewaren van deze lapjes, kwam dat nu weer van pas. Voor de geintresseerden: Het witte nep-bont had ik ooit een jasje voor Nikkie van gemaakt, destijds was ze een half jaar, en dat kwam nu weer mooi van pas. En het rode ruitje kwam van een sjaaltje dat ze rond der nek had, bij een oranje rood bloesje. En de mini-wantjes ......had ik destijds iets groter gemaakt. Maar het resultaat is denk ik weer wel gelukt.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ken het jasje en de sjaal, dat is later naar Vlissingen gekomen voor Carmen

Anoniem zei

Hoi Miranda,

Kluscursussen? Gewoon zelf gaan proberen! Je bent volgens mij creatief genoeg!
Valentijn valt dit jaar erg mee. We hebben iets minder rood en harten in de winkels dan eerdere jaren. Vanwege de crisis??? Geen idee!
En gefeliciteerd met de nieuwe president. Ruilen met de onze???

Groeten,
Karin

Margo zei

Wat een mooie kleur rood is jullie voordeur, schitterend. Enne, tik, je bent 'm! Kijk maar even op mijn blog dan begrijp je het wel. Fijn weekend.