maandag 16 februari 2009

En weer terug in de wintersferen

Nadat we zondagmiddag onze kampioen ophalen bij Brandon, blijlt dat ze ons verwachtten voor een middagje kaarten. Ook zij blijken two's & trees erg leuk te vinden. En de heren showen de medailles, maar op de foto ermee...dat hoeft niet echt. Dan maar zo.
Maar het zonnetje nog steeds heeft geschenen en de thermometer ging welliswaar niet hoger gaat dan 10 graden. En maandag ochtend als we wakker worden is het buiten .....een winter wonderland. Zoveel sneeuw hebben we deze winter nog niet gezien. Gauw kijken of de kids vrij zijn, maar deze keer hebben ze pech. Ze mogen gewoon naar school. Maar snel maak ik wat fototjes, want wie weet hoe snel het weer verdwenen is. Wat ziet het er weer mooi uit, vindt je niet?

We ontbijten samen en tegen 7 uur breng ik de kerels weer weg, zoals gewoonlijk. We genieten van de opkomende zon , de serene omgeving en de vredige stilte die er zo 's morgens vroeg nog hangt.

En probeer onderweg snel wat mooie plaatjes te schieten. Wat me verder hier ook opvalt is dat de boeren hier niet zo flauw zijn met hun beesten. Zo staan bv de koeien en paarden dag en nacht buiten, geen stal in velden of wegen te bekennen en voer of water zien we ze amper brengen. En zelfs nu in de sneeuw zijn ze allemaal op zoek naar een sprietje gras....

En bij thuiskomst loopt ons dametje net alweer naar buiten om richting de weg te gaan. Om vervolgens de bus in te stappen en weer naar school te gaan.


En ik plaats snel de plaatjes op de blog zodat ik ook weer aan mijn dag kan beginnen. Fijen dag alllemaal.

4 opmerkingen:

Petra zei

Hier geen sneeuw, gelukkig....
Al is het er wel koud genoeg voor ;-)

Anoniem zei

Wat een mooie winterse plaatjes heb je alweer geschoten,wat me opvalt is dat de wegen zo mooi sneeuwvrij zijn al op de vroege morgen.Doen ze dat met sneeuwschuivers of kanonnen?
Dat de paarden en koeien buitenstaan zou in Nederland met dat weer toch wel een boete opleveren denk ik.
groetjes Ma.

Anoniem zei

Lieve Nikkie , we hoorde van mama dat je ons berichtje op de blog niet had ontvangen vandaar alsnog van harte gefeliciteerd met je 12e verjaardag, we komen de kusjes deze zomer persoonlijk brengen.Veels liefs van Amy, Mike,Margot.Leon.(we hebben ook een kaartje naar mama's email gezonden voor jou. PS nog even een berichtje voor joey. Super gedaan die gouden plakken.

Petra zei

Hier slechts een paar "flurries", maar wel weer winters koud, ja. Heb er geen zin meer in! Ik wil kleur en warmte.