dinsdag 10 maart 2009

Dromen over een tuinontwerp.

Met al dat mooie weer hier, vooral vandaag met een wat frisse zonnige dag komen de herinneringen vanuit Nederland weer terug. Want hier komen enkele bollen die hier geplant zijn wel al 10 cm boven de grond. Maar nog weinig bloemen te zien. En dus droom ik wat weg over hoe ik de tuin (die in gedachten nog groter is dan hij nu al is)zou kunnen maken. Natuurlijk zal het geen werkelijkheid kunnen worden, maar wat let me te dromen. Dromen jullie mee? Ik droom van bossen tulpen, met misschien heel toeristerig een molentje in de tuin. Lekker Nederlands daar houden we wel van


















En dan wat klompen aan de muur voor elke gelegenheid verschillende uitvoeringen. Wat bomen, want dat past zo mooi in deze omgeving..... en een leuk watervalletje zal ook wel grappig zijn om het water tijdens een zeldzame regenbui naar beneden te laten stromen om zo in een leuke strakke vijver.


















Met een tuinhuisje waar we in de middagzon een lekker kopje thee kunnen drinken. En tevens wat gezellige frutseltjes in kwijt zou kunnen en heerlijk in te handwerken....alleen is het er in de zomer waarschijnlijk te heet voor. Maar misschien dan maar een zwembadje onder dat afdakje daar of ergens er tussen voor de broodnodige afkoeling.
ps: de foto's komen van het internet met het zoeken naar foto's van het keukenhof.
Groetjes van een zwijmelende freubelmiep

7 opmerkingen:

greet's foto's zei

hoy Miranda.

dat is een fijne droom,alleen het weer werkt niet mee.
Mijn klompen staan op het laarzenrek,drijfnat te wachten ophet mooie weer.de narcissen staan verpieterd in de tuin, maaaaaar misschien dit weekeinde krijgen we beter weer.
groetjes Oma Nijn

Anoniem zei

Dromen mag, ze zijn gratis, en brengen een boel plezier !!!

Je laatste foto lijkt de efteling wel.

Ik weet niet hoever het bij jullie is, maar het voorjaar begint er nu echt aan te komen.

Groetjes Thea

Petra zei

Lekker zo dromen!
Heb hier zojuist bij de Traders Joe een heerlijke Hollandse volle bos bloemen gescoord. Oh wat kan een mens daar van genieten.

Bibi zei

Hahaha geweldig, ik zit ook al zo te bedenken wat ik met onze enorme yard ga doen. Ik vind tulpen ook wel heel erg mooi, die zouden het hier ook goed doen.
Ik wil vooral veel exotisch uitziende bloemen en wildflowers. En een paar mooie wind chimes.
En dan achter ons huis bij het beekje een kleine Japanse tuin met een gazebo en schommelbank en natuurlijk een schattig bruggetje over het beekje. En een mooie vlakke plek waar ik 's ochtens kan Tai Chi-en.
Dan ergens anders weer een permanente steengril gemaakt van restanten marmer die we mee hebben gekregen van een marmer bedrijfje.
Ik weet alleen niet hoeveel hiervan ooit werkelijkheid wordt maar: dromen mag:-)

Barnyard Country Gifts zei

Waar zouden we zijn zonder dromen.
Bij ons komen de 2 tulpenbolletjes die ik in de voortuin heb geplant (en eigenlijk alweer vergeten was) nu op te komen.

Leuk om jullie avontuur in Amerika te volgen. Doet me weer terug denken aan het jaar (heel, heel lang geleden) dat ik in Canada zat.
Ik volgde je al een poosje vanaf de zijlijn en zal regelmatig bij je terug komen voor een bezoekje.

Groetjes, Annemieke

Anoniem zei

Heerlijk om zo te dromen! Enne, die droom, ziet er geweldig uit.

Anoniem zei

Ik zwijmel gezellig mee,....
en droom ook nog over wat Eftelingdetails die zouden er van mij ook bij mogen,....

Zo'n zwevende tapijt is handig om snel iets lekkers uit de keuken te halen,....
;o)