dinsdag 3 februari 2009

Eindelijk sneeuw

Nu hebben we dit jaar al 3x sneeuw gehad, maar na 30 minuteren was deze prompt weer verdwenen. Zo jammer........ want ik vind dit altijd zo een vredige uitstraling geven aan de wereld. Ook komen dan de herrinneringen aan de wintersport vakanties die ik als kind samen met of mijn school of met ouders, zus en broer beleefden. Zo waren we in Oostenrijk in de Alpen, in Frankrijk skieden we al kijkende op het meer van Geneve en in Italie skieden we over de ruwe bergen van de Dolemieten met zijn ongerepte natuur waar we de springbokken en roofvogels nog van dichtbij meemaakten. En nu hier in de bergachtige omgeving is dat gevoel er helemaal. Vanmorgen rond 7 uur maakte ik al deze foto's...

en deze zijn van rond half negen.

Deze zou ik zo kunnen gebruiken als patroontje voor een huisjes quilt niet?
even wachten...

nog even wachten...

en dan AANVALLEN

Wat een fel zonnetje straalt zo binnen. En tot groot plezier van de kinderen die beiden op gestaan waren iets na zessen, hadden ze de eerste 2 uur vrij gekregen en een half uurtje geleden zagen we op tv, boven in het beeld verschijnen dat ze nu de hele dag vrij zullen zijn. Joey verdwijnt achter zijn computer om te gaan gamen en
Nikkie kroelt eerst wat met ons kippetje en duikt vervolgens weer in het tweede deel van der Twilight boek. Fijn dat het verhaal haar zo grijpt. Want, zo zegt ze, ik wil deze graag uit hebben. Zodat ik voor mijn verjaardag dan deel 3 en 4 wil. Daar kan ik dan weer gelijk in verder . Ze is immers de 10de deze maand jarig. En wordt ons dametje alweer 12 jaar. Waar is de tijd naar toe....
O ja, ik zou het bijna zijn vergeten. Zondag had manlief en de kids voor mij een bloemetje gekocht.
Dit is voor hier toch wel het "top" boeket. En heb daar nog maar een foto sjoet van gemaakt. Maar gisteren kwam Sandra nog even langs om te kijken hoe het mij verging. En ze bracht ook nog wat kadootjes mee. Kijk maar even mee....

Een kamile thee met op de Egyptische manier verrijkt met appeltjes, een doos zwiterse bonbons, een quiltblad en een puzzelboekje & een leuke beterschapskaart. Is dat niet lief.... Wat oh, wilden jullie ook nog meekijken in het quiltblad? Eventjes dan..


En ook was Joey met zijn rapport thuis gekomen. En ook hij heeft het vinden wij erg goed gedaan. Zijn geschiedenis, welke hij op college niveau volgt stond hij nu een 70 voor. Wetende dat hij hier begon met 35.....Het taalgebruik van dit vak is erg moelijk, zelfs voor de Amerikanen zelf. Dit is dus een C op dit niveau, maar aangezien hij dit als extra vak heeft genomen en niet nodig heeft in zijn puntensysteem dat hij hier verzameld, is dit geen ramp. Wel leert hij nu al moeilijker woorden, wat hem straks alleen maar meer profeit kan opleveren. Verder heeft hij 4x een B voor vakken als Engels, gezondheidsleer en LO, verkeer- en rijlessen en advanced algebra en advanced natuurkunde. Voor 2 vakken had hij ook nog eens een dikke 100. Deze vakken zijn Geometrie en gewichtheffen/ conditietraining. Dus ook hij mag erg tevreden zijn.....net als wij trouwens!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Eeeehh Miem, niet vo teen of tander or, maar ik was dur oek bie op de wintersport of weet ju da nie mee?
groetjes ju schoonzus xxx

Petra zei

Mooie foto's, vooral van de cardinalen, ik weet als geen ander, hoe schichtig die zijn. Wij hebben een exemplaar van deel 4 van de Twilight serie teveel (Rick en ik kochten er beiden een voor Saskia). Het is de harde kaft versie, misschien wil je een ervan met korting van ons overnemen? Zo ja, laat me maar weten.

Anoniem zei

He Mimeke,ja waar is de tijd naartoe,ik kijk ook vol weemoed naar de prachtige plaatjes in de sneeuw die me doen herrinneren aan onze leuke wintersportvacanties waar we met zijn allen heerlijk van genoten hebben.
En Joey heeft ook erg mooie punten voor zijn rapport,ga zo door jongen,in een woord geweldig!!!!!!!
groetjes en liefs o ma en o pa

Anoniem zei

Hey Nikki

Ik ben ook gek op Twilight 8D Ik ben Breaking Dawn aan het lezen ( 4de boek).

Heb je de film al gezien?

Laura
(Engeland)