zaterdag 7 maart 2009

Lente weer of is het zomer weer...

Vannacht voor het eerst sinds een lange tijd was er geen nachtvorst meer. Zodat het duidelijk in huis ook niet meer afkoelde. En onze hond was duidelijk in een ander patroon nu hij zijn ontwormings medicijnen heeft gehad. Zijn buikje is van slag (dunnere ontlasting) en eten doet hij nog maar amper. Gelukkig drinkt hij wel goed. Maar dat maakte dat hij vannacht tegen tweeen ook nog eens een keer begon te blaffen en piepen. En nadat ik even met hem naar buiten ging liepen zijn darmpjes weer leeg. Gelukkig niet in zijn bench dus. Alleen viel het natuurlijk weer tegen voor hem om terug in dat ding te moeten. Wat hij duidelijk weer liet merken door te piepen en de huilen. Maar ook dat hield weer op na verloop van tijd en werden Joey en ik tegen half acht gewekt van zijn geblaf. Yes, dat is een mooie tijd om wakker te worden. En weer niks in zijn hokje gedaan. Wij gelijk even naar de voortuin in. De temperatuur is heerlijk om nu al zonder jas buiten te lopen. Inmiddels is ook manlief beneden en na ontbijt wandelen de kids een grotere rondje om even wat meer te beweging. Manlief gaat even langs het bedrijf. Ik stofzuig ondertussen al een gedeelte en zie ze terug komen. Nu heeft het beesie al een gewoonte opgebouwd. Elke keer als hij de oprit afloopt begint hij te rennen tot aan de voordeur en sprint tot het portaaltje. En daar vind hij die stuikjes met die sprietjes erg leuk om in te rollen en te dwazen. Grapjas, hihihi. Jack komt weer thuis en dan is het tijd voor koffie. Heerlijk op het balkon in de zon. Manlief belt nog even met zijn vader en ik ga zo ook een t-shirt aan doen. Het is nu om 10 uur al 15 graden in de schaduw, windstil, okee een heel zacht briesje dan, en de temperatuur in de zon is al 19 graden. En de verwachting wordt 25 graden in de zon. Heeft er al iemand zin in een bakje bij ons op het terras, heerlijk in de zon met vele vogelgeluiden op de achtergrond? Kom gerust langs en geniet maar mee van het heerlijke voorjaarsweer. Al is het op de virtuele manier.....

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja ikke!!!!
Ik kom gezellig bij je zitten. Jeetje wat is het warm,.....
pfffffffffff,....
en wat een snoeppie van een pup!
:o)

Zeg, uhm, wil je eventjes je DJ pakken???
Ik ben zo benieuwd hoe die van dichtbij is,.....
OooooooooH BJOETIEFOELL!
;o)

Petra zei

Heerlijk, toch, dit weer? Puppies zijn zo schattig gemaakt, zodat wij goed voor ze zorgen. Het zijn net babies ;).

Conny zei

Ik lust ook wel een bakkie koffie, op zo'n lekker zonnig plekkie met zo'n knuffelig beestje op mijn schoot ;-))

Bibi zei

Leuke pup hoor!
Jullie hebben ook een lekker stekkie met zo'n uitzicht.

greet's foto's zei

heerlijk hoor in de zon mag ik er ook bij zitten,maar voor mij geen koffie ,graag thee.o ja ik breng mabel mee, kan ze met de pup spelen. oma Nijn

Petra zei

Jaaaaaa, mag ik er ook nog bij :-))) Wat heerlijk dat het al zo lekker warm is bij jullie! Hier is dat nog niet het geval, het komt vannacht met bakken uit de hemel, en pas over twee dagen schijnt hopelijk de zon... ik geniet even virtueel met je mee hoor!
Groeten van petra