donderdag 12 februari 2009

Lenteweer, en storm vandaag

Op Nikkie's verjaardag gaan Jack en ik lunchen bij haar op school, al om 11 uur. Na eerst ons ingeschreven te hebben op school mogen we verder. In de kantine ontmoeten we elkaar. En we gaan zitten aan een ronde tafel met zijn negenen. Ze geniet zichtbaar van haar nog warme omeletje dat ik voor ons gemaakt heb, en het feit dat we er zijn. Maar helaas kunnen we amper iets van elkaar verstaan, door al het geroezemoes in deze grote, hoge kantine. Maar al gauw is het half twaalf en verdwijnen de kinderen terug naar de lessen en komt de volgende groep die mag komen lunchen. We schrijven ons weer uit en vervolgen zijn werk. Het is erg druk, stesserig op het werk, want er moeten er weer 2 uit. Lastig hoor!
Na schooltijd duikt ons Nikkie gelijk in der stoel om huiswerk te maken. Ze ontvangt tussendoor ook nog vele telefoontjes uit het thuisland...echt hartverwarmend hoor!
Zo moet ze vaak opdrachtjes maken. Met knip & plakwerk, maar ook tekenen en kleuren zijn erin vertegenwoordigd. Wat uiteraard heerlijk is voor zo een creatieve dochter! En onder


Ik heb last van de allergieen, vooral nu het weer zo snel omgeslagen is naar voorjaar. Verstopte neus en benauwdheid dwingt me weer tot rustig aan doen. Dus drink ik buiten een bakje koffie met wat oude Ariadne's. Echt genieten zo zonder jas met temperaturen die oplopen tot 20 graden! Dit is erg lekker trouwens, en dat te bedenken dat ze aankomend weekeinde wat gaat komen weer terug naar vorst en sneeuw gaan, volgens de voorspellers. Joey en Nikkie gaan al weer 2 dagen met korte broeken naar school! Kun je je het voorstellen.......ook wij blijven het vreemd vinden, maar toch heerlijk.

Verder kwam Jane ook weer op de koffie en leerde me weer wat blokken bij maken.

Het blijft een lekker werkje, vooral als ik niet vooruit blijkt te komen. Maar ook het laatste blok van mijn Floretine quilt kan ik eindelijk afmaken. Ik vond dit de moeilijkste overgens.

Ik bleef uithalen.... En eten we weer eens lekker rijst met roedjak en sajoer lodeh! Blijft genieten van dit soort eten. Maar ik kwam ook nog enkele zakjes semoor- kruiden tegen in de Nederlandse voorraad kast(met dank aan Ellen). Daar heb ik ook al zin in om te maken. Dit ruikt altijd zo lekker, en smaakt nog beter.

Joey en Nikkie sprongen weer op woensdag en Joey had zeer grote vorderingen gemaakt. Zo leerde hij begin van de les een flik-flak, voor onbekende een achteruit springen...op handen terecht komen en proberen er nog meer achter te doen. En op het einde showde hij mij, na eerst een arabier(zijwaardse radslag) er wel 7 achter elkaar!!!!! Super Joey, je vader is nu stinkend jaloers op jou. Allen zal je net zien dat ik zulke momenten net niet die camera klaar heb. Zullen jullie nog even op het filmpje moeten wachten. En met recht mag je jezelf nu een echte tumbeler noemen Joey. A.s zaterdag heeft hij zijn eerste wedstrijd in Morrisen, NC. Helaas kunnen we er niet bij zijn en mag hij meerijden met zijn tumbelvriend en zijn ouders. Want meneer vertrekt dus al vrijdag middag tegen enen, om 's avonds te kunnen inturnen. Want elke trampoline etz. heeft zijn eigen eigenaardigheden. En zaterdag zijn de wedstrijden die tot diep in de avond doorgaan. En dus slapen ze nog een nachtje in een hotel en komen zondag ergens in de loop van de middag terug. En wij krijgen visite uit Nederland. Jeroen, een oud collega die nu bij een een bedrijf werkt waar nog steeds zaken met gedaan wordt en Hoessein, ook een collega, zien we voor het eerst sinds 1 1/2 jaar weer eens.Leuk, we hebben er zin in.

Verder hoorden we dat Jack' s middelste zus met man en zoon de eerste week van mei zullen komen. En ook daar hebben we nu al zin in! Haar dochter Mythe heeft trouwens der merklapje wat ik voor haar geboorte gemaakt heb,gefotografeerd en door ge-mailt.

1 opmerking:

Karin zei

Wat grappig die merklap heb ik ooit ook geborduurd voor de dochter van mijn zus :-)

groetjes uit NJ
Karin