woensdag 4 februari 2009

Ander half jaar alweer

Wie had dat gedacht, dat de tijd (ondanks het totaal andere leven) toch achteraf heel snel voorbij is gegaan. Want om eerlijk te zijn heb ik het best moeilijk gehad dat eerste jaar. Maar vandaag de dag zitten we alle vier lekker in ons vel en hebben ons er bij neer gelegd (denk ik), dat het leven hier echt anders is. Wat anders is.... het hele leven denk ik wel. Mensen hier in deze omgeving leven veel meer op zich zelf. Ze werken al vanaf 15 jaar, vele 12 uur per dag, door de week, maar ook in de weekeinds. Ze ontmoeten elkaar in de restaurants. Hetzij voor lunches of diners, maar zelfs ontbijten gebeurt ook erg veel buiten de deur. En dus is het eigenlijk begrijpelijk dat ze geen tijd hebben/nemen voor visites. Wel zie je mensen hier overal bellen met hun mobieltje. Van in de auto's(heel veel) tot in de winkels, restaurants, etz. En vaak zijn dat niet even snelle berichtjes......nee, je hoor ze urenlange discussie's aangaan over wat te eten en weet ik veel meer van dat soort geklets. Dus inderdaad het leven is gewoon anders en door dit te accepteren lukt het ons beter om hier tussen te passen en zien we de toekomst hier ook zitten.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja inderdaad.
Ik woon nu 17 jaar in Amerika en heb hier nog steeds moeite mee.
Vooral als ik een paar weken in Nederland ben geweest dan is het best wel thuiskomen van een koude kermis.
Maarja het is zoals het is en inderdaad het is aanpassen geblazen en dat zal altijd zo blijven.
Mona.

Sandra zei

Hi Miranda,

Leuk dat je een berichtje op mijn taartenblog hebt achter gelaten! Wat een onwijs mooie mozaieken heb je gemaakt. Ik wil me er ooit ook nog aan gaan wagen. Ik heb ooit een heel erg mooie Marilyn mozaiek gezien (a la Andy Warhol). Leuk blog ook trouwens, ga em vanaf nu volgen!

Petra zei

Al lijken de Amerikaanse gewoontes heel veel op de Nederlandse, het is inderdaad heel anders. Niet zo zeer slechter of beter, wel anders inderdaad. Probeer zelf van beiden altijd de positieve kanten te zien. Dat is het mooie van twee landen te hebben geproefd, zoveel mogelijk de leuke dingen van beiden mee te pikken ;-)
En ja dan is er zo ander half jaar voorbij meid!

Groetjes Petra

Petra zei

Het hangt er ook erg vanaf, waar je woont in Amerika. Rond de grote steden is het weer heel anders, ook weer afhankelijk van welke buurt, natuurlijk. Hier zijn bijvoorbeeld veel gezinnen met een kostwinner, dus genoeg aanspraak overdag. Maar ja, ik ben hier al vanaf mijn 21ste, dus meer Amerikaans, dan Nederlands, iets wat in mijn contacten met Nederlanders hier in de buurt toch wel merk.

Bibi zei

Hier zijn de mensen ook wel meer op zichzelf maar ik merk dat ik dat niet zo erg vindt. Wel dat er niets te doen is. Maarja, zoals je zegt, je moet het accepteren. Makkelijk is het alleen niet...