vrijdag 13 februari 2009

Laatste lentedag




Vandaag is het volgens de berichten de laatste mooie lentedag. De zon scheen weer heerlijk en het werd weer 19 graden. Heerlijk gewoon. Gisteren ben ik wat gaan winkelen, en om maar weer lekker buiten te kunnen genieten en heb pardoes al wat geraniums gekocht.
Ze bloeiden zo mooi....en ik heb zo zin in bloemen.....
dat ook ik gezwicht ben voor de nep.......hihihi! Vooral nadat het boeket van de vorige week al na 2 dagen weggegooid was, omdat alle blaadjes eraf vielen en de knoppen gingen hangen. Verder heb ik al wat zaaidjes gezaaid, om te kijken of het uberhaupt wat kan worden en kan doorgroeien hier......geen idee maar we beginnen gewoon maar en zien wel waar het schip zal stranden. Hopelijk pas in het najaar maar met de droge/hoge temperaturen en al die leuke beestjes(groot en klein) in de omgeving....hou ik mijn vingers gekruist.

En voor het eerst ben ik naar de quiltingclub bijeenkomst gegaan, waar vele dames aanwezig waren voor de vergadering, show&tell, en een klas over kleurenleer. Ik was onder de indruk van al die vele quilten die gemaakt waren. Je kunt dus deelnemen aan vele groepjes, die allemaal weer afzonderling iets anders doen. Ik ben nu bij de Dear Jane groep. Maar er is ook een groepje dat, ja hoe zal ik het zeggen, voor iedere persoon die mee doet, een quilt maken. Bv. je kiest zelf je kleuren en lappen.....begint dan een baan te maken voor jezelf in de breedte die jij graag hebben wilt, vervolgens doe je die baan aan de bovenkant van een lap.... die ze op de maat van een quilt spelden. Snap je het? Hier wat foto's dat maakt het misschien iets duidelijker...
Zulke leuke ideeen al. En dan doe je dus hetgene wat je gemaakt heb in een doos met je lappen en die gaat dus per maand naar een volgend persoon die vervolgens er weer een baantje aanmaakt geheel naar die persoon zijn inzicht en kunnen.
Maar ook aan de valentijn werd gewerkt. Wat een schattige hartjes ....okee de eerste is uit een van die banen, maar het is er ook een niet!

En Joey is vertrokken naar zijn eerste wedstrijd in Mooresville. Daarvoor had jij een officieel tumbelingpak moeten aanschaffen. En poseerde hij even voor de camera in al zijn outfits. We zijn erg benieuwd hoe hij het zal vinden zo op zijn Amerikaans, want hier werk je met je met je team toch ieder voor zich.


Alleen zijn trainingsjasje ontbreekt nog want zijn naam en die van het team moest er nog op geborduurt worden. Net echt niet, hahaha! Maar vanaf deze plek: ZET HEM OP kerel, en het gaat om het plezier he!!!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Miranda,

Dank je voor je berichtje op Vlijtige Handjes. Natuurlijk ook gauw op jouw weblog gekeken. Heel gezellig ik ga zeker vaker terugkomen. De buxustuin en de tent heb ik allebei. Ik zal de tuin scannen en dan mailen. Ik ben helemaal weg van je sneeuwmannen en het Valentinequiltje met de hartjesboom. Helemaal leuk! Ik kom gauw bij je teug.

Groetjes Anita

Petra zei

Prachtig al die quilten zeg. Hoeveel uren zouden daar bij elkaar in zitten?
Hey is Mooresville niet bij ons in de buurt?
Indien ja??? Toevallig kreeg ik van de week een artikel opgestuurd van een Amerikaanse vriendin dat in Mooresville een Nederlandse vrouw een restaurantje heeft, waar ze bitterballen en kroketten verkopen. En ook nog eens Hollandse pannekoeken ;-)

kastelke zei

Mooie quilts! Die van "Be my Valentine" zou ik hier zo op willen hangen!
En, hoe heeft Joey het gedaan? Aan zijn outfit en fiere houding zal het niet gelegen hebben!