donderdag 22 januari 2009

Half jaarlijkse examens van de kids bijna voorbij


Op de scholen in de States krijgen de kinderen 2x per jaar examens over wat ze het halve jaar ervoor geleerd hebben. Ik denk dat je het met de jaarlijkse cito van Nederland mag vergelijken. Nikkie is inmiddels klaar en Joey heeft vandaag zijn laatste vak. Alleen telt de uitslag van deze wel mee voor het rapport. En volgende week krijgen ze deze. Echt een verrassing is het niet, want cijfers van de kids worden hier binnen twee dagen al via de mail doorgegeven. Sta je dus nooit voor verrassingen en de gemiste proefwerken mogen ze dus later inhalen. Mocht het geen effect hebben op je puntenlijst wordt dat ook verteld en hoef je ze niet meer in te halen. Want ook steeds wordt het gemiddelde erbij aangegeven van het kind, maar ook van de klas, en bij de examens zelfs van de staat.

Is misschien wel zo handig voor het schoolbeleid in Nederland. Dit systeem heeft ook amper ouderavonden. Als er iets is mail je gewoon en eventueel kun je ook een afspraak maken.

Verder heb ik heerlijk gebeld(uiteraard via Skype) met onze oude buurtjes uit Bergen op Zoom, die alweer een jaar of 7 in Engeland wonen. Dat was al geleden sinds de verhuis uit Nederland naar de States. Natuurlijk hadden we nog wel contact via de mail, maar om ze te zien en te spreken is toch vele malen leuker.

Verder is mijn deel twee van de Winter Wonderlap ook weer gestiched, zoals dit soort borduren ook wel genoemd wordt. Nu vindt ik borduren eigenlijk wel een grote naam voor dit soort , gewoon lijntjes volgen werk. Nog een te gaan!


En mag ik a.s. vrijdag eindelijk aan het laatste blok van mijn zwart/grijze/witte quilt gaan werken. Ik zat vast hiermee, omdat er twee stukjes in dit patchworkje zitten die ik nog nooit gedaan heb. En bij de eerste poging thuis.......ja die mislukte dus gewoonweg. Maar dan kan ik die eindelijk afmaken, want mijn show-wand zit vol geplakt met al mijn werkjes. Sjaante, zoals onze Dear Jane ook wel genoemd wordt, mag daarom maar even wachten, want ik kan het gewoon weg niet kwijt meer.

En bij Jack op het werk....minder leuk bericht.....daar heeft 60 man vanuit de werkvloer 14 dagen verplichte vakantie moeten opnemen!

Wat onbetaald is overgens......hier in de States.

5 opmerkingen:

Anya zei

Ik zie dat je het labelding helemaal onder de knie hebt nu? Of niet?
Jeetje wat een vervelend bericht voor de collega's van Jack....wens hem maar sterkte!

Kus van je zus...

Petra zei

Wordt steeds mooier je winter wonder lap!

Hier ook steeds meer gevolgen van de economische crisis merkbaar. En ja de stappen zijn vaak toch wel wat drastischer dan die we in NL gewend zijn....

Anoniem zei

Hoi Sylvia,
Ik lees regelmatig je weblog.
Ik vind je quilts erg mooi en vooral ook de mozaic!
Hoelang blijven jullie hier in Amerika?
Ik woon zelf al bijna 20 jaar in Amerika ookal ben ik pas 42 jaar! In m'n eentje een koffertje en een paar dollars het avontuur begonnen.
Ja de bedrijven doen het overal slecht en moeten bezuinigen. Mijn man werkt voor een bedrijf met 5 weken vakantie per jaar dus we hebben niet te klagen!
Heel veel plezier en succes voor jouw, man en kinderen!
Groetjes,
Ellen.

Anoniem zei

Bij ons gaat het ongeveer net zo op school hoor! Als ouder kun je inloggen op een persoonlijke pagina van je kind. Hier zie je dan in 1 oogopslag alle cijfers, gemiddelde cijfers (per trimester) en of hij/zij ongeoorloofd afwezig is geweest. Ook heeft elke leraar een eigen e-mailadres zodat die altijd bereikbaar is. Er zijn nog wel ouderavonden, maar die zijn op afspraak en niet verplicht.

Inderdaad weer kl*te voor Jack en zijn collega's. Maar hopen dat the better times snel komen.

Je Bro xxx

Petra zei

Naar bericht van Jacks werk. Microsoft heeft vandaag ook ontslagen aangekondigd, gelukkig lijkt Ricks afdeling er niet door aangedaan, maar het is naar, dat het nodig is.