woensdag 18 februari 2009

Vervolg recept vleeskroketten


Als het dan een nachtje opgesteven is snijdt je ze al ongeveer op maat, rol ze door de ei en paneermeel. en krijgen ze vorm. Na een bakje verwerkt te hebben ziet het er dan zo uit.

Daarna doe ik ze in de vriezer, want een eerdere poging waarin ik dit niet niet mislukte het goedje en dreef als een omelet op het vet.


Verder heb ik weer aan de taartpuntjes van de Dear Jane bezig gezeten. En natuurlijk wat huishoudelijk werk verricht, sociale contacten onderhouden met het familie en vrienden in de Nederlanden. Waaronder een gesprekje mat ons moedertje. Die geneest voorspoedig en moet voorlopig niet meer tot begin juni naar het ziekenhuis. Wel der therapie gaat nog even voort, maar ze zou eventueel al kortere vliegreisjes mogen maken werd haar verteld. Helaas voor haar waren alle reizen naar Egypte volgeboekt. Dan maar wachten tot de zomer met op vakantie gaan niet.... En Hoessein was vandaag weer in Lynchburg en de heren komen na het zakelijke vergaderen en dineren naar hier voor de koffie. Zo ziet ook hij tenminste Joey nog evenvoor hij morgen weer vertrekt naar Nederland.

En vanmorgen is het hier een droevig weer, ijzel, natte sneeuw en regen wisselen elkaar regelmatig af. En iedereen is gewoon naar school en werken. Een reden te meer om maar weer wat lapjes te gaan patchen en maar hopen dat het wat mag opschieten, want mijn werkje van gisterenavond heb ik weer uitgehaald. Zo zie je maar praten en breien lukte blijkbaar toch niet zo goed.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt voor het recept!
Ookal is het veel werk ik ga het zeker een keer proberen!
Ik kijk ook uit naar de Lente en naar onze Hawaii vakantie in April.
Als je ooit de kans krijgt om naar Hawaii tereizen dan is dit zeker een aanrader!

Groetjes,
Mona.

Shirley zei

zalig zijn die he, mijn moeder en ik maken ze ook altijd rond oud en nieuw, en dit jaar voor het eerst dat ze ook vloeibaar werden tijdens het bakken. Te vet, of de eieren te koud, of lag het aan het gekruide paneermeel, we weten het niet. Heb zelf nooit extra boter toegevoegd als de roux klaar is, ze zijn al zo slecht ;-)groetjes, Shirley, de Zeeuwse die niks aan carnaval vindt