vrijdag 6 maart 2009

Nachtrust....?


Niet dat ik de hele nacht heb zitten quilten hoor, nee deze was al tot zover klaar sinds de laatste up-date, maar het was er gewoon nog niet van gekomen. Vandaar dit fototje, en terwijl ik het zo zit te bekijken zie ik nu dat de voorlaatste rij niet echt recht zit. Getver, dat wil ik dan toch nog verbeteren. Maar tot nu toe ben ik er wel tevreden over. De sterrenrand zit al in mijn gedachten. Uitvoeren moet nog maar even wachten tot ook Sammy wat meer relaxter is. Alhoewel, terwijl ik nu schrijf, ligt hij languit met zijn vriend, (die ook wel wat op zijn broer lijkt) moe van de indrukken die hij weer heeft opgedaan bij de dierensarts. Inmiddels is hij onderzocht, en met de nodige vitamine, wormenspuit, veel "treats" , beloningen vindt hij dit bezoek toch wel leuker dan hij had verwacht. En voor ons een hoop leesvoer en de tip om nog 6 weken te wachten voordat hij op puppytraining mag. Maar nu weer terug naar gisteren. Nog even, meneertje heeft zichzelf (in spiegelbeeld)ontdekt en blaft nu tegen de indringer. Geweldig toch om zo de wereld te verkennen. Maar nu echt weer verder met gister.

Hij niet meer geslapen vanaf het moment van thuiskomst. Al die nieuwe indrukken, andere eetregels, bakken buiten snuffelen en kijken, vooral veel kijken. En nu geen broertje meer rondom hem heen, maar wel ineens 4 enthousiast mensen rondom hem die hem natuurlijk om de beurt uitbundig wilden gerust stellen. En daar genoot meneertje enorm van. Maar slapen, ho maar! Dus tegen achten wijze Cathy gebeld voor raad.....en het advies was geen tv meer aan, het schemeriger maken en niet te veel lawaai meer maken. Dus zo gezegd, zo gedaan. Maar naar zijn bench of crate zoals ze dat hier noemen lonkte ondanks de vele koekjes die daarin waren gelegd niet echt. De kids gingen vroeger dan normaal naat boven en lazen nog wel wat. En tegen half tien het beesie toch maar in zijn hok gestopt met zijn twee. En met nog maar met 1 schemerlampje aan bleven we nog een half uurtje bij hem zitten. Toen ook wij naar boven en we waren amper op de slaapkamer en daar begon het zielige gehuil......nog een keer terug om hem toch nog maar even uit te laten, maar daarna was het toch echt tijd. Ik denk dat hij zeker drie kwartier gehuild heeft en toen was het klaar. En sliep meneertje helemaal door tot 6 uur. Ik daarintegen liep om de paar uur mijn bed uit om even te kijken, maar hem wakker maken heb ik niet gedaan. En hij lag gewoon relaxed te kijken toen ik beneden kwam. Daarna zijn kooi open gemaakt en wonderbaarlijk lag er niks in die kooi. Droog en wel. Gelijk naar buiten leverde zijn grootste plas ooit op (denk ik zo). En een tel of wat later ook nog eens een grote boodschap. Het probleem om wat, een sampler, mee te nemen naar de dierenarts was daarmee ook weer opgelost. Kortom onze Sammy doet het voorbarig!
Afgelopen zondag had ik stofjes besteld on-line bij een bedrijf dat verschrikkelijk traag werkte, maar de prijzen zijn zo leuk dat ik hier spontaan wat extra tijd voor in wilde leveren. En inmiddels is het spul binnen. Van alles had ik dus 1 yard bestel, wat ongeveer 0,90 cm is. Prijzen van iets onder de $4,- tot hooguit $5,- per yard.
Nu zijn de prijzen in de winkel hier het dubbele en meer. En het zijn de echte mooie quiltstoffen van bekende merken die ik ook al eerder hier gekocht had. Joehoe! Dus opgestuurd en wel betaalde ik voor 14 lappen stof, elk een yard $62,-. Als dat geen koopje is. Nu willen jullie quilt fans en freuebeltantes dat ook zeker weten niet? Okee vooruit, dit is hem, http://www.thousandofbolts.com/. Veel plezier ermee. En ik ga nog even kijken of ik nog even met Sjaan kan bijkletsen. Is immers weer al een aantal dagen geleden. En dat tewijl onze Sam heerlijk in dromenland ligt

8 opmerkingen:

Petra zei

Ach gossie..., die laatste foto.
Wordt ik even op mijn wenken bediend zeg. Wat een leuke foto's!

Anoniem zei

aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh leuk zo met trixi :) wij hebben een hondje wij hebben een hondje :)





sorry moest ff :P

nikkie

Annelies zei

Terwijl we tegenover het bos wonen hebben we geen hond. Mijn man is geen hondenliefhebber. Vroeger toen ik nog thuis woonde hadden we er altijd één.
Heerlijk om jullie nieuwe huisgenoot te zien. Niet teveel aandacht geven als hij jankt, anders ziet hij zijn janken beloont worden met aandacht en weet hij dat het succes heeft.

greet's foto's zei

hallo Miranda

heerlijk he zo,n hondje,mabel kreeg ik niet in de bench.ze deed er alles in wat niet mocht.
wat zijn je borduurwerkjes leuk zeg ,is dat met stiksteekjes gedaan,en wat een mooie stoffen daar kan je weer heel wat mee doen.
OMA NIJN

Jantine zei

Wat ligt het beest daar heerlijk uit te rusten. Net een kind... eerst de TV en het licht uit. Ach, hebben wij dat niet allemaal?
Je winterwonderland is schitterend! Wat een borduurwerk zit daar in...

Anoniem zei

Wat een leuk hondje, wij hebben er ook drie en zonder hond zou het voor mij allemaal niet meer kloppen. Je roodwerk vind ik fantastisch en je nieuwe stoffen, ja natuurlijk geweldig! Je DJ in zwart/wit vind ik heel apart, wel eens vaker gezien in allerlei blauwe tinten , maar dat zw/w:mooi!

Bibi zei

Bij ons zijn die stoffen ook peperduur dus bedankt voor de link. Ik weet niet of ik voor mezelf zou bestellen maar ik ken genoeg mensen die ik er blij mee zou maken.

Janine zei

wat een scheet, heerlijk he zo'n hond, en die stoffen zijn geweldig, niet duur trowuens.