dinsdag 24 februari 2009

Nadat ik de beddegoed verschoond heb en weer een wasje staat te draaien begin ik alweer aan mijn laatste taartstukje van de bovenste rij. Deze keer heb ik voor het toeterstofje gekozen. Dat het een herinnering wordt is zeker, want er zit o.a. een saxefoon in. Vandaag hoort Nikkie of ze gekozen is om de sax te mogen spelen. Maar ook, omdat het carnavalstijd is in de lage landen. Het schiet lekker op en voor de ochtend voorbij is ben ik al aan een andere begonnen. A-13 voor de bekenden. Of de laatste van de eerste rij van de vierkantjes. Ook deze is klaar voor drie uur. En dan is het tijd voor de kids op te gaan halen. Terwijl voorrijdt bij Nikkie's school , staat deze dame al breeduit te lachen. Ze is een van de 6 gekozen kids die op de saxefoon mag gaan spelen. Haar dag kan niet meer stuk! En 2 van de andere meiden zijn vriendinnetjes van vorig jaar van haar. Die heeft ze al een poos niet meer in de klas gehad, en dat is weer een extra pluspunt. En een van de twee woont ook nog eens boven in onze straat. Een schaatsdametje, want haar moeder is schaatslerares en dus zijn de kids elke dag na school rond of op de ijsbaan te vinden. Toch leuk dat ze zo weer wat meer in contact weer terug komt met hun. Maar nu blijkt ook al dat ze a.s maandag al mag gaan beginnen met saxefoonles. We gaan nog een poosje spelen met Sammy en weer gedraagd hij zich voorbeeldig. Het meegenomen speeltje, een koord met knopen erin, vindt hij ook wel leuk al is het lapje ook nog erg leuk. Veel lichter denk ik en hapt zo heerlijk weg....Hij breng de weggegooide speeltjes ook alweer terug en zit graag bij de kids op hun schoot.
We genieten weer erg van ons bezoekje en over een week mogen we hem meenemen. De kinderen zijn overgens donderdag en vrijdag vrij. En wij mogen dan op oudergesprek op school.


1 opmerking:

Annelies zei

Weer een hele mooie driehoek. Je gaat erg snel.