woensdag 25 maart 2009

De dierenarts

Vanmorgen al om 9 uur hadden we een afspraak met de dierenarts of VET zoals ze hier genoemd worden. En helemaal blij ging hij mee het gebouwtje in, wat niet zo ver bij ons vandaan is. Blijkbaar wist hij nog dat hij hier allerlei lekkers kreeg of rook hij interesante geurtjes van andere honden. In ieder geval was dat geen probleem dus. Want vandaag stonden er nog 2 prikken op het programma, waaronder zijn rabies(hondsdolheid denk ik). Vanaf vandaag mag hij dus ook andere honden begroeten en samen spelen. Nu hebben we nog niet echt honden ontmoet tijdens onze dagelijkse wandelingen, want vele mensen houden hun honden en katten in huis. Ook kunnen ze de honden trainen om ze op een soort ziekenhuismatjes(die ik herken vanuit het ziekenhuis, waar ze gebruikt worden om bloed/vocht en zo op te vangen). Deze worden trouwens verkocht in de PetSmart (a la Pampers), maar ook luiertjes voor mannetjeshonden heb ik zien liggen. Nooit geweten wat voor een vreemde spullen (in mijn ogen dan) er wel niet zijn om je huisdier te verzorgen. Deze winkel is gewoon een AH maar dan alleen voor de beestjes, maar het meest toch wel voor honden. En daar zijn we dus vanmorgen na de dierenarts saampjes heen gereden om ons in te schrijven voor een puppy klas. Deze start al a.s. zaterdag ochtend om 9 uur. Dus 8 weken lang leert hij nog meer basis begrippen, maar ook ontmoet hij dan meerdere puppies. Spannend! Want hij werd erg enthousiast door het personeel ontvangen en kreeg ook hier weer hondenkoekjes. Alleen had ons meneertje er geen zin meer in.....Tegen elf uur waren we weer thuis en was hij toe aan een dutje. Kwam dat even goed uit, want ik had met Cathy weer eens afgesproken om samen te gaan lunchen bij Benjamins. Helaas is het zwaar bewolkt en voelt het aan of het ijzig koud is en dus niet buiten eten op het terras in de zon... maar gelukkig smaakt het eten weer heerlijk. En met wat Italiaanse toetjes sluiten we af. Nou ja, de namen waren Italiaans, want de Tiramisu smaakte meer naar cake met chocoladecreme met hier en daar wat chocoladebrokjes en de Dolce de Leche was een warme cake met caramel besprenkeld. Maar zo als gewoonlijk was 't te veel en erg zwaar. Maar o zo lekker.... Nog even bij Portobello Road die ernaast zit binnen gekeken en alles was al gedrenkt in de paassfeer. Wat een heerlijk snuffelwinkeltje is dit toch. Volgende keer zal ik de camera er eens mee naar toe nemen. Want foto's mag ik er zeker nemen.

Ook gaan we nog even langs bij een boertje die af en toe wat planten en tuinspul verkoopt onderweg naar Jack's werk. Daar zie ik voor het eerst in de States de kerstrozen en zelfs in bloei te koop staan. Ook hier zijn ze rond de $30,-. Helaas geen stinkend nieskruid. Dat is mijn favoriet n.l. En de blauwe regen, een krullig boompje, wat me doet denken aan de paastakken. En nog veel meer moois.......eerst maar eens beneden wat op orde zien te maken. (Helaas, want ik zou maar al te graag allerlei planten en bomen willen planten, zodat we wat meer prive in de tuin krijgen. Maar zolang het huis in Roosendaal nog niet verkocht is....Doen we het maar rustig aan. Er zijn daar weer kijkers/kopers geweest. Helaas krijgt blijkbaar niemand de financiering niet echt rond, want toch is er al een aantal keren een verlopig koopcontract getekend. Maar ook dat blijkt geen garantie meer te zijn. Maar met het nieuwe plan wat nu opgesteld is om kopers het weer wat makkelijker te maken, hebben we weer vernieuwde hoop. Hier in ons Amerikaanse straatje zijn er ook sinds lange tijd huizen verkocht. Ook hier stonden ze al meer dan 2 jaar te koop. Laat ons hopen dat het wereldwijd weer beter zal gaan met de economie.

4 opmerkingen:

greet's foto's zei

wat jammer dat je huis nog steeds niet verkocht is ,zal voor je duimen.
wat fijnvoor je,die puppie cursus,ik heb het met Mabel niet gedaan,die is zo ondeugend als wat.
luisteren, ho maar,dan kijk ze me aan of ze wil zeggen,wat heb ik nou
weer gedaan,maar ze is heel erg lief voor iedereen.
liefs van Oma Nijn

Unknown zei

Die banken in Nederland zijn gek geworden.Het is moeilijk een financiering rond te krijgen, zeker voor starters. Maar je weet het je hoeft maar één iemand te hebben....Hoop toch echt dat het lukt om je mooie huis in Rdaal te verkopen. Kan je je kopjes ook bakken.

Veel liefs Sylvia

Petra zei

Succes op de puppy cursus van het weekend!

En hopelijk volgt er snel een koopcontract voor jullie huis in NL. Er moet toch eens een eind komen aan die crisis of niet?

Petra zei

Cosmo heeft zijn puppy cursussen ook bij Petsmart gehad. Erg goed, vond ik. Tip: als je Sentinel (of ander hartworm medicijn) of Frontline (of ander vlooi en tekenmedicijn) van de dierenarts koopt is dat hartstikke duur. Dus bestelde ik ze online. Toen belde de dierenarts, dat ik van hen die korting ook kon krijgen! Vandaag heb ik bijna $80 bespaard, door de goedkoopste prijs online te zoeken.
Hopelijk verkoopt jullie huis snel!