vrijdag 13 maart 2009

Pakketjes stromen binnen









Wat een feest, terwijl hier de natte sneeuw rond dwarreld en het errug koud en vochtig is, er staan ineens twee pakketjes voor de deur. Wat een verrassing.





Een van tante Anya, met een welkomskaartje en een halsdoekje voor onze Simmy & een dvd van Superhelden van de LAMA'S. Laat dit nu perfect op tijd komen, daar onze kinderen vandaag een vrije dag hebben. Simmy krijgt zijn boerenzakdoek gelijk aan, al vindt hij het nog maar niks. Al dat wat niet vast aan zijn lijf zit, is nog steeds onwennig, en dus na 10 minuten gevecht heeft hij hem uitgekregen. Maar we zullen blijven proberen hoor! Want het staat zo grappig.......
En de andere van de Lintjes, heerlijke dark roast koffiepats, Zeeuwse boerinnetjes stroop en een doosjes met allerlei mini's van de Ruijter voor op de boterham en een flesje Curry voor op de frietjes. Wat fijn om zo een sinterklaasgevoel te hebben in het voorjaar. Bedankt allemaal voor deze cadeautjes!
Maar ik zag nog een verrassing in de tuin vanmorgen vroeg toen ik Simmy uitlaatte in die zelfe bui die inmiddels al een halve dag duurt. Namelijk de magnoliaboom laat haar eeste 4 bloemen zien. Die zullen ook geschrokken zijn. We zijn duidelijk niet de enige die op het verkeerde been worden gezet bij zo een zomers weekeinde.
Ook ga ik nog even langs bij de dierenarts, want het beesie blijft duidelijk last houden van diaree. Af en toe zit er verbetering in, maar niet voor lang. Dus weer een testje, waaruit blijkt dat hij geen wormpjes meer heeft, maar hij krijgt toch een kuurtje mee. En wat blikvoer, dat bestaat uit rijst en kip. Nu maar hopen dat het beter gaat, want zo raap je zijn uitwerpselen niet echt zo makkelijk op,wel? Gelukkig blijft hij wel actief en helder, maar als ik hem het blikvoer gegeven heeft merk je dat hij dat echt lekker vindt. Wel 4x gaat hij terug om eventuele restjes nog weg te likken. Maar dan heeft hij toch eindelijk in de gaten dat er niets meer bij komt. En daarna lekker gaan slapen in .....zijn bench.
Ondertussen maak ik weer een leuk vogelhuisje, vast maak voor aan de krans, nu nog wat vogeltjes en wie weet ook wat eieren. Maar voorlopig hangt hij zo.

4 opmerkingen:

Petra zei

Nou volop leuke post! Vooral met leuke NL tv programma's. Die zijn hier ook zeer welkom altijd ;-)

Die laatste foto met buikie omhoog is zo lief! Als de hondjes hier diaree hebben geef ik ze probiotica. (kan je kopen bij een reform huis of Whole foods) Zijn pilletjes en de volgende dag is het vaak over. Weet niet of dat met pupjes ook werkt. Maar als ze veel anti-biotica krijgen raakt ook vaak de darmflora in de war, en probiotica hersteld dat. (ook bij mensen trouwens natuurlijk ;-) )

Anya zei

Nou graag gedaan hoor! Maarre, hebben jullie nog een hondje erbij? Wat leuk; Simmy en Sammy...

Net zoals in het gedichtje van Bomans:
"ik zit me onnoemelijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen"...hihihi....

Kus van je zus...

Anoniem zei

Wat een verassing zo ineens 2 pakketjes voor de deur,heel leuk voor de kinderen en voor Sammy of is het Simmy geworden? Ik herrinner mij dat jullie parkietje zo heette,efin als het beestje maar een naam heeft he.Dat de kinderen alweer vrij hebben vinden ze niet erg zeker,dat komt de laatste tijd wel erg veel voor zie ik,wat zijn zo de redenen?Weer een feestdag of het weer,dat is wel elke dag anders he,het kan vriezen en het kan dooien is het spreekwoord,dat is bij jullie wel erg van toepassing.Ik hoop dat het gauw lente word voor je planjes en bloemetjes en voor je gevoel,want niets is leuker dan het lentegevoel!!!!!!! Veel dikke knuffels voor jullie allemaal,ma

Bibi zei

Wat heerlijk altijd he die pakketjes uit Nederland. Ook heel leuk dat halsdoekje voor Sammy, hij ziet er zo heel schattig maar ook stoer uit.
Ik kijk er ook altijd naar uit, vooral naar al die artikelen waarvan m'n moeder of m'n zusje vinden dat ik die moet hebben ;-)). Vorige keer kreeg ik de 'Ditjes & Datjes' magazine van de Dirk van de Broek, alsof ik ooit die blaadjes lees maar wel geinig hoor.
Ik vind je krans trouwens erg leuk, mooi strak. Hoe maak je dat vogelhuisje eigenlijk?
Ik heb zelf nu een kissing ball van rozen aan de deur hangen, zelf gemaakt voor valentijnsdag.
Groetjes, Bibi