donderdag 5 februari 2009

Borduren tot het af is, terwijl Nikkie een fluitconcert geeft.

Gisteren bijna de hele dag zitten borduren, net als vandaag trouwens. En dan is het eindelijk zover. Jopie ja jeh! Al de borduurprojecten waaraan ik bezig was zijn af. Wat een heerlijk gevoel. Even kijken dan.
Hoe vinden jullie die slee-ertjes, ik heb er ook nog in het echt! Deze foto heeft Cathy afgelopen dinsdag gemaakt.

En om je enig idee te geven wat het grote verschil is zal ik deze nog even showen.

En dan het geheel tot zover....

Volgens het paroon mogen ze nu allemaal samen vast gemaakt worden, maar het idee van de lijstjes net zoals bij de Ark van Noah vind ik ook wel wat. Wat denken jullie? Aangezien de sneeuwpoppen klaar waren, mocht de ark nu dan toch eindelijk ook gemaakt worden. Dit soort werkje kost veel meer tijd dan het red-work overgens, ondanks dat het veel kleiner is.....


Ooit in een ver verleden had ik wel eens wat geborduurd, waaronder deze 3 projectjes die ik geloof ik uit een Ariadne gehaald had.

Vervolgens nog een geboortelap voor nichtje Myrthe, een bosje viooltjes en daarna niks meer.

Ondertussen maken de kids hun huiswerk en een van die dingen is voor Nikkie klarinet oefenen. Nu klinkt dit al beslist erg aardig, en dat te bedenken dat ze pas eind september voor de eerste keer ging toeteren. En nog steeds leert ze noten bij, je ziet ook dat de stand van haar handen steeds moeilijker wordt, maar zoals elke trotste moeder vind ik het geweldig klinken. Lekker ontspannend en af en toe ook wat herkenbaar.


8 opmerkingen:

Karin zei

leuk je borduurwerkjes! Ik ben via Sylvia op je blog gekomen omdat ze wist dat ik ook borduur. Net als jullie wonen wij nu 1 jaar in Amerika, alleen iets noordelijker in New Jersey. Ik heb een borduurblog waar je eens kunt kijken als je wilt.
groetjes uit NJ,
Karin

Anoniem zei

wat een leuke roodwerkborduursels, ik ben er ook helemaal gek van, verzamel oude roodwerk patronen al jaren. Op mijn blog staat nu het eerste roodwerkpatroon, dus als je zin hebt...
groetjes uit Nederland van Ada

Anoniem zei

Wat een mooei handwerken laat je zien!!
Ik zal zeker nog eens langskomen om te neuzen....

Groetjes uit het koude Holland...
:o)

Annelies zei

Wat een leuke sneeuwmannen stitcheries. Ik denk dat ik er ook sashings tussen zou zetten.
Noahs Ark is ook erg leuk geworden. Wat een klein quiltje wordt dat, vind je niet.
Goed weekend !

Miranda zei

Karin:
Ik ben zeker gaan kijken, erg mooi wordt die huizenquilt van jullie allemaal. Is dat een patroon?
Ada:
Ik heb hem al gedownload en het lukt hoor. Geen idee wanneer ik deze zal maken....
Wilma:
Jouw werken zijn trouwens om bij te kwijlen....vooral die Cotton Country stichwerkjes....
Annelies:
Is meer een poppen- dekentje geworden dan een quilt in mijn ogen, maar het is een erg leuk werkje om te doen....

Anoniem zei

Prachtig! En wat een werk zeg. Lijkt me heel leuk om te doen!
Els
www.bobbin.nl

greet's foto's zei

Hay Miranda.
wat een leuke borduurwerkjes vooral die van de ark van noah, zef heb ik hem van hout heeft mijn man nog gemaakt.Fijn dat het jullie zo goed bevalt in de u.s.a.
groeten Greet

kastelke zei

Leuk, dat borduurwerk! Heb je nog wel plaats om al je handwerken op te hangen/neer te zetten?
Ik vind het tof dat kinderen een muziekinstrument bespelen. Spijtig genoeg is het ons nooit gelukt om onze zoon zover te krijgen.

Miranda, ik vind je nieuwe lay-out wel leuk, maar nu kan ik dat spelletje Bubbles niet meer spelen, het verdwijnt half onder de rand zodat ik de bolletjes niet meer allemaal zie. Spijtig, ik kwam tijdens mijn koffiepauze altijd effe bij je spelen. ;-)
(of soms ook gewoon de stress afreageren)