woensdag 4 maart 2009

En wederom mogen ze weer een dagje thuis blijven...

Terwijl de laatste 3 nachten (-10 tot -14 graden C) zo ijzig koud zijn, krijgt het zonnetje het toch voor elkaar om daar waar hij het bereiken kan de sneeuw te laten smelten. Gisteren waren Michael en Danielle hier en ze hebben nog wel buiten gespeeld, maar zo zacht en plakkerig dat de sneeuw de dag ervoor was, zo hard en ijzig was deze nu geworden. En tegen het einde van de dmiddag is al veel sneeuw gesmolten en hebben we nu zo een vlekkerig veld met hier en daar nog wat sneeuw. Niet echt meer lekker sleeen dus en berekoud. Nikkie komt binnen tegen het middag uur, met hoofdpijn en kruipt na weer in de pyama te zijn gekropen lekker tegen Danielle aan(die nog aan het herstellen is van der operatie) op de bank. En met een dekentje over zich en de tv aan houden ze elkaar in stilte gezelschap. Ik daar integen ben weer in de stemming om verder te gaan met mijn Winter Wonderland borduursels. En heb besloten er lijstjes van te maken, net zoals ik met het ark van Noah quiltje heb gedaan. Dus zoek ik uit de steeds groeiende lapjes voorraad allerlei rode lapje. Dan belt manlief weer op met wederom de mededeling dat ze ook morgen weer vrij zijn. Ik heb een vermoeden dat dit is, omdat de stookkosten met dit soort dagen en nachten de pan uit reizen, en aangezien ze toch al een financieel tekort hebben.....of zijn er in de bergen nog ijzigen wegen te vinden. Maar of dat nu de reden is....geen idee, dat zegt het verhaal dus niet. De kids vinden het duidelijk niet erg en voor Danielle weer een extra dag om bij te komen. En aan het einde van de middag zitten de sneeuwpopjes allemaal aan elkaar. De meiden vinden hem nu al geweldig. Maar nu nog eens op zoek naar een leuk bijpassend rand motief. Daar moet ik weer even over broeien, want degene die volgens het patroon erbij zit, vind ik te rommelig en bleek. Van mij mag er duidelijk meer rood in.

En tegen zeven komen Jack en Sandra thuis van het werk. Eten we samen wraps met een saus van gehakt, uitjes, paprika's, mais en kidneybonen en een zakje kruiden voor fahita's. Verder serveer ik er creme fraiche, hot eagle saus, sla, tomaat en geraspte kaas bij. Hmmmm, lekker en handig was dat ik de saus al rond de middag gemaakt had en die alleen maar hoefde op te warmen. Tegen achten gaan ze ervan door, want oma komt weer terug van haar vakantie naar der geboorteland Colombia, en dus moeten ze tegen half negen op het vliegveld in Lynchburg staan, want dan land ze al.
En weer was het asiel gesloten, en vandaag mogen we niet naar ons hondje toe. Vandaag wordt hij geholpen. Arm beestje, zal hij morgen ineens meemoeten. Want de temperaturen gaan weer oplopen, morgen alweer 14 graden en zie op de weersvoorspelling hiernaast dat het van het weekeinde weer echt lenteweer wordt. Wat zeg ik zomer....23 graden.
Alleen heeft een aantal van mijn zaaibedden het begeven met die ijzige koude. En liggen dus inmiddels uitgedroogd en voor dood. Niet echt een succes dus. Maar een aantal anderen groeien tegen de klippen op en ontgroeien al hun zaadbakken. Vandaag maar eens gaan verplanten. En het huis puppy gereed gaan maken. Gelukkig heb ik twee hulpjes erbij gekregen, dus zou dat geen probleem moeten worden...

2 opmerkingen:

Petra zei

Veel plezier met het ophalen!!!
Hier nu ook nog koud. Echt koud!!
En kijken ook uit naar het weekend. Wat een verschillen hey?

Anoniem zei

Heerlijk een dagje bezig met je quilt!! Erg Leuk om er lijstjes omheen te maken.
Zelf zit ik hier in Holland helemaal de lente het land in te kijken.... het wordt hier een beetje warmer....